Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: همزمان با شب میلاد حضرت محمد هلال بن علی (ع) از نوزادان پسر با نام های «محمد هلال»،«هلال» و نوزادان دختر با نام «امامه» تجلیل می شود.

سید جواد تکیه مدیر اجرایی حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با شب میلاد حضرت محمد هلال بن علی (ع) از نوزادان پسر با نام های «محمد هلال»،«هلال» و نوزادان دختر با نام «امامه» مادر حضرت تجلیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از اجرای این طرح که برای یازدهمین سال متوالی انجام می شود، گسترش و نهادینه کردن این اسامی مقدس در بین خانواده ها و در سطح جامعه است و هر ساله شاهد فراگیرتر شدن این اسامی در بین عموم مردم هستیم

مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) با بیان اینکه همه ساله حداقل ۲۰ نفر از نوزادان زیر یک سال، با نام‌های مذکور تجلیل می‌شوند خاطر نشان کرد:  در طول یازده سال گذشته بیش از ۲۳۰نوزاد یک ‌ساله با این القاب در شب میلاد حضرت محمد هلال بن علی(ع) تجلیل شده‌اند.

تکیه با تاکید به اینکه شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) همواره به انتخاب نام های برازنده و نیکو توجه داشته اند، تصریح کرد: نامگذاری اسامی و القاب حضرت محمد هلال بن علی (ع)، جلوه ای از ارادت شیعیان به اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه کلیه نوزادان زیر یک سال با اسامی و القاب حضرت محمدهلال(ع) در شب میلاد آن حضرت تجلیل می شوند، افزود: خانواده نوزادان پسر که نام فرزندشان مزین به « محمد هلال » و«هلال» و نوزادان دختر که مزین به نام « امامه » مادر حضرت و متولد بازه زمانی ۵ خرداد ۹۶ تا ۲۷ اردیبهشت ۹۷ باشند می توانند جهت ثبت نام با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه تا ۲۵ اردیبهشت ماه به دفتر امور مالی آستان مقدس به دفتر امور مالی آستان مقدس و يا دفتر خادمان افتخاری مراجعه کنند و يا با شماره تلفن 54763133-031 تماس بگيرند.

مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) در ادامه اظهار داشت: در چند سال گذشته به دلیل عدم ثبت برخی از این نام ها در سیستم سازمان ثبت احوال، برخی از خانواده ها پس از مراجعه به اداره ثبت احوال، برای نامگذاری با مشکل مواجه می شدند، اما با پیگیری های صورت گرفته و درج اسامی مذکور در  سامانه ثبت احوال، مشکل ثبت این اسامی در اداره ثبت احوال هم حل شده و خانواده ها می توانند بدون هیچ دغدغه ای نسبت به انتخاب این نام ها برای نوزادان خود اقدام کنند.

یادآور می‌شود؛ حضرت محمد هلال بن علی(ع) در روز آخر ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان سال ۱۴ قمری در مدینه منوره متولد شد. امیرالمؤمنین(ع) برای ادای نماز مغرب به مسجد رفته بود که قنبر غلام آن حضرت، خبر ولادت این نوزاد را به مولایش داد، حضرت با شنیدن این خبر خوشحال شد و برای ادای شکر این نعمت به آسمان نگاه کرد، چون چشمش به هلال ماه رمضان افتاد، فرمود: “هذا هلال وجهه؛ این نوزاد رویش چون ماه است” و به همین مناسبت او را محمد هلال نام گذاشت و از آن پس بود که به هلال علی شهرت یافت.

مادر او امامه دختر ابی العاص و زینب دختر رسول خدا(ص) است، امامه بعد از حضرت فاطمه (س) و بنابر وصیت او به عقد حضرت علی (ع) در آمد، بنابراین محمد هلال که در برخی تذکره ها محمد اوسط هم آمده از طرف پدر، فرزند علی(ع) و از طرف مادر با دو واسطه به رسول خدا (ص) می رسد.

بر همین اساس، ۲۰ شعبان المعظم تا اول رمضان المبارک در آران و بیدگل، ایام بزرگداشت حضرت محمدهلال(ع) نامگذاری شده است و همه ساله در این ایام، برنامه های ویژه ای با حضور عاشقان و زائران آن حضرت در این مکان مقدس برگزار می شود.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و ۶ کیلومتری دارالمؤمنین کاشان واقع شده است.

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران نیمه شعبان برجام مجلس جشن نیمه شعبان مسجد نمایشگاه کتاب روز ملی خلیج فارس سبک زندگی اسلامی دولت اسامی مورد تأیید ثبت احوال اسامی ایرانی نامگذاری نوزاد اسامی زیبا اسامی مذهبی نام های زیبا محمدهلال امامه حرم هلال بن علی ع امامزاده محمد هلال بن علی علیه السلام شهرستان آران و بیدگل سازمان ثبت احوال کشور هلال بن علی آران و بیدگل ثبت احوال هلال کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش

رئیس اداره پایش تامین زنجیره داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین متولی، رئیس اداره پایش تامین زنجیره داروی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: پرفروش‌ترین دارو‌ها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد، ادالت کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده اند.

وی افزود: دارو‌هایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم قرار دارند.

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین دارو‌های تأمینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده اند.

متولی خاطرنشان کرد: دارو‌هایی که نام برده شد، ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • حضرت زهرایی بود و با اقتدا به حضرت مادر(س) جانش را فدا کرد
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش