Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر نماینده حوزه شرق هرمزگان جهت توسعه این منطقه توجهی به اهمیت حوزه انتخابیه خود معطوف نماید، حوزه شرق جایگاه بالا و در خور شأن مردمانش خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بشاگرد نیوز، دریا در تمام دنیا نشانه آبادانی و پیشرفت به حساب آمده و هر شهر متصل به دریا فرصت این را دارد که به یک بندرگاه بزرگ تبدیل شده و سرنوشت مردم خود را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناطق جنوبی کشور به خصوص استان هرمزگان به واسطه وجود دریای خلیج فارس و  یکی از مناطق استراتژیک و درگاه اقتصادی کشور به شمار می رود که بیشتر امور ترانزیتی از آن صورت می گیرد.

سواحل مکران فرصت طلایی هرمزگان

سواحل مکران به  عنوان طرح بزرگ توسعه جنوب شرق کشور به واسطه آب های بین المللی به کشور های همسایه است که در سال های اخیر به عنوان یکی از بزرگترین طرح های توسعه این منطقه به شمار می رود.

در باب اهمیت و ضرورت توسعه سواحل مکران در هرمزگان همین بس که با توسعه این سواحل و تجهیز و آماده‌سازی آن، می‌توان در بخش‌های اقتصادی، صنایع، صادرات و گردشگری گام‌های بلندی برداشت و سود بسیاری به استان هرمزگان و کشور رساند.

شرق هرمزگان در انتظار توسعه سواحل مکران

در نگاهی کلی با عملی کردن طرح توسعه سواحل مکران که شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان، شهرستان جاسک استان هرمزگان را در بر می گیرد و با احداث جاده های ترانزیتی از بندر جاسک و عبور و چابهار و رسیدن آن به خراسان جنوبی، شمالی و رضوی می تواند فقر دیرینه این مردم را با ایجاد تحولی عظیم برطرف نماید.

همه این ظرفیت‌ها دست‌به‌دست هم داده تا سواحل مکران هرمزگان را آماده یک توسعه تمام عیار کند؛ توسعه‌ای که اتفاقاً مقام معظم رهبری هم چند سال پیش روی آن دست گذاشته و بارها بر آن تأکید کردند. اما این توسعه پس از گذشت سال‌ها هنوز محقق نشده و تنها علت آن کم کاری و عدم فعالیت نمایندگان حوزه انتخابیه بوده است.

نمایندگان همیشه غایب!

خبر های شنیده شده در روز های اخیر حاکی از آن است شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان طی حکمی به عنوان مرکز سواحل مکران معرفی شده است در حالی که بارها دولت و سیاست مداران تاکید بر این داشتند که قلب سواحل مکران شهرستان جاسک استان هرمزگان است.

سؤالی که ذهن همه در پس از این خبر مشغول خود کرده این است که نقش نمایندگان مردم هرمزگان در خانه ملت و مسئولان جهت توسعه سواحل مکران هرمزگان چیست؟

سکوت معنا داران مسئولان هرمزگانی

چرا نمایندگانی که وظیفه خدمت به مردم را دارند در مقابل این‌گونه اقدامات استراتژیک سکوت پیشه کرده اند و هیچ حرکتی انجام نمی دهند.

سؤال بنده و هزاران شهروند هرمزگانی این است علت سکوت نمایندگان هرمزگان بخصوص شرق هرمزگان در برابر الحاق شهرستان میناب،سیریک و جاسک به استان دیگری چیست؟

اشتباهی به اندازه یک نسل

مگر امکان دارد آقایان برای جدایی دو روستا از پارسیان و الحاق آن به استان فارس یقه ها را چاک نمایند و حال در برابر این ظلم بزرگ سکوت اختیار نمایند؟

موضوع قابل بحث که نباید از ذهن دور بماند این است که اساسا کار نمیاندگان مجلس شورای اسلامی چیست؟ مگر جزء این است که نمایندگان در مقام وکیل مردم به حساب آمده و باید مطالبات مردم شهر خود را پیگیری کنند که سکوت در مقابل چنبن مسئله مهمی با نزدیک شدن به فصل انتخابات ذهن ها را به سمت میتینگ های انتخاباتی می برد.

اشتباه بعضی از نمایندگان هرمزگان این بود که در زمان حضورشان در خانه ملت به حوزه انتخابیه خود بی توجه بودند و حال این اشتباه را دوباره نمایندگان هرمزگان بخصوص نماینده شرق هرمزگان به خاطر مقاصد سیاسی در حال تکرار است  و جبران این اشتباه ممکن است چندین نسل طول بکشد.

اگر نماینده حوزه شرق هرمزگان جهت توسعه این منطقه توجهی به اهمیت حوزه انتخابیه خود معطوف نماید، حوزه شرق جایگاه بالا و در خور شأن مردمانش خواهد داشت.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مأموریتی انتظامی بحث مقابله بی امان با قاچاق می‌باشد، بیان داشت: در این راستا عوامل انتظامی استان با همکاری دریابانی و نظارت مقام قضائی در جهت جامه عمل پوشاندن به مطالبه بحق مردم و اجرای تدابیر ابلاغی، طرح ضربتی و عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت با هدف جلو گیری از هدر رفت سرمایه ملی و مبارزه با قاچاق را در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح مشترک که با همکاری دیگر سازمان‌های مرتبط و با هدف ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان سوخت انجام شد، تعداد ۱۷ فروند قایق موتوری فعال در قاچاق سوخت توقیف، ۲۶۵ عدد انواع مخازن فلزی و پلاستیکی آغشته به سوخت جمع آوری و ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت امحا و تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به کشف بالغ بر ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و تخریب و جمع‌آوری تجهیزات انتقال سوخت در این طرح، میزان ضربه مالی به بنیان‌های مالی قاچاقچیان در این منطقه و در راستای این طرح را بیش از سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

کد خبر 6087515

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد