Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در شهرستان تایباد، صبح امروز، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در بدو ورود به شهرستان تایباد پروژه قطعه اول باند دوم بزرگراه تایباد- تربت جام به طول ۱۱ کیلومتر و اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: اجرای این بزرگراه مزیت‌هایی همچون ارتقای ایمنی مسیر، تقویت شبکه ترانزیتی کشور و بهبود مبادی ورودی ترافیک از کشور افغانستان، افزایش ظرفیت مسیر و ارتقای سطح سرویس راه و کمک به توسعه متوازن مناطق مرزی و محروم را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سال ۹۳ عقد قرارداد شده و ۳ ماه زودتر از موعد معین به بهره برداری رسیده است؛ در خصوص مشخصات فنی این پروژه افزود: برای ساخت این پروژه ۱۳ هزار مترمکعب آسفالت، ۱۵۷ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۳۴ هزار مترمکعب خاکریزی، ۵۰ هزار مترمکعب زیراساس و ۲۱ هزار مترمکعب اساس و ۳۶ دستگاه ابنیه فنی استفاده و اجرا شده است.

شایان ذکر است تا دقایقی دیگر و در ادامه مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان خراسان رضوی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، استاندار خراسان رضوی، فرماندار تایباد، مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مدیران استانی که در محل فرمانداری شهرستان تایباد برگزار میشود، در ارتباط ویدئو کنفرانس با ریاست محترم جمهوری در مشهد مقدس، تعدادی از پروژه‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی در استان خراسان رضوی به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است این پروژه‌ها شامل پروژه‌های احداث باند دوم قطعه اول بزرگراه تایباد- تربت جام به طول ۱۱ کیلومتر و اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال، احداث باند دوم بزرگراه خواف – سلامی به طول ۲۱ کیلومتر و اعتبار ۳۸۵ میلیارد ریال، احداث و آسفالت ۶ پروژه راه روستایی به طول ۲۳.۵ کیلومتر و اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، احداث پل مرزی سرخس با اعتبار ۱۲۹ میلیاردریال، روشنایی و ایمنی محور کلات با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و افتتاح ۸۰۰۰ واحد مسکن روستایی در روستا‌های ۲۳ شهرستان استان با اعتبار ۲۱۴۴ میلیون ریال می‌باشد.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای اداری بخش الموت غربی گفت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رییس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین - رحیم آباد - کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین - الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین - رحیم آباد - کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه‌ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد. 

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعا فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

اعلایی گفت: استان قزوین دومین استان ته جدول کشور در زمینه تعداد شهرستان است و امیدواریم با حضور نمایندگان جدید و پیگیری مسئولان ذی ربط مشکل شهرستان شدن الموت مرتفع شود.

وی با اشاره به تلاش دولت در فضای‌های بین المللی و داخلی برای بهبود اوضاع کشور افزود: با تدبیر، هوشیاری و وفاداری، فضای میدان و دیپلماسی امروز همراه شده است و منجر به فخر اسلام و ایران شده است و این فضا توفیقات زیادی را چه در خارج کشور و چه در داخل به بار آورده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی