Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، اولین نشست مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری ها در دولت دوازدهم، با حضور معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، معصومه ابتکار و قائم مقام وزیر کشور، حسین هاشمی در محل وزارت کشور برگزار شد. 

در این نشست به معرفی برخی مقامات و مدیران کل امور بانوان منصوب شده در ۲۹ استانداری کشور که در دوره دوازدهم به بدنه وزارت کشور اضافه شدند، پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین هاشمی، قائم مقام وزیر کشور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نزدیکی ماه رمضان، در باب وظایف مدیران و راهکارهای بهبود عملکرد مدیران گفت:« در بسیاری از کشورهای خارجی، در دانشگاه ها و اماکن آموزشی علاوه بر توجه ویژه به دانش آموزان، کلاس هایی برای مدیران برای تبادل تجارب برگزار می شود. از این کلاس ها حتی با شهریه های گزاف هم استقبال می شود. این نشان دهنده نقش اساسی تبادل تجارب در بهبود عملکرد مدیران است.» 

او افزود:« طبق تجارب مدیریتی، به این نکته پی بردم که توجیه بدترین کار است. تحت هیچ شرایطی نباید نقص ها را توجیه کرد. به جای آن باید به دنبال راهکارهایی برای بهبود عملکرد و رفع کاستی ها پرداخت.» 

هاشمی در ادامه گفت:« در بسیاری از سفرهای خارجی، تاکید بسیار بر حضور نماینده خانم و نماینده اقلیت مذهبی داشتم چرا مه تصور بسیار از کشورهای خارجی درباره ایران این است که زنان و اقلیت ها مورد تبعیض قرار می گیرند. اما با حضور پررنگ نماینده ها، این تصور درهم شکست. لذا همیشه سعی کنید در اموری که به عهده دارید به بهترین شکل عمل کنید. در وهله دوم هیچ وقت از مشورت خصوصا در امور مدیریتی نهراسید زیرا که همین مشورت ها باعث ارتقا عملکرد می شود. هیچ وقت ناامید نباشید و به توانایی های خود اتکا کنید زیرا زنان اگر بخواهند بسیار مثبت و شاخص عمل خواهند کرد. از تمام وظایف خود و قوانین برداشت مثبت کنید و بدانید هیج وزارت خانه ای مثل وزارت کشور با مردم ارتباط مستقیم ندارد از این ویژگی استفاده بهینه بکنید. از توانمندی زنان استان ها در قالب نشست ها، مناسبت ها و نمایشگاه ها استفاده کنید. در سال های گذشته حتی در استان تهران هم به زنان چندان توجهی نمی شد. با تلاش نماینده محترم مجلس، زهرا ساعی ، نمایشگاه توانمندی زنان برگزار شد که خوشبختانه بازخورد خوبی داشت و بستر مناسبی برای معرفی زنان شد. ما در امور اجرایی دخالت نمی کنیم. اما فضا را برای حضور بانوان فراهم کنید. سعی کنید با استانداران و مقامات در این راستا ارتباط برقرار کنید.» 

او در خصوص توانایی زنان گفت:« از توانایی نمایندگان استان استفاده کنید حتی اگر همسو نباشید زیرا که نماینده به راحتی قابل تعویض نمی‌باشد. باید فراجناحی و حاکمیتی عمل کرد. ‎۶۰ درصد دانشگاه ها از نظر تحصیلی در دست بانوان است. هیچ جای دنیا چنین آماری وجود ندارد و زنان ما حتی در صنعت هم افراد موفقی هستند.» 

هاشمی اضافه کرد:« دین ما دین اعتدال است. هیچ گاه از تندروی یا کندروی استفاده نکنید. حتما وجود بانوان بااستعداد و توانمند را به وزیر اطلاع دهید تا وزیر محترم این بانوان را تشویق کنند. همواره کار خود را با علاقه دنبال کنید و در کار خود اطلاعات را بالا ببرید. البته لازم به ذکر است که تمام مدیران زن ما با تمام توان به کار خود ادامه می دهند. مدیران زن ما می توانند با رایزنی های خود به حضور پررنگ تر بانوان کمک کنند.» 

او در پایان خاطر نشان کرد:« زنان شاغل در وزارت کشور باید به وظایف وزارت کشور واقف باشند. شاید در بعضی مواقع چندان مورد نیاز نباشد اما همواره باید به این وظایف آگاه باشند تا بتوانند در راستای بهبود عملکرد خود کوشا باشند. انشالله در جلسات بعدی شاهد موفقیت های چشمگیر و وروز افزون بانوان باشیم. ما در دولت تدبیر و امید هستیم. اخلاقا، شرعا و قانونا موظف به اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید  هستیم. در غیر این صورت از وظایف خود عدول کرده ایم.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده دانش آموزان دولت دین شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)