Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: آیا هر مسئولی که در جایگاهی قرار می گیرد و گزارشی از بحران های دست به گریبان ارائه می دهد آیا به فکر مشارکت مردمی بوده است ، که خود این امر باعث ایجاد بحران های زیادی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ رضا جزینی زاده مدیرکل محیط زیست استان کرمان در مراسم اختتامیه "طرح انرژی پویان (2) " با بیان اینکه مجموعه محیط زیست یک مجموعه پیچیده ای است، اظهار داشت: متاسفانه امروزه همه جنبه های توسعه را پیاده می کنیم ولی ماندگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برنامه های مختلفی از جمله برنامه پنج ساله را پشت سر گذاشتیم و متاسفانه چیزی غیر از بازی با کلمات و برپایی جلسات نبوده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان افزود: آیا هر مسئولی که در جایگاهی قرار می گیرد و گزارشی از بحران های دست به گریبان ارائه می دهد آیا به فکر مشارکت مردمی بوده است ، که خود این امر باعث ایجاد بحران های زیادی شده است.

جزینی زاده بیان داشت: با قراردادی که با آموزش و پرورش ، شرکت توانیر و محیط زیست تحت عنوان "طرح انرژی پویان" بسته شد  که با مشارکت دانش آموزان تاثیر بسزایی در محیط زیست داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز کشور ایران دارای 4 مقام اول در فرسایش آب ، خاک و هدر رفت انرژِی  در کل جهان می باشد و هر کشوری که یکی از این مقام ها را دارا باشد ناامن خواهد بود.

جزینی زاده عنوان کرد: امروز بیماری فزاینده سرطان، کمبود آب، ریزگردها، سوء مدیریت برق و هر آنچه که داریم در سبد بهداشت خانواده قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه امنیت زیستی بالاترین امنیت به شمار می رود، بیان داشت: چرا امروز ریزگردها وارد کشور می شوند و تالاب ها نمی توانند جلوی این ریزگردها را بگیرند و این بحران حل نمی شود  مگر با مشارکت مردم، جوانان و آینده سازان مملکت.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه این مباحث ممکن است به ظاهر ناپسند باشد ولی یک حقیقت است، اذعان کرد: کشوری که تنها 88 میلیارد مکعب آب دارد  نزدیک به 97 میلیارد مکعب برداشت می شود این سوء مدیریت مصرف آب را به همراه دارد.

وی گفت: در استان کرمان 5/5 میلیارد مکعب آب و انرژی تجدید پذیر داریم و این در حالیست که  داریم  8/6 میلیارد مکعب برداشت می نماییم.

جزینی زاده با تاکید بر اینکه مدیریت منابع آب کجاست؟ ، افزود: متاسفانه انجام ندادن تغییر الگوی کشت، حفرچاه های غیرمجاز و دیگر عوامل سوء باعث می شود تا ما به سمت و سویی برویم که مقام اول سوء مدیریت مصرف آب را در جهان داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم