Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@04:03:58 GMT

لنز جدیدی که کورنگی را درمان می کند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۳۴۶۲

رویداد۲۴-لنزهای چشمی علی رغم اصلاح اختلالاتی مانند نزدیک یا دوربینی، در بهبود وضعیت کورنگی موفق عمل نکردند.اما اخیرا محققان نوعی لنز ساخته اند که با کمک رنگی ایمن و کم هزینه می توان این اختلال چشمی را نیز درمان کرد.محققان دانشگاه بیرمنگام لنز چشمی ساخته اند که با  کمک رنگی ایمن و کم هزینه برخی از انواع کوررنگی را اصلاح می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلول های مخروطی مختلف طول موج های نوری مختلفی دارند و با همکاری یکدیگر به افراد اجازه می دهند طیف کاملی از رنگ ها را مشاهده کنند. هنگامیکه سلول های مخروطی عملکرد درستی نداشته باشند(معمولا به دلایل ژنتیکی) توانایی فرد برای تشخیص رنگ ها دچار اختلال می شود که همان کور رنگی یا CVD است.

 معمول ترین نوع CVD روی بخش های قرمز و سبز طیف رنگی تاثیر می گذارد. هنگامیکه نوری از این دور رنگ وارد چشم فرد می شود، سلول های مخروطی حساس به آنها به طور همزمان تحریک می شوند و در نتیجه فرد نمی تواند تمایز بین آنها را تمیز دهد.این اختلال در شرایط روزمره به خصوص هنگام توجه به چراغ های راهنمایی و رانندگی مشکل ساز است.

تحقیقات پیشین برای اصلاح این مشکل استفاده از ژن درمانی بود. همچنین در این میان شرکت EnChroma عینکی ساخت که می توانست این مشکل را حل کند. اما این دستگاه ها گرانبها و سنگین هستند. همچنین نمی توان همراه لنزهای چشمی از آنها استفاده کرد.

 به هرحال لنز چشمی جدید با توجه به اصول اولیه عینک های EnChroma ساخته شده است. این لنزها با نوعی رنگ مشتق شده از رودامین(نوعی ترکیب شیمیایی) رنگ آمیزی شده اند و طول موج های خاصی بین دو رنگ قرمز و سبز را جذب می کنند.

با مسدود کردن این طول موج ها سلول های مخروطی حساس به نور سبز یا قرمز رنگ مورد نظر خود را جذب می کنند. به این ترتیب بیمار بهتر می تواند بین این رنگ ها تمایز قائل شود.

محققان این ایده را روی افرادی مبتلا به کوررنگی قرمز- سبز آزمایش کردند.شرکت کنندگان به چند عدد در رنگ های مختلف نگاه کردند. شرکت کنندگان توانستند رنگ را بهتر از قبل تشخیص دهند.

 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسکین زانو درد با روغن کرچک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️روغن کرچک می تواند بسیاری از مشکلات را تسکین دهد زیرا خاصیت ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچی دارد. روغن کرچک به طور موضعی برای درمان انواع بیماری های دردناک مانند آرتروز، سیاتیک و کمردرد استفاده می شود.

روغن کرچک برای درد زانو چقدر موثر است؟
معمولا روغن کرچک در درمان درد های مفصلی، سیاتیک و درد زانو به صورت موضعی استفاده می شود تا به تسکین درد کمک کند. بدین منظور می توانید کمی از روغن کرچک را گرم کرده و آن را مستقیما به مفصل زانو بمالید یا می توانید پک روغن کرچک تهیه کنید.

برای ساخت یک پک (بسته بندی) روغن کرچک به چه نیاز دارید؟
روغن کرچک با کیفیت (ترجیحا روغن فشرده سرد و زرد کم رنگ)
یک پد گرم یا بطری آب گرم
باند پلاستیکی، نوار سلفون، ورق پلاستیکی، یک عدد گیره
سه تکه پنبه یا پشم ۳۰ سانتی متر مربع که کل زانو را بپوشاند
یک عدد حوله قدیمی

نحوه آماده سازی پک روغن کرچک
ابتدا پارچه ای را برداشته و در آب گرم بخیسانید و مقداری روغن کرچک را بر روی آن بریزید اما مراقب باشید که روغن از پارچه چکه نکند. سپس پارچه را روی زانویی که درد می کند قرار داده و باندی دور زانو بپیچید.
برای پیشگیری از ریختن روغن به طرفین سلفون نیز روی باند بپیچید.
روش دیگر نیز استفاده از حوله ای قدیمی برای پیشگیری از نشت روغن است و سپس به مدت  شش تا هفت ساعت صبر کنید.
این پک روغن کرچک درد زانو را به مدت طولانی تسکین می دهد.

 پک روغن کرچک چگونه عمل می کند؟
معمولا پک روغن کرچک تعداد لنفوسیت ها را افزایش می دهد. سلول T نوعی لنفوسیت است که به افزایش ایمنی سلول ها کمک می کند. پک روغن کرچک تعداد سلول های T را به مدت ۲۴ ساعت افزایش می دهد. لنفوسیت ها معمولا از بدن دفاع می کنند و در برابر عوامل بیماری زا و سموم، آنتی بادی ایجاد می کنند.
سلول های T نوعی سلول هستند که برای دفع بیماری ها طراحی شده اند. سلول T ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و حتی در بعضی موارد سلول های سرطانی را شناسایی کرده و از بین می برد. پک روغن کرچک باعث بهبود جراحات وارده می شود و فقط باید توجه کنید که روغن کرچک را بر محل درد اعمال کنید.

دیگر خبرها

  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • چه کسی نمی‌خواست روزبه چشمی در استقلال بماند؟
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک