Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، بیژن زنگنه به سیاست‎های نظام در رسیدگی و توجه به مناطق روستایی و شهرهای کوچک اشاره کرد و گفت: مطابق گزارش ارسالی شرکت ملی گاز ایران، در سال‌های ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۶، به بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ روستا با حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار و همچنین ۱۰۷ شهر با بیش از ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار خانوار شهری گازرسانی شده و هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت شهری کشور و ۸۲ درصد جمعیت روستایی کشور و در مجموع حدود ۹۳ درصد از کل جمعیت کشور (به جز استان‎های سیستان و بلوچستان و هرمزگان)، تحت پوشش مستقیم شبکه گازرسانی قرار گرفته‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت یادآور شد: این در حالی است که پوشش شبکه گازرسانی در ابتدای سال ۱۳۹۲ در جمعیت شهری و روستایی به ترتیب ۹۵ و ۵۵ درصد (در مقایسه با ارقام متناظر ۹۹ و ۸۲ درصد در انتهای سال ۹۶) بوده است .

زنگنه با بیان این‎که گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان در اوایل سال ۹۶ وارد مرحله عملیاتی شد و گاز به زاهدان رسید، ادامه داد: گازرسانی به دیگر شهرهای عمده استان از جمله خاش، زابل، سراوان، میرجاوه، چابهار و کنارک و مجتمع پتروشیمی مکران نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، هزینه‎های انجام شده برای اجرای این طرح بزرگ در مدت یاد شده، بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است که عمدتا از محل منابع جدید ناشی از صرفه‎جویی در مصرف سوخت‎های مایع (موضوع بند«ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید) تامین شده، بنابراین در این عملیات بزرگ از بودجه عمومی دولت استفاده نشده است.

وزیر نفت عنوان کرد: هم‌اکنون گازرسانی به ۵ هزار روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۳۰ هزار نفر با اعتبار مورد نیاز حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست که با اتمام آنها، جمعیت روستایی زیر پوشش شبکه گاز از ۸۶ درصد فراتر خواهد رفت.

وی با تاکید بر این‎که تقریبا همه لوازم و تجهیزات شبکه‎های توزیع گاز در داخل کشور تولید می‎شود، افزود: در عمل ۱۷ هزار میلیارد تومان کار از سوی شرکت ملی گاز به پیمانکاران و سازندگان ایرانی ارجاع شده است که باید تقاضا برای خرید تجهیزات و لوازم از جمله دست کم ۱۰ میلیون بخاری گازی و شیرآلات و لوله برای گازکشی درون خانه‎ها را نیز به آن اضافه کرد.

به گفته وزیر نفت، چنین اقدام‌هایی افزون بر جلب رضایت مردم، سبب حفاظت از محیط زیست با پیشگیری از تعدی به مراتع و جنگل‎ها و مصرف گاز به جای سوخت‎های مایع آلاینده، بالا بردن میزان صادرات/کاهش واردات سوخت‎های میان تقطیر و سبک و ایجاد ده‎ها هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم با ایجاد بازار برای خرید کالا و خدمات ایرانی نیز شده است.

زنگنه با بیان این‎که در صورت تداوم مساعدت و حمایت از اقدامات شرکت ملی گاز ایران و فراهم آوردن امکان تجهیز منابع مالی مورد نیاز، می‎توان تا پایان سال ۱۳۹۷، رقم ۹۳ درصد جمعیت کل تحت پوشش شبکه گازرسانی را به حدود ۹۷ درصد (بدون در نظر گرفتن استان‎های سیستان و بلوچستان و هرمزگان) رساند، ادامه داد: به این ترتیب می‎توان گفت افزون بر شهرهای کشور، عموم روستاهای قابل گازرسانی از نظر اقتصادی، زیر پوشش شبکه گاز قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گازرسانی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتارشده در سیل و آبگرفتگی

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

وی توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شدند که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی بیان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوار‌ها ادامه خواهد داشت.

محمدی افزود: ۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی‌اند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • اجرای بیش از ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه گاز در فارس
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتارشده در سیل و آبگرفتگی
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز