Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: توقع داریم که فارغ‌التحصیلان کمک و یاری‌گر بخش صنعت باشند، اما واقعیت غیر از این است، زیرا اطلاعات دریافتی دانشجویان عملگرا نیست. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، منوچهر توسطی ظهر امروز در نخستین جشنواره تقدیر از مهندسان فناور استان مرکزی در دانشگاه اراک اظهار داشت: مهندسی از آن چه که در گذشته به معنای مهندسی بود بسیار فراتر رفته و تمامی بخش‌های کشاورزی، پزشکی، اقتصاد، فرهنگ و غیره را در برمی‌گیرد، حتی در فضای سیاسی هم، گاهی می‌گویند مهندسی شده، بنابراین مهندسی تمام ابعاد جامعه را دربر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رسالت مهندسان به این ترتیب است که اگر به جوامع توسعه‌یافته نگاه کنیم، پیشرفت‌هایی که در آنها دیده می‌شود، نقشی است که مهندسان برای پیشرفت آن جامعه رقم زده‌اند که اگر ما هم قصد پیمودن مسیر پیشرفت را داریم، باید مهندسان خوبی را تربیت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: آنچه که بیرون به‌عنوان محصول دانشگاه می‌بینیم مطابق انتظار ما نیست و توقع داریم که فارغ‌التحصیلان کمک و یاری‌گر بخش صنعت باشند، اما واقعیت غیر از این است، مدیریت دانشگاه‌ها هم توجه داشته باشند، زیرا ما شاهد هستیم که دانشجویان 4 سال اطلاعاتی را دریافت کرده‌اند، اما این اطلاعات عملگرا نیست.

توسطی بیان کرد: بنابراین نیاز است که در تربیت دانشجویان، تغییراتی ایجاد شود و ارتباط صنعت و دانشگاه بیشتر شود، کسانی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند به‌ویژه در بخش مهندسی، تلاش کنند و از تمام منابع و امکانات استفاده کنند به گونه‌ای که فارغ‌التحصیلی آنها تنها به صرف گرفتن مدرک نباشد، بلکه توان بالا برای حضور در بخش‌های مختلف را داشته باشند.

وی ادامه داد: ما هم به‌عنوان اتاق بازرگانی آمادگی داریم که چه در قالب کارورزی و چه پروژه‌های تحقیقاتی درراستای ارتباط صنعت و دانشگاه کمک کنیم، ما باید دنبال شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم، شرکت‌هایی که براساس دانش تولیداتی را داشته باشند و با هزینه کمتر و مواد اولیه کمتر، ارزش‌افزوده بیشتری را داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: ایران که ذخایر نفت و گاز خوبی دارد و از هوش بالایی برخوردار است با توجه به این که یک درصد از مساحت و یک درصد از جمعیت جهان را دارد باید یک درصد بازارهای دنیا را هم داشته باشد، درحالی که این بازارها کمتر از یک سوم سهم ما است.

توسطی اضافه کرد: مهندسان می‌توانند با خلاقیت و نوآوری هم آسایش و هم آرامش را برای جامعه رقم بزنند، در استارت‌آپ‌ها هم همین روند است و یک فکر می‌آید و یک مجموعه سودآور را به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین موضوع در اجرای هر طرح صنعتی و تولیدی حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، عباس علی‌آبادی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جریان سفر به استان مرکزی و حضور در سی و دومین همایش سالانه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اراک، اظهار کرد: حفاظت و صیانت از سلامت جامعه و مردم در موضوع آب و خاک و هوا که سه عنصر مهم سلامت انسان و زمین است در گرو فعالیت حفاظت محیط زیست است.

وی با بیان اینکه در صورتی که به این مهم متعهد نباشیم انسان الهی نیستیم، افزود: رفع مخاطرات زیست‌محیطی واحدهای تولیدی و صنعتی در اولویت قرار دارد و مهندسان مکانیک کشور باید دو چالش مهم آب و هوای کشور را رفع کنند.

وزیر صمت با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از بزرگترین چالش‌های شهر اراک است، خاطرنشان کرد: مهندسان مکانیک در یک بازه زمانی اقدام به تأسیس یک نیروگاه برای تأمین برق کردند که این نیروگاه حتی اگر گاز مصرف و از مصرف مازوت خودداری کند، باز هم با پدیده اینورژن و گازهای گلخانه‌ای همراه است؛ بنابراین امروز این مهندسان برای رفع این آلودگی باید راهکار کاربردی و ایده ارائه دهند.

علی‌آبادی با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا تمام اتوبوس‌ها و خودروها در اراک باید برقی شود، تصریح کرد: جهش تولید بدون مشارکت مردم و تولید جذاب محقق نمی‌شود، به همین دلیل باید تولید جذاب شود و بسیاری از اقدامات انجام و موانع پیش روی بخش تولید با ارائه راهکار مناسب رفع شود.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی امروز صاحب فناوری در بخش‌های مختلف است و مهندسان مکانیک در بخش‌های مختلف درخشیده‌اند، اما انتقاداتی نیز وجود دارد.

وزیر صمت ادامه داد: مهندسی مکانیک امروز در ترکیب با سایر علوم جلوه‌های تازه‌ای از بیومکانیک، بی و مکاترونیک را خلق کرده‌اند، وقت آن رسیده است که یک گام به جلو حرکت کنیم چراکه دنیا در آستانه تحول تازه و حرکت به سمت هوشمندی است.

علی‌آبادی با بیان اینکه کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر استان مرکزی طرحی ارزشمند و ابتکاری منطقی و ریشه‌ای است، تاکید کرد: این کنسرسیوم در راستای فرمایشات رهبری شکل گرفته است و برای تأسیس نهاد مالی و منابع لازم برای اقدامات پیش‌بینی شده لازم است از تمام مردم استان مرکزی دعوت شود تا در آن عضو شوند.

وی گفت: افراد حتی با سرمایه‌های بسیار ناچیز نیز می‌توانند عضو این کنسرسیوم شوند و پروژه‌های بزرگی را انجام دهند.

وزیر صمت با بیان اینکه این وزارتخانه از شرکت‌هایی که در زمینه صادرات فعالیت دارند همه جانبه حمایت می‌کند، افزود: تمام امکانات مادی و معنوی این وزارتخانه در اختیار صادرکنندگان است تا محصولات خود را بفروشند و صادر کند، البته ارز را باید صادرکنندگان و تولیدکنندگان با تولید و صادرات خلق کنند.

کد خبر 751478

دیگر خبرها

  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین