Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دفن زباله به دلیل بالا بودن میزان آب‌های زیرزمینی در استان گیلان امری دشوار است و همین مسئله می‌تواند سبب شیوع بیماری‌های واگیر اسهالی شود. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرانزلی، محمد عباسی ظهر امروز در کارگاه کشوری آموزش پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا در بندرانزلی اظهار داشت: در این کارگاه کارشناسانی از 65 دانشگاه علوم پزشکی کشور حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: حدود 150 کارشناس حوزه بهداشت از سراسر کشور در کارگاه کشوری آموزش پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا شرکت کردند.

عباسی ضمن تشریح اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و حضور مسافران نوروزی در استان‌های مختلف کشور و همچنین نزدیکی به ماه مبارک رمضان لزوم توجه به سلامت آب و غذا افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به ایجاد نظام کنترل کننده و هشداردهنده بیماری‌های واگیر در سطح کشور و همچنین ایجاد این نظام از دوسال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: این نظام بهداشتی از شیوع بیماری‌های واگیر جلوگیری می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ضمن تشریح آمار برخی بیماری‌های واگیر کنترل‌شده در استان گیلان ابراز داشت: در سال 91، 78 مورد فرد مبتلا به بیماری "فاسیولا" گزارش شده بود که این آمار در سال 96 به 26 نفر رسید.

عباسی بیماری "بوتولیسم" را یکی دیگر از بیماری‌های واگیردار و کشنده دانست و تصریح کرد: این بیماری از طریق موادغذایی منتقل می‌شود که می‌تواند ظرف 24 الی 48 ساعت سبب مرگ انسان شود که خوشبختانه در استان گیلان کنترل شده است.

وی بازرسی کارشناسان بهداشت و درمان و نظارت بر اماکن عرضه مواد غذایی از جمله اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا دانست و گفت: در سال 91، 14 مورد بیماری "بوتولیسم" در گیلان گزارش شده بود که در سال 96 به 4 مورد رسید.

عباسی با اشاره به نگرانی‌های موجود در راستای شیوع بیماری‌های اسهالی در سطح استان گیلان اظهار داشت: دفن زباله به‌دلیل بالا بودن میزان آب‌های زیرزمینی در استان گیلان امری دشوار است و همین مسئله می‌تواند سبب شیوع بیماری‌های واگیر اسهالی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: مردم باید تلاش کنند تا ضمن رعایت نکات بهداشتی، از مراکز غیرمجاز عرضه محصولات موادغذایی و فروشندگان دوره‌گرد هیچ‌گونه مواد غذایی تهیه نکنند.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود

ایسنا/هرمزگان دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: نمایشگاه سلامت با هدف تقویت نقش خودمراقبتی در سلامت عمومی برگزار می‌شود.

رویا جهانگیری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه‌ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور