Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-30@05:26:25 GMT

آغاز ذخیره‌سازی بچه میگو در مزارع استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۸۰۹۷

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی استان بوشهر گفت: کار ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی این استان آغاز شده و تامین بچه میگوی مورد نیاز پروش دهندگان از 12 مرکز تکثیر فعال انجام می شود.

به گزارش جنوب نیوز به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان؛ دکتر حسین احمدی افزود: ذخیر سازی بچه میگوها در مزارع پرورشی استان برای سال 97 آغاز شد و تامین بچه میگو مورد نیاز استان از 12 مرکز تکثیر فعال انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از نیمه دوم سال 96 و همزمان با فعالیت مولد سازی در مراکز تکثیر، نظارت های بهداشتی، پایش و نمونه برداری های لازم انجام و آزمایشات و تست های PCR بر روی نمونه صورت پذیرفت تا در نتیجه محصولی با حداکثر اطمینان از لحاظ سلامت بهداشتی به مزارع پرورش ارسال شود.

دکتر احمدی اشاره کرد: در بحث مزارع پرورشی نیز صدور مجوز آماده سازی لازم منوط به رعایت تمامی ضوابط بهداشتی مورد تائید کارشناسان ناظر دامپزشکی و شیلات استان می باشد که پس تائید اکیپ نظارت بهداشتی مذکور، مجوز لازم برای فعالیت مزارع پرورش میگو صادر می شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: خطر بروز بیماریهای نوظهور جدید در صنعت پرورش میگوی جهان مانند بیماریهای AHPND , EHP و سندروم مرگ ناگهانی نباید از نظر دور داشت .

این مقام مسئول اشاره داشت: پیش بینی می شود امسال میزان ذخیره سازی به یک و نیم میلیون قطعه بچه میگو در 4 هزار استخر خاکی و تولید بیش از 15 هزار تن میگوی پرورشی انجام شود.

دکتر احمدی بیان داشت:  انتظار می رود پرورش دهندگان با رعایت مواردی همچون ارتقای سطح مدیریت مزارع، رعایت اصول امنیت زیستی، رعایت تراکم در ذخیره سازی، تغذیه مناسب و استفاده از تقویت کننده های سیستم ایمنی آبزی، گزارش دهی به موقع موارد احتمالی تلفات جهت تشخیص سریعتر و اقدامات پیشگیرانه متعاقب آن سال زراعی موفق و با تولید با کیفیت و کمیت مناسبی را برای این صنعت رقم بزنند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی

نامدار ملکپور اظهار داشت: با توجه به وجود استخر‌های ذخیره آب کشاورزی فراوانی که در سطح استان وجود دارد، با مشاوره کارشناسان مدیریت شیلات و امور آبزیان، کشاورزان می‌توانند نسبت به ماهی‌دار کردن استخر‌های ذخیره آب کشاورزی خود اقدام نمایند.

وی افزود: در صورت بهره‌برداری کامل از این استخر‌های ذخیره آب کشاورزی امکان تولید بیش از یک هزار تن ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در سطح چهارمحال و بختیاری وجود خواهد داشت.

ملکپور اضافه کرد: برای این کار باید کشاورزان نسبت به ذخیره ماهیان با وزن بین ۵۰ تا ۱۰۰ گرم اقدام نمایند تا در پایان فصل کشاورزی یعنی اواخر مهر یا اواسط آبان ماه ماهیان به وزن بازاری رسیده و روانه بازار مصرف شود.

بیشتر بخوانید

تولید ۸۰ درصد تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: از دیگر اقداماتی که برای پرورش ماهی قزل‌آلا در این نوع استخر‌ها می‌توان انجام داد استفاده از دستگاه‌های هواده اسپلش یا برج‌های هوادهی در استخر است.

ملکپور ادامه داد: از مزایای پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی می‌توان به افزایش بهره‌وری محصول کشاورزی نیز اشاره کرد، آب استخر‌های کشاورزی که در آن ماهیان پرورش داده می‌شوند غنی از املاح و مواد معدنی مناسب برای رشد سایر محصولات کشاورزی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان