Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دفن زباله به دلیل بالا بودن میزان آب‌های زیرزمینی در استان گیلان امری دشوار است و همین مسئله می‌تواند سبب شیوع بیماری‌های واگیر اسهالی شود. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرانزلی، محمد عباسی ظهر امروز در کارگاه کشوری آموزش پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا در بندرانزلی اظهار داشت: در این کارگاه کارشناسانی از 65 دانشگاه علوم پزشکی کشور حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: حدود 150 کارشناس حوزه بهداشت از سراسر کشور در کارگاه کشوری آموزش پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا شرکت کردند.

عباسی ضمن تشریح اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و حضور مسافران نوروزی در استان‌های مختلف کشور و همچنین نزدیکی به ماه مبارک رمضان لزوم توجه به سلامت آب و غذا افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به ایجاد نظام کنترل کننده و هشداردهنده بیماری‌های واگیر در سطح کشور و همچنین ایجاد این نظام از دوسال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: این نظام بهداشتی از شیوع بیماری‌های واگیر جلوگیری می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ضمن تشریح آمار برخی بیماری‌های واگیر کنترل‌شده در استان گیلان ابراز داشت: در سال 91، 78 مورد فرد مبتلا به بیماری "فاسیولا" گزارش شده بود که این آمار در سال 96 به 26 نفر رسید.

عباسی بیماری "بوتولیسم" را یکی دیگر از بیماری‌های واگیردار و کشنده دانست و تصریح کرد: این بیماری از طریق موادغذایی منتقل می‌شود که می‌تواند ظرف 24 الی 48 ساعت سبب مرگ انسان شود که خوشبختانه در استان گیلان کنترل شده است.

وی بازرسی کارشناسان بهداشت و درمان و نظارت بر اماکن عرضه مواد غذایی از جمله اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا دانست و گفت: در سال 91، 14 مورد بیماری "بوتولیسم" در گیلان گزارش شده بود که در سال 96 به 4 مورد رسید.

عباسی با اشاره به نگرانی‌های موجود در راستای شیوع بیماری‌های اسهالی در سطح استان گیلان اظهار داشت: دفن زباله به‌دلیل بالا بودن میزان آب‌های زیرزمینی در استان گیلان امری دشوار است و همین مسئله می‌تواند سبب شیوع بیماری‌های واگیر اسهالی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: مردم باید تلاش کنند تا ضمن رعایت نکات بهداشتی، از مراکز غیرمجاز عرضه محصولات موادغذایی و فروشندگان دوره‌گرد هیچ‌گونه مواد غذایی تهیه نکنند.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی، افزود: براساس ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر هفت سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر هفت سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود، رایگان نیست.

مؤمنی تصریح کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، گامی بلند برای حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

وی گفت: کودک تا هفت سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد، بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 6097752

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد