Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@03:14:06 GMT

پاکستان در جشن نیمه شعبان شب برات جامه نور به تن کرد+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۴۰۹۸

پاکستان در جشن نیمه شعبان شب برات جامه نور به تن کرد+تصاویر

مردم پاکستان فرا رسیدن نیمه شعبان را گرامی داشته و به یمن این شب پر برکت لباس شادی و خوشی بر تن کردند. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان که مردم پاکستان آن را به نام شب برات دانسته و اعتقاد دارند شب رحمت بی‌حد و حصر الهی است تمام این کشور چراغان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شب نورانی، مردم در مساجد حضور پیدا کرده و تلاش می‌کنند با پوشیدن لباس‌های نو و همچنین انجام اعمال عبادی از فضیلت‌های این شب عزیز بهره‌مند شوند.

بسیاری از پاکستانی‌ها اعتقاد دارند خداوند متعال حوایج آنان را به مناسبت این شب فرخنده برآورده خواهد کرد و از این رو تلاش می‌کنند با حضور در مساجد سالی پر برکت برای خود به بار آورند.

مردم پاکستان علاوه بر شب برات، نیمه شعبان را به نام‌هایی چون لیله البرکه، لیله الرحمه و لیله التقسیم نیز می‌شناسند و آن را عزیز می‌شمارند.

نکته جالب اینکه این اعتقاد بین تمام مسلمانان پاکستانی وجود دارد و تفاوتی بین شیعیان و اهل تسنن در این خصوص نیست.

از سوی دیگر شیعیان پاکستانی در این شب عزیز جشن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود«عج الله تعالی فرجه الشریف» را نیز برپا کرده و به مولودی خوانی و نعت خوانی مشغول می‌شوند.

مردم پاکستان در این شب برای اموات خود طلب آمرزش کرده و تلاش می‌کنند در حد وسع خود برای آنها خیرات دهند.

یکی دیگر از سنت‌هایی که مردم پاکستان در شب برات انجام آن را مهم می‌شمارند، روشن کردن شمع و نور افشانی در اماکن مختلف به خصوص مساجد و حسینیه‌ها است.

در بسیاری از مناطق پاکستان که رود در آن جریان دارد ،مردم آرزوهای خود را بر روی کاغذ نوشته و در کنار شمعی آن را روی آب قرار می‌دهند و معتقدند آرزوهایشان برآورده خواهد شد.

انتهای پیام/.

R36461/P36355/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی از برخورد دستگاه قضائی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسؤولان خاطی در این منطقه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی با ابراز تأسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده نمایند.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضائی را صادر نمود افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اضافه کرد: دستگاه قضائی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

کد خبر 6097413

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • یزد عزادار صادق آل محمد (ع)
  • برپایی دسته‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • «تهران ۲۰» به مطالبات مردم نزدیک‌تر می‌شود