Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:51:04 GMT

جنگ ستارگان در ال کلاسیکو روی چمن نیوکمپ

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۸۸۵۴۳

جنگ ستارگان در ال کلاسیکو روی چمن نیوکمپ

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا، امروز (یکشنبه) پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

لالیگای اسپانیا

بارسلونا - رئال مادرید (ساعت 23 و 15 دقیقه)

دویست و سی و هشتمین رقابت بارسلونا و رئال مادرید موسوم به «ال کلاسیکو» امشب در چارچوب رقابتهای هفته سی و ششم لالیگای اسپانیا در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار رفت دو تیم در مادرید با درخشش مسی با نتیجه سه بر صفر به سود آبی اناری ها به پایان رسید و امشب شاگردان زیدان در تلاشند با شکست بارسلونا در نیوکمپ هم انتقام شکست بازی رفت را بگیرند و هم مانع شوند که کاتالان ها فصل را بدون شکست به پایان برسانند.

مسابقه امشب دو تیم از لحاظ جدولی هیچ حساسیتی ندارد زیرا بارسلونا قهرمانی خود را قطعی کرده است و برای رئال نیز خیلی تفاوتی نمی کند که فصل را در جایگاه دوم به پایان برساند یا سوم اما از لحاظ حیثیتی برای رئالی ها بسیار مهم است که انتقام بازی رفت را بگیرند و برای بارسایی ها نیز اهمیت دارد که رقیب دیرینه خود را دبل کنند و فصل را بدون حتی یک شکست به پایان برسانند.

شرایط این دو تیم در این فصل کاملا متفاوت بود. بارسلونا در رقابتهای داخلی عالی نتیجه گرفته و موفق شد هم قهرمان لالیگا شود و هم قهرمان جام حذفی اسپانیا. اما این تیم در لیگ قهرمانان اروپا نتوانست عملکرد خوبی به نمایش بگذارد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رم حذف شد. در طرف مقابل کهکشانی ها در مسابقات لالیگا عملکرد خوبی نداشتند و در حال حاضر سوم هستند. آنها در کوپا دلری نیز خیلی زود و در مرحله یک چهارم مقابل لگانس حذف شدند و از دور رقابتها کنار رفتند اما در عوض در لیگ قهرمانان اروپا بسیار خوب پیشروی کردند و هر چند با حرف و حدیث اما بالاخره به فینال رقابتها رسیده اند.پیروزی در مسابقه امشب می تواند هواداران دو تیم را از عملکرد فصل تیمشان راضی کند.

بازی امشب علاوه بر اینکه آخرین الکلاسیکوی آندرس اینیستا کاپیتان بارسلوناست تحت تاثیر مسئله حاشیه ای دیگری هم هست. معمولا رسم است که حریفان برای تیم قهرمان در رقابتهای لالیگا تونل افتخار می زنند و بازیکنان تیم قهرمان در میان تشویق بازیکنان حریف وارد زمین می شوند اما زیدان اعلام کرده است که تیمش در این مسابقه به دلیل اینکه بارسایی ها در بازی رفت و پس از قهرمانی رئال در جام باشگاه های جهان تونل افتخار نزدند، آنها نیز  تونل افتخار برای بازیکنان بارسا نخواهند زد؛ مسئله ای که با واکنش های زیادی روبرو شد و البته والورده سرمربی بارسا نیز اعلام کرد تونل زدن یا نزدن رئالی ها برای آنها اهمیتی ندارد.

 پس از می سال 2008، این اولین باری است که پیش از شروع ال کلاسیکو، یکی از دو تیم قهرمانی اش در لالیگا را قطعی کرده است. بار قبل رئال مادرید قهرمان شد و بارسا تونل افتخار زد.

این بازی، دویست و سی و هشتمین ال کلاسیکوی تاریخ در همه رقابت‌ها خواهد بود. بارسلونا 93 بار برده؛ رئال مادرید 95 بار و 49 بازی هم مساوی شده است.

بارسلونا در سه ال کلاسیکوی خانگی قبلی موفق به پیروزی نشده است. دو باخت و یک تساوی. آخرین برد خانگی بارسا در ال کلاسیکو به مارس 2015 برمی‌گردد که تیم انریکه دو بر یک پیروز شد.

رئال مادرید تنها یک گل تا رسیدن به 400 گل در ال کلاسیکو فاصله دارد. بارسا تاکنون 387 گل در این رقابت به ثمر رسانده است.

 بارسلونا فردا می‌تواند پنجاهمین برد لالیگایی‌اش در ال کلاسیکو را جشن بگیرد. تاکنون این تیم در لالیگا 49 بار رئال مادرید را شکست داده؛ 20 بار باخته و 18 بار هم مساوی کرده است. بارسا تنها برابر اسپانیول (66)، اتلتیک بیلبائو (61)، رئال سوسیداد (60) و سویا (57) بیش از رئال مادرید برد خانگی در لالیگا کسب کرده است.

بارسلونا با پیروزی فردا می‌تواند برای اولین بار پس از فصل 2013/14، رئال مادرید را در یک فصل لالیگا دبل کند.

بارسلونا در هر 20 ال کلاسیکوی اخیرش در لالیگا موفق به باز کردن دروازه رئال مادرید شده است. دومین رکورد گلزنی پیاپی تاریخ ال کلاسیکو در لالیگا پس از رکورد 22 بازی متوالی گلزنی رئال مادرید بین سال‌های 1959 تا 1969.

لیونل مسی بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو در همه رقابت‌ها (25) و بهترین گلزن تاریخ این بازی در لالیگا نیز با 17 گل است.

کریستیانو رونالدو تاکنون 17 گل در ال کلاسیکو زده و فردا می‌تواند در عدد 18 به دی استفانو برسد. آلفردو هم اکنون بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید در ال کلاسیکو به شمار می‌رود.

لیونل مسی در هیچ یک از چهار ال کلاسیکوی خانگی اخیر بارسلونا در لالیگا موفق به گلزنی نشده است. بدترین رکورد لئو مقابل رئال مادرید.

ارنستو والورده در 23 مصافش با رئال مادرید در همه رقابت‌ها، 15 بار شکست خورده است. 6 برد و دو مساوی. بدترین رکورد او مقابل یک تیم در کنار بارسلونا.

والورده از 6 تقابلش با زین الدین زیدان تنها یک پیروزی کسب کرده و پنج بازی دیگر را باخته است. آن یک برد هم امسال با بارسلونا به دست آمد.

والورده اگر تیمش شکست بخورد به اولین مربی تاریخ بارسلونا تبدیل می شود که دو ال کلاسیکوی خانگی متوالی در همه رقابت‌ها را می‌بازد.

 زیدان در صورت عدم شکست می‌تواند با رکورد میگل مونیوز به عنوان مربی‌ای که طولانی ترین روند شکست ناپذیری در ال کلاسیکوهای خارج از خانه در همه رقابت‌ها رابرسد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

اتلتیکو مادرید - اسپانیول (ساعت 18 و 45 دقیقه)

لاس پالماس - ختافه (ساعت 21)

مالاگا - آلاوز (ساعت 14 و 30 دقیقه)

 

لیگ برتر انگلیس

چلسی - لیورپول (ساعت 20)

حساس ترین دیدار هفته سی و هفتم لیگ جزیره ، از ساعت 20 امشب بین تیم های چلسی و لیورپول در ورزشگاه استمفوربریج لندن برگزار می شود. شاگردان کونته در حال حاضر با یک بازی کمتر از لیورپول با 66 امتیاز در رتبه پنجم قرار دارند و لیورپول با 72 امتیاز سوم است. از آنجا که چهار تیم نخست لیگ جزیره سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را برای سال آینده دریافت می کنند، بازی امشب برای چلسی آخرین فرصت است با پیروزی مقابل لیورپول شانسش را کسب سهمیه حفظ کند.لیورپول با پیروزی در بازی فردا می تواند حضور خود در لیگ قهرمانان فصل آینده را قطعی بداند و چلسی برای انجام این مهم، علاوه بر پیروزی در بازی فردا، نیاز به لغزش قرمزها برابر برایتون و البته دو پیروزی دیگر برابر هادرزفیلد و نیوکاسل خواهد داشت.

هر دو تیم به جز مسابقات لیگ جزیره دو فینال مهم را پیش رو دارند. لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا باید مقابل رئال مادرید به میدان برود و چلسی در فینال جام حذفی انگلیس، منچستریونایتد را پیش رو دارد.

محمد صلاح امشب دوباره به ورزشگاه استمفوربریج برمیگردد. جایی که قبلا در آن حضور داشت و قدرش را نداشتند. صلاح در سال 2014 توسط چلسی از بازل خریداری شد اما فقط یک نیم فصل در این تیم ماند و نتوانست نظر مورینیو را به خود جلب کند.او 13 بازی برای چلسی انجام داد و 2 گل به ثمر رساند.

چلسی در شش رویارویی اخیر خود با لیورپول در رقابت های لیگ برتر، رنگ برد ندیده است (3 تساوی و 3 شکست).

لیورپول در دو مسابقه اخیر خود در رقابت های لیگ برتر در استمفوردبریج به پیروزی رسیده است. تنها تیم دیگری که در تاریخ لیگ برتر موفق شده سه بار پیاپی در استمفوردبریج برنده شود، بلکبرن بوده است.

روند 13 مسابقه بدون کلین شیت لیورپول برابر چلسی، طولانی روند آن ها برابر تیمی در لیگ برتر است. آن ها همچنین طی سال های 1947 تا 1995 تعداد 17 بازی بدون کلین شیت را مقابل بلکبرن پشت سر گذاشتند.

لیورپول در دو بازی خارج از خانه اخیرش در لیگ برتر به نتیجه ای بهتر از تساوی دست نیافته است. آخرین باری که آن ها سه تساوی خارج از خانه پیاپی در لیگ برتر داشتند، به نوامبر 2012 باز می گردد که به تساوی بدون گل در استمفوردبریج ختم شد.

آرسنال - برنلی (ساعت 20)

آخرین مسابقه آرسن ونگر در ورزشگاه امارات لندن پس از 22 سال حضور روی نیمکت آرسنال

منچسترسیتی - هادرزفیلد (ساعت 17)

 

سری آ ایتالیا

اودینزه - اینتر (ساعت 15 )

ناپولی - تورینو (ساعت 17 و 30 دقیقه)

لاتزیو - آتالانتا ( ساعت 17 و 30 دقیقه)

کالیاری - رم (ساعت 23 و 15 دقیقه)

جنوا - فیورنتینا (ساعت 17 و 30 دقیقه)

کیوو - کروتونه (ساعت 17 و 30 دقیقه)

اسپال - بنونتو (ساعت 17 و 30 دقیقه)

ساسولو - سمپدوریا (ساعت 17 و 30 دقیقه)

انتهای پیام/

پیش بازی بارسلونا و رئال مادرید

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز + پخش آنلاین

پخش زنده بازی بایرن رئال مادرید و کادیز در چارچوب رقابت‌های لالیگا اسپانیا از ساعت ۱۷:۴۵ امروز آغاز و از سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های رئال مادرید و کادیز امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لالیگا اسپانیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز رئال مادرید و کادیز

لالیگا اسپانیا (رئال مادرید - کادیز) ساعت ۱۷:۴۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 750454

دیگر خبرها

  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • انتقاد تند ژاوی از عملکرد شاگردانش مقابل جیرونا
  • یرزی دودک: کارلو آنچلوتی بهترین سرمربی تاریخ فوتبال است
  • بلینگام و لواندوفسکی باز هم به آقای گلی نزدیک نشدند
  • شکست سنگین بارسلونا / امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها
  • آنچلوتی: گل بلینگام به بارسلونا مهم‌ترین لحظه فصل ما بود؛ جشن قهرمانی؟ اول بایرن مونیخ!
  • رئال مادرید برد و به قهرمانی سلام کرد
  • برترین گل‌های ال‌کلاسیکو با حضور ستارگان قدیمی (فیلم)
  • کهکشانی‌ها در انتظار نتیجه بازی بارسلونا؛ قهرمانی رئال مادرید امروز قطعی می‌شود؟
  • ساعت پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز + پخش آنلاین