Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «معلم» تعاريف زيادي درون خود دارد، يکي از اين تعاريف قطعا از خودگذشتگي، فداکاري و روسني بخشي است. «علي تيرگير» ، مصداق همين تعاريف و نشانه هاست ، معلم جواني که هر چه داشت و نداشت روي هم گذاشت و حتي ماشين شخصي خود را فروخت و وام گرفت تا براي کودکان روستاي محروم «نسه کوه» مدرسه اي پر مهر بسازد، مدرسه اي که کودکان براي رفتن به آن نه مجبور به گذر از راه هاي صعب العبور باشند و نه رودخانه هاي خطرناک و پر از جريان پرزور آب آن ها را تهديد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«تيرگير» نه مرفه است نه درآمد نجومي دارد اما دلي دارد به وسعت همان روستاي محروم. اين جوان 25 ساله به تنهايي حجم وسيعي از سهل انگاري ها، بي توجهي و بي مسئوليتي ها را بر دوش کشيد و با محبت، خلاقيت و البته دست و دلبازي خود تمام اين محروميت ها را جبران کرد. در واقع راه هاي صعب العبور روستاي نسه کوه و رودخانه پرجوش و خروشش با مردانگي و محبت «علي تيرگير» براي کودکاني که شوق تحصيل دارند هموار شد.
"علي تيرگير" به جام جم آنلاين گفت: بعد از اتمام دانشگاه داوطلبانه در مناطق عشايري استان چهار محال و بختياري معلمي را آغاز کردم و حال دو سالي مي شود که معلم دانش‌آموزان مناطق روستايي و دورافتاده هستم. من به عنوان يک معلم موظف به تعليم، تربيت،آموزش و پرورش دانش آموزان هستم و زماني که مي بينم کودکان سرزمينم از حداقل امکانات اوليه محروم هستند، مجبورم که به شخصه دست به انجام برخي از اقدامات بزنم.
وي ادامه داد: سال 95 به صورت داوطلبانه متقاضي تدريس در مناطق عشايري شدم در صورتي که سهميه عشايري نبودم و درخواست به محروم ترين روستا براي آموزش را خواستار شدم.
به گفته اين معلم جوان، در ابتدا به يکي از روستاهاي محروم شهرستان لردگان رفتم. مدرسه ما يک کانکس با يک کلاس است که من علاوه بر آن که آنجا تدريس مي کنم در همان جا هم مي خوابم. فضاي مدرسه، فضاي مناسبي نبود چرا که محيط کوهستاني‌ست و عملا حياطي براي مدرسه وجود نداشت.

تيرگير افزود: پارسال اوايل مهرماه با هزينه شخصي خود شروع به ساخت حياط مدرسه(کانکس) و نصب چندين وسيله بازي براي دانش آموزان کردم. وضعيت معيشت آن منطقه بسيار نامناسب است و از نظر لوازم التحرير و کتاب، پزشک، لباس و حتي کوتاه کردن موهايشان وضعيت خوبي ندارند به گونه اي که من خودم موهاي دانش آموزان را کوتاه مي کنم.

به گفته وي، يکي از روزها به دختربچه اي دبستاني برخورد کردم که به دليل راه رفتن زياد آن هم بدون کفش شماره پايش 40 شده بود. با يک توليد کننده کفش قرارداد بستم و 500 جفت کفش براي کودکان نيازمند تهيه شد تا يک تسکين کوچک براي اين بچه هاي محروم باشد.

اين معلم عشايري گفت: سال گذشته بود که متوجه يک دفترمشق پشت پنجره کانکس شدم، دفتر براي يک دختري به نام اعظم بود اين دختر هفده ساله به دليل کم شنوايي و بي توجهي خانواده اش به علت وضعيت معيشتي نامناسب نمي توانست صحبت کند در صورتي که يکي از گوشهايش 40 درصد قدرت شنوايي داشت، زماني که متوجه شدم اين دختر با داشتن چنين مشکلاتي بازهم مشتاق درس خواندن است او را براي پيدا کردن راهي براي بهبود شنوايي به اصفهان برديم و تنها راهي که متخصص پيش رويمان گذاشت خريداري يک جفت سمعک قوي با قيمت 6 ميليون تومان بود، خدارو شکر با خريدن آن سمعک اين دختر عمري دوباره گرفت و مشغول به تحصيل است.

وي در خصوص دانش آموزاني که براي رسيدن به مدرسه از رودخانه اي خطرناک عبور مي کردند به جام جم آنلاين گفت: امسال متوجه چندين دانش آموز شدم که براي آمدن به مدرسه مسافت زيادي را طي مي کردند، انها از روستايي به نام "نسه کوه" مي آمدند. اين روستا 5 کيلومتر کوهستاني تا مدرسه فاصله داشت و آنها براي رسيدن به کلاس درس بايد از رودخانه پرخطري عبور مي کردند که هيچ پل يا جاده‌اي براي دسترسي نداشت و به ناچار با استفاده از يک طناب ساده از اين سوي رودخانه به آن سوي رودخانه مي رفتند.

تيرگير افزود: براي تامين امنيت آن ها طناب را تبديل به سيمي محکم و گهواره‌اي را تهيه کرديم تا دانش آموزان داخل آن نشسته و از اين سمت رودخانه به سمت ديگر بيايند. در مرحله بعد مدرسه اي با يک کلاس در آن سوي رودخانه ساختم تا ديگر دانش آموزان مجبور نباشند براي تحصيل از آن رودخانه خطرناک عبور کنند. امسال 4 دانش آموز در اين مدرسه درس مي خوانند اما در سال آينده اين عدد به 10 نفر ميرسد.
وي در پايان افزود: از صبح تا ساعت 12 در مدرسه روستاي محل خدمتم فعاليت مي‌کنم و ساعت 12.15 به‌سمت روستاي نسه کوه حرکت مي‌کنم و پس از 45 دقيقه پياده‌روي و عبور از رودخانه خروشان ساعت يک به مدرسه مي‌رسم و بعد از تعطيل شدن مدرسه به‌سمت روستاي محل خدمت بازمي‌گردم و حوالي ساعت 6 عصر به کانکسي مي‌رسم که صبح‌ها کلاس درسم و شب‌ها محل خوابم است.
بيتا نوروزي/جام جم آنلاين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۸۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار کرد: قریب به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز و اولیا در کشور داریم و بخش اعظمی از جامعه متأثر از نظام تعلیم و تربیت است و این امر وظیفه خبرنگاران است.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه سربلندی ایران عزیزمان در تربیت و ریشه تربیت را می‌توانیم در معلمان جستجو کنیم، ضمن تبریک هفته معلم و گرامی‌داشت مرتضی مطهری، تصریح کرد: مرتضی مطهری معلم انقلاب بود و در سایه روشنگری بینش و قدرت معلمی و مفاهیم انقلاب در اختیار جوانان قرار گرفت و از آموزه‌های ایشان هنوز بهره‌مند می‌شویم.

وی معلمی را مسئولیت سنگینی دانست، ابراز کرد: این شغل را با سایر مشاغل نمی‌توان مقایسه کرد، معلمی عشق است، شغل نیست.

فرهادی ادامه داد: آموزش و پرورش ۹۸۰ هزار نفر پرسنل کنونی دارد که در نظام رتبه‌بندی شرکت کردند و در بخش آموزش فعال هستند و کانون و اجتماع معلمان است.

سخنگوی آموزش و پرورش ابراز کرد: اعتماد عمومی به معلمان و مدرسه سرمایه گرانی است که باید سعی در حفظ آن کنیم و در گرو این سرمایه امنیت برای کشورمان بیافرینم.

وی افزود: انتخاب معلم نمومنه یک حرکت  نمادین است.این اتفاق یک قدر مطلق دقیق نیست، بلکه نسبی است و توانمندی‌هایی آن‌ها را شناسایی می‌کنیم.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: نحوه شناسایی معلم اینگونه نیست که خود را کاندیدا کنند بلکه از طریق نظرخواهی از سایر معلمان، دانش‌آموزان و اولیا طرح نویی راه‌اندازی شد، زیرا بسیاری از معلمان از این کار معذورند و توازن معلمی، آن‌ها را محدود می‌کند؛ اما امسال این شناسایی به شکلی رقم خورد و ما به ارزیابی‌های چندگانه معلم، دانش‌آموز و اولیا ۹۳ هزار معلم در سطح مدرسه به عنوان نمونه انتخاب می‌شود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو