Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@05:26:26 GMT

پا پس کشیدن آمریکا از کمک نظامی به مصر

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۸۰۶۰

 «پاتریک لیهی»، سناتور دموکرات که معاون رئیس کمیته اعتبارات مالی سنای آمریکا است، کمک نظامی سیصد میلیون دلاری این کشور به مصر را به حال تعلیق درآورد.

لیهی شروطی را برای لغو تعلیق کمک نظامی آمریکا به مصر، به وزارت امور خارجه آمریکا ارسال کرد تا این شروط را به قاهره اعلام کند. از جمله این شروط آن است که مصر تامین مالی هزینه های درمان آپریل کورلی، شهروند آمریکایی را که در حمله هوایی بالگردهای مصری به کاروان گردشگران در صحرای غربی در سال 2015 زخمی شد، پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حمله 12 نفر نیز کشته شدند.

لغو قانون جدید جمعیت های مدنی، لغو محکومیت چهل و سه تبعه آمریکایی و مصری عضو موسسات مردم نهاد و تحقیق مستقل درباره کشته شدن دانشجوی ایتالیایی در قاهره، از جمله دیگر شروط این سناتور آمریکایی است.

سناتور لیهی از جمله مهمترین مخالفان عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در واشنگتن است.

دولت آمریکا در ماه اوت گذشته تصمیم گرفته بود پرداخت کمک صد میلیون دلاری به مصر را متوقف کند و پرداخت کمک صد و نود و پنج میلیون دلاری به این کشور را هم به علت ناکامی در پیشرفت در پایبندی به حقوق بشر به تاخیر بیندازد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معاون مصر وزارت امور خارجه هزینه های درمان شهروند قانون رئیس جمهور واشنگتن حقوق بشر مصر آمریکا کمک نظامی سنای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از در آغوش کشیدن کاظم صدیقی توسط آقای وزیـر

 در تصاویر به ثبت رسیده از نماز جمعه روز گذشته تهران، همنشینی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد دولت رئیسی شکار دوربین عکاسان شده است.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • تصویری از در آغوش کشیدن کاظم صدیقی توسط آقای وزیـر
  • «آسمان غرب»؛ فیلمی که در به تصویرکشیدن شهید شیرودی موفق نبود
  • «آسمان غرب»؛ فیلمی که در به تصویرکشیدن شیرودی موفق نبود