Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:20:15 GMT

نیروگاه های حرارتی95درصد انرژی را تولید می کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۶۲۵۵

نیروگاه های حرارتی95درصد انرژی را تولید می کنند

به گزارش ایرنا، بیژن قاسمی روز یکشنبه در آیین اختتامیه طرح انرژی پویان 2 در کرمان افزود: در کشور 60 هزار مگاوات مصرف برق سالانه داریم که در صورت مدیریت مصرف به 55 هزار مگاوات کاهش خواهد یافت.
وی بیان کرد: برای تولید برق باید مقدار زیادی گاز و نفت بسوزانیم که آلودگی زیست محیطی زیادی برجا می گذارد.
مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر تصریح کرد: در صورت مدیریت مصرف انرژی هوای پاک، محیط زیستی سالم خواهیم داشت و در عین حال از منابع آیندگان صیانت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اجرای طرح انرژی پویان 2 در کرمان افزود: دانش آموزان پایه گذار این طرح بودند و در کشور نیز این طرح دنبال می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان هم در این مراسم گفت: مدیریت مصرف اختصاص به یک فصل ندارد و باید فرهنگ اصولی و درست مصرف کردن را در جامعه پیاده کنیم و جلو ببریم.
محمود شهبا افزود: مشارکت دانش آموزان در طرح انرژی پویان 2 نشان می دهد که تاکنون چقدر از همراهی با این قشر آینده ساز کشور کوتاهی کرده ایم.
وی تصریح کرد: شوق و خلاقیت دانش آموزان به ما انگیزه می دهد که با همکاری آموزش و پرورش این طرح را در آینده ادامه بدهیم.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان نیز گفت: طرح انرژی پویان در سال گذشته از آموزش دبیران مقطع متوسطه اول در 10 مدرسه و با شرکت سه هزار نفر جمعیت آغاز شد.
رسول عبدالهی افزود: طرح انرژی پویان 2 از اواخر آبان سال گذشته، در 66 مدرسه استان کرمان اجرا شد که 20 هزار نفر از دانش آموزان را پوشش داده است.
وی تصریح کرد: چاپ و پخش بروشور، کتاب، برگزاری مسابقه، نمایشگاه تحقیقات و اختراعات از جمله برنامه های اجرا شده این طرح بود.
در حاشیه این آیین نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان شرکت کننده در طرح انرژی پویان 2 در محل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان برپا شد.
همچنین از دانش آموزان برتر شرکت کننده در این طرح با اهدای لوح و جوایز، تقدیر به عمل آمد.
براساس این گزارش در این آیین تفاهمنامه طرح انرژی به کاشانه توسط مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو و مشاور امور بانوان استانداری کرمان در راستای مدیریت مصرف برق امضا شد.
7437/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آموزش و پرورش انرژی برق خلاقیت روابط عمومی و امور بین الملل موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد

نرسی قربان کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین ذخایر گازی را دارا است، گفت: ایران از لحاظ تئوری می‌تواند به هاب انرژی تبدیل شود و سال‌های سال در رابطه با آن صحبت شده است زیرا ایران یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان را دارا است.

وی ادامه داد: ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای قرار دارد که به چندین کشور مختلف راه دارد؛ اعم از کشورهایی که گاز دارند به همین جهت همواره بر سر این موضوع بحث بوده که ایران بتواند ایران گاز را از کشورهایی نظیر ترکمنستان که گاز دارند دریافت و به ترکیه، هند و.... بدهد که به دلیل تحریم‌ها مکان پذیر نبود.

به گفته این کارشناس انرژی تولید انرژی در کشور ما کم نیست، بلکه مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست.

وی ادامه داد: برای به تعادل رسیدن تولید و مصرف باید تولید گاز افزایش پیدا کند زیرا گاز در سبد کشور ما سهم ۷۰ درصدی دارد و اگر بخواهیم تولید گاز را افزایش دهیم که برای تولید برق و سایر مصارف را پاسخگو باشد مستلزم سرمایه گذاری بیشتر است که مقدار آن بسیار بالاست و به گفته وزیر نفت ۲۰۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری نیاز داریم.

به گفته قربان در صورتی که سرمایه گذاری صورت بگیرد باید سرمایه گذاری خارجی باشد تا پاسخگوی نیاز ما باشد.

قربان در رابطه با راهکارهای بهینه سازی مصرف، خاطر نشان کرد: راه کارهای مختلفی در این زمینه در نظر گرفته شده است که یکی از آنها قیمت گذاری است به گونه‌ای که قیمت انرژی را به جایی برسانند که صرفه‌جویی در آن بسیار جذاب شود که به علت مسائل سیاسی چنین امکانی وجود ندارد

وی ادامه داد: راه کارهای دیگری نظیر سرمایه گذاری وجود دارد و بهینه سازی به طوری که در خانه و ادارات حتی کارخانه‌ها سرمایه گذاری صورت بگیرد تا مصرف بهینه باشد و با توجه به اینکه سرمایه گذاری وجود نداشته این نوع از بهینه سازی هم میسر نشده است.

این کارشناس انرژی توضیح داد: سیاست‌های انرژی دولت مرتباً در حال تغییر است و هیچ زمان سیاست واحدی را در دولت‌ها مختلف نداشته‌ایم و همه این موارد دست به دست هم داده تا بهینه سازی به تعویق می‌افتد.

کد خبر 6090017 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور