معرفی هیات داوران بخش موسیقی جشنواره سیمرغ
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۵۹۰۰۹
رکنا: اسامی هیات داوران بخش موسیقی در رشته های گروه نوازی سنتی، گروه سرود، خوانندگی پاپ و آواز جشنواره سیمرغ اعلام شدند.
مینو قاسمپور، میلاد کیایی، بهزاد رواقی و سحاب تربتی هیات داوران رشته «گروه نوازی سنتی»، سیدمحمد میرزمانی، مهدی شمس نیکنام، هادی آرزم هیات داوران رشته «گروه سرود» و مانی رهنما، خشایار اعتمادی و حمید حامی هیات داوران رشته «خوانندگی پاپ» و پوریا اخواص، سیدمحمد معتمدی و حسام الدین سراج به عنوان هیات داوری رشته «آواز» جشنواره سیمرغ معرفی شدند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در رشته «خوانندگی پاپ» محمدرضا عقیلی، مانی رهنما و خشایار اعتمادی و «دو گروه نوازی سنتی و سرود» مینو قاسم پور، میلاد کیایی، بهزاد رواقی و سحاب تربتی و در رشته «آواز» پوریا اخواص، سیدمحمد معتمدی و حسام الدین سراج به عنوان اعضای هیات انتخاب نیز آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را ارزیابی و انتخاب کردند.
تعداد آثار نهایی داوری شده در بخش موسیقی ویژه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، در رشته خوانندگی پاپ ۱۹۹ اثر، رشته آواز ایرانی ۶۱ اثر، رشته گروه سرود ۲۱ اثر و رشته گروه نوازی سنتی ۴۲ اثر توسط هیات انتخاب مورد ارزیابی قرار گرفت.
جشنواره سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانهای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر، فیلم، ادبی، هنرهای تجسمی و موسیقی به دبیری امیر لـلهگانی و دبیری تخصصی بابک زرین از ۱۴ تا ۱۹ اردیبهشتماه در پردیس تئاتر تهران برگزار میشود.
منبع: رکنا
کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران پزشکی موسیقی سنتی جشنواره سیمرغ خوانندگی عکس فیلم دختر ایران من حوادث مشهد پدر حوادث وحشتناک پسر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی میفرمایید؟
در اینکه انتخاب موسیقی بر مبنای سلیقه شخصی افراد است و شاید درباره تعریف موسیقی مناسب در فضای معین به تعریف مشخصی نرسیم، شکی نیست؛ اما اینکه قبل از شروع یک فوتبال پر هیجان برای تماشاچیان در استادیوم آواز علیرضا قربانی پخش کنیم، قطعا کجسلیقگی است!
به گزارش ایسنا، شامگاه گذشته (۷ اردیبهشتماه) پرونده رقابتهای دور یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاههای کشور با صعود سپاهان و حذف پرسپولیس بسته شد. یکی از حساسترین رویداهای فوتبالی شب گذشته بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک بود که اتفاقا به میزبانی اراکیها برگزارشد.
بسیاری از علاقمندان فوتبال در این شب پر هیجان ورزشی راهی استادیوم شدند تا تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. معمولا در همه دنیا رسم بر این است که قبل از بازیهای فوتبال برای حاضران در استادیوم موسیقیهای پر هیجان پخش میکنند تا تماشاچی با فضا همراه شود و رخوتی در استادیوم ایجاد نشود؛ گاهی هم بسته به اهمیت بازی خوانندگان مطرح پاپ به استادیوم دعوت میشوند تا قبل از شروع بازی شور و هیجان مضاعف به تماشاچی تزریق کنند.
اما شب گذشته در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک بدون توجه به تمام این موضوعات برای حاضران موسیقی نواحی و آواز علیرضا قربانی (خواننده کلاسیک ایرانی) پخش شد؛ آن هم در شرایطی که نه مخاطب برای شنیدن آواز ایرانی حاضر شده است و نه آواز ایرانی قرار است به فضای استادیوم هیجان ببخشد!
درست است که موسیقی برای عده زیادی از مردم تنها جنبه سرگرمی دارد اما نباید از تاثیر موسیقی بر ذهن غافل شد. اینکه در تمام این سالها موسیقی ورزشی مناسبی برای چنین رویدادهایی ساخته نشده است، قطعا جای بحث مفصل دارد اما کاش برگزارکنندگان مسابقه شب گذشته فقط کمی به اثربخشی موسیقی مهیج برای مخاطب فوتبالی احترام میگذاشتند و با کجسلیقگی نه جایگاه موسیقی ایرانی را تنزل میبخشیدند و نه حوصله تماشاچیان فوتبال را سر میبردند!
انتهای پیام