Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:23:48 GMT

۶ میلیون نفر در کشور با بحران نمک مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۸۵۴۲

۶ میلیون نفر در کشور با بحران نمک مواجه هستند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانعیسی کلانتری صبح پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: در سال‌های گذشته به مفهوم توسعه پایدار توجه جدی نکردیم و امروز با مشکلات زیادی حتی در سرمایه گذاری مواجه شده ایم.

وی با تاکید بر این که هیچ کس اجازه ندارد به بهانه تکنولوژی و داشتن سرمایه حق و حقوق نسل‌های بعد را از بین ببرد، افزود: استراتژی سازمان حفاظت محیط زیست بر مبنای توسعه پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور با اشاره به این که تنها بخش کوچکی از چالش‌های محیط زیست مربوط به تغییر اقلیم است، گفت: به صراحت اعلام می‌کنم بخش زیادی از مشکلات به تصمیماتی که در ۴۰ سال گذشته گرفته ایم مربوط می‌شود.

وی با بیان این که نمی‌توانیم در موضوعات پر خط در بعد محیط زیستی از جمله ریزگرد و کمبود آب و همچنین فرسایش خاک خودمان را مقصر جلوه ندهیم، ادامه داد: ما (مسئولان) مقصر هستیم.

۴۰۰ نقطه از جنگل‌های زاگرس در اتش می‌سوزد

وی با اشاره به این که هم اکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ نقطه از جنگل هلی زاگرس درگیر آتش سوزی است و امکان اطفاء آن وجود ندارد، ادامه داد: این مشکلات را خودمان ایجاد کرده ایم، ضوابط بین المللی می‌گوید ما بیش از ۴۰ درصد اجازه استفاده از آب‌های تجدیدپذیر را نداریم، اما هم اکنون ۱۱۰ درصد استفاده می‌کنیم.

کلانتری با بیان این که عدم توجه به اصول توسعه پایدا کشور را با مشکل مواجه کرده است، متذکر شد: محیط زیست نباید مانع توسعه باشد و توسعه هم نباید مخرب محیط زیست باشد.

وی به وضعیت آلودگی کلانشهر‌ها اشاره و تصریح کرد: تمام آلودگی‌های کلانشهر‌ها در فصل پاییز و زمستان منشاء داخلی دارد و منشاء آلودگی در بهار و تابستان خارجی است و ماهم نمی‌توانیم کاری برای آن انجام دهیم.

وی با بیان این که در حال حاضر جنگ آب در کشور وجود دارد و باید تالاب‌ها را احیاء کنیم، گفت: در شرایطی که الان مردم اصفهان آب برای خوردن ندارند چگونه می‌توانیم ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب وارد گاوخونی کنیم.

وی با تاکید بر این احیاء تالاب‌ها مساله مهمی است، اما با سیاست‌های توسعه ما در تضاد است، افزود: دلیل اصلی خشک شدن تالاب‌های کشور سد‌هایی است که در بالادست زده شده و حق آبه تالاب‌ها تخصیص نیافته است.

کلانتری با یادآوری این که سالانه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کنیم تا دریاچه ارومیه را از خشک شدن نجات دهیم، بیان کرد: در سال‌های گذشته بدون در نظر گرفتن حق آبه تالاب‌ها سد زدیم و توسعه کشاورزی و صنعتی داشتیم و حالا ۶ میلیون نفر با بحران نمک مواجه هستند.

 

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند

ایسنا/کرمان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اعلام هشدار خطر غرق شدگی، به شهروندان توصیه کرد: از نزدیک شدن به تالاب‌های به وجود آمده ناشی از سیل و محل‌هایی که سیلاب در آن جمع شده خودداری نمایند چرا که ممنوعیت شنا در سدهای خاکی به علت تهدیدات بهداشتی و مهم‌تر از آن خطر غرق‌شدگی به واسطه رسوبی بودن تالاب‌ها و چسبندگی ناشی از گل و لای است.

رضا یعقوبی عصر هشتم اردیبهشت ماه در بازدید از مناطق آسیب دیده از سیلاب اخیر در شهرستان زرند با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده در مدیریت بحران خواستار تحلیل علمی علل ورود سیلاب به شهر زرند و حل دائمی آن شد.

وی گفت: صبوری و همکاری عموم مردم و همچنین زحمات بی‌شائبه و طاقت فرسای مجموعه عوامل دخیل در کنترل و مدیریت بحران در کنترل سیل اخیر بسیار موثر بود.

یعقوبی با اشاره به همراهی تمامی ارگان‌ها در دفع خطر و کاهش خسارات، بر لزوم حفظ آمادگی نهادهای ذیربط تاکید کرد و گفت: باید این سطح از وفاق و همکاری بین بخشی در  آینده هم تداوم یابد و با بهره‌گیری از تجارب میدانی به دست آمده و نیز دعوت از کارشناسان و صاحب نظران در ستاد مدیریت بحران، در خصوص کاهش آسیب پذیری شهرستان تصمیم‌گیری شود و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان و نیز پیگیری در سطح استانی و کشوری برای تامین بودجه و امکانات پیشگیری از حوادث مشابه در آینده اقدام شود.

دادستان زرند با تاکید بر اینکه ترک فعل‌ها می‌تواند شامل قصور و اشتباهات در گذشته و اهمال در زمان حاضر باشد، تصریح کرد: زحمات شبانه روزی دستگاه‌های مجری و خدمات رسان از جمله مدیران و کارمندان این مجموعه‌ها در کاهش خسارات احتمالی نباید نادیده گرفته شود و دستگاه قضایی از افراد دلسوزی که به صورت جهادی و با وجود کمبود امکانات برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند حمایت قاطع خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مهم ترین اصل مدیریت بحران جلوگیری از وقوع و تکرار حوادث است، گفت: وقوع سیل و تکرار حوادث مشابه در چند سال اخیر انتظار به حق مردم برای رفع نواقص و کنترل بارش‌ها و سیلاب ها را به دنبال داشته و بنابراین در این خصوص هیچگونه کوتاهی پذیرفته نیست.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند در پایان با اعلام هشدار خطر غرق شدگی، به شهروندان توصیه کرد: از نزدیک شدن به تالاب‌های به وجود آمده ناشی از سیل و محل‌هایی که سیلاب در آن جمع شده خودداری کنند چرا که ممنوعیت شنا در سدهای خاکی به علت تهدیدات بهداشتی و مهم‌تر از آن خطر غرق‌شدگی به واسطه رسوبی بودن تالاب‌ها و چسبندگی ناشی از گل و لای است که این موضوع به دفعات در شهرستان رخ داده و خانواده‌های بسیاری شاهد از دست دادن جوانان خود به علت شنا در سدهای خاکی بوده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه