Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@05:18:08 GMT

احداث کلکتور آب فضای سبز ناژوان در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۶۲۴۰

احداث کلکتور آب فضای سبز ناژوان در سال جاری

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: سال گذشته طراحی و نقشه‌های کلکتور آب فضای سبز ناژوان انجام و در سال‌جاری عملیات اجرایی آن کلید می‌خورد.

حسن شفیعی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: برای اجرای کلکتور آب فضای سبز ناژوان اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که توسط شهرداری مرکزی، معاونت خدمات شهری و مدیریت منطقه ناژوان تامین اعتبار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیاست کلی شهرداری اصفهان برای منطقه بکر و طبیعی ناژوان همواره حفظ فضای سبز و باغات ناژوان بوده و همچنان این سیاست اولویت نخست شهرداری به شمار می‌رود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: در این راستا سال گذشته شاهد بهره‌برداری از دو مخزن کلکتور آب فضای سبز ناژوان بودیم که توسط شهردار اصفهان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری اجرای مخازن سه و چهار ناژوان در دستور کار این مدیریت است، تصریح کرد: امسال یک مخزن دو هزار مترمکعبی و یک مخزن هزار متر مکعبی به مجموعه مخازن ذخیره آب ناژوان اضافه خواهد شد.

شفیعی گفت: یکی از مخازن در ضلع شمال و دیگری در ضلع جنوب زاینده رود احداث می‌شود و اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال در بودجه برای دو مخزن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مباحث خشکسالی که گریبانگیر کشور، استان و شهر اصفهان شده، تاکنون جلسات خوبی با مدیریت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان، معاونت خدمات شهری و کمیته ستاد بحران آب خدمات شهری شهرداری اصفهان برگزار شده است، در این جلسات برنامه‌ریزی و پیش بینی‌های لازم برای حفظ این منطقه سرسبز و زیبا انجام شد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ابراز امیدواری کرد: خشکسالی از شهر و کشور ما رخت ببندد و این منطقه بی‌بدیل که بیشه زار قدیمی شهر به شمار می‌رود و همواره مورد توجه مردم و مسئولان است، حفظ شود.

وی با بیان اینکه منطقه ناژوان از پل وحید در مجاورت پل تاریخی مارنان شروع و تا شهرهای درچه و خمینی شهر ادامه دارد، گفت: یک سوم مساحت این منطقه ۱۲۰۰ هکتاری در تملک شهرداری و مابقی در مالکیت باغداران و بخش خصوصی است، هر چند نگاه شهرداری به کل مجموعه و حفظ ۱۲۰۰ هکتار فضای سبز ناژوان است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: پل عابر پیاده خیابان آبشار با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، پیشرفت ۸۵ درصدی داشته و ردیف بودجه تامین شده است که به پروژه تزریق می‌شود.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در خیابان آبشار بعد از پل غدیر به دلیل تردد ساکنان از شمال به جنوب به سمت حاشیه زاینده‌رود، مشکلات و حوادث زیادی رخ می‌داد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط سخت تردد شهروندان، شهرداری منطقه ۶ احداث پل عابر پیاده در خیابان آبشار سوم، جنب خیابان مسرور در امتداد شمال به جنوب را در دستور کار خود قرار داد، افزود: عملیات اجرایی، احداث پل‌های عابرپیاده به دلیل تداخل با فضای سبز نیاز به دریافت مجوز داشت که این اقدام نیز انجام شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فونداسیون پنج پایه بتنی پل عابرپیاده خیابان آبشار اجرا شده است، ادامه داد: ۶۵ متر طول عرشه فلزی، ۱.۶ متر عرض و ۵.۵ متر ارتفاع این پل است

باقری با بیان اینکه ۹۰ درصد پل‌های عابر در کارخانه ساخته و در محل نصب می‌شود، گفت: پل عابر پیاده خیابان آبشار با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، پیشرفت ۸۵ درصدی داشته است که ردیف بودجه تأمین و به پیمانکار پروژه تحویل شده که با پیگیری و تلاش جهادی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 748665

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد