Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@03:14:21 GMT

هشدار رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ درباره خروج از برجام

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۱۶۴۷

رکنا: رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های آلمان از حفظ توافق هسته ای با ایران به منظور صلح در منطقه حمایت کرد.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، «ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در واکنش به نمایش تبلیغاتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار حفظ توافق هسته‌ای با ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایشینگر در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت که نتانیاهو حرف جدیدی نزد و همه تصور می‌کنند که ایران تمام حقیقت را نمی‌گوید. این مقام آلمانی در عین حال هشدار داد: «اگر توافق هسته‌ای با ایران پایان یابد در این صورت خطر بروز جنگ در خاورمیانه و و شرق نزدیک افزایش می‌یابد».
«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «دولت فدرال در مرحله نخست به آژانس بین‌الملل انرژی اتمی توجه دارد و اسرائیل باید هر چه سریعتر به آژانس اجازه دسترسی به اطلاعات خود را بدهد». به این ترتیب آژانس می‌تواند روشن کند که آیا شواهدی در زمینه تخلف ایران وجود دارد یا خیر.
وزیر خارجه آلمان گفت که امنیت اسرائیل در محور سیاسیت آلمان قرار دارد به همین دلیل دولت کشورش اطلاعاتی که اسرائیلی‌ها را مورد بررسی قرار خواهد داد و افزود: «هم اکنون به این دلیل که می‌توانیم جلوی دسترسی ایران به تسلیحات هسته‌ای را بیگریم باید به ساختار کنترلی بر اساس توافق وین پایبند باشیم و آن را حفظ کنیم.»
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پس از ساعت‌ها جنجال‌آفرینی رسانه‌ای، در نهایت اسنادی را منتشر کرد که می‌گفت نشان می‌دهد «ایران دروغ گفته است.» این در حالی است که پس از انتشار این اسناد مشخص شد اطلاعات موجود در آن‌ها مربوط به پیش از برجام و همان مواردی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پرونده مختومه‌شده «ابعاد احتمالی نظامی» مورد بررسی قرار داده بود.
اظهارات نتانیاهو غیر از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با استقبالی از جانب کشورهای اروپایی مواجه نشد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران سیاسی روزنامه آلمان ایران روزنامه برجام رئیس عکس فیلم دختر قتل همسر عجیب تجاوز به دختر آزار و اذیت من پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو

ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی که به نظر می‌رسد مذاکرات آتش‌بس غزه وارد مرحله حساسی شده، تهدید کرد در صورت حصول «توافق سهل انگارانه» کابینه را ترک خواهد کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، این وزیر صهیونیست در بیانیه‌ای از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل عدم اعزام هیئت مذاکره‌کننده به قاهره تمجید کرد و گفت از وی انتظار دارد بر سر وعده‌هایی که در دیدار هفته گذشته داده، بماند. به گفته او این وعده «نه به توافق بی‌محتوا، بله به [حمله] رفح» بوده است.

وی افزود: «نخست وزیر به خوبی می‌داند که بهای عدم رعایت این تعهد چیست». 

در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکرات با میانجیگران مصری و قطری وارد مرحله حساسی شده و برخی منابع مصری از «پیشرفت» در آن خبر داده‌اند. در سرزمین‌های اشغالی نیز تظاهرات علیه نتانیاهو ادامه دارد و معترضان خواستار برکناری وی و توافق هر چه سریع‌تر برای بازگرداندن اسرا شده‌اند.

در همین حال، اسامه حمدان، یکی از رهبران حماس تاکید کرده که برای حصول توافق، نباید هیچ حمله‌ای به غزه صورت بگیرد که قطعا شهر رفح نیز جزء آن خواهد بود. وی خواستار تضمین آمریکا و یک بیانیه روشن شده که مواضع طرف صهیونیست و طرف آمریکایی را روشن می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟