Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلومبرگ با توجه به نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نوشت درصورتی که شرکت توتال از ایران برود، سهام این شرکت در معرض خطر واگذاری به شرکت «سی‌ان‌پی‌سی» چین قرار دارد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: توتال، تنها شرکت بزرگ انرژی غربی در ایران، در صورتی که از ایران خارج شود، سهام خود در میدان گازی پارس جنوبی را به شریک چینی‌اش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی کاردور در کنفرانس خبری در تهران گفت: توتال ۹۰ میلیون دلار در توسعه میدان فراساحلی هزینه کرده است و تا زمانی‌که تولید در این میدان آغاز نشود، مبلغی دریافت نمی‌کند.

بلومبرگ در ادامه مدعی شد کاردر مشخص نکرد که در صورت خروج توتال از این پروژه در ایران، آیا این شرکت غرامتی دریافت خواهد کرد یا نه.

به گزارش فارس، شرکت توتال احتمال می‌داد که زمانی در صورت بازگشت تحریم‌ها مجبور به ترک ایران شود و قرارداد با این شرکت بر این پایه بسته شده و تمامی این موارد لحاظ شده بود، حال به چه علت این شرکت باید از ایران بابت خروج به درخواست خودش، غرامت دریافت کند؟

شرکت توتال به ایمیل‌ها و تماس تلفنی بلومبرگ پاسخ نداده است.

توتال بزرگ‌ترین قرارداد بین‌المللی انرژی از زمان توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را با ایران امضا کرد. این شرکت در ماه جولای متعهد شد تا با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری فاز ۱۱ پارس جنوبی را توسعه دهد.

دونالد ترامپ تا ۱۲ می‌فرصت دارد تا در مورد توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌های ایران تصمیم بگیرد. چنین اقدامی بر شرکت‌هایی نظیر توتال که منافعی در آمریکا دارند در زمینه تجارت با ایران فشار وارد می‌کند.

کاردر گفت: توتال در پروژه ۲۰ ساله پارس جنوبی سهام ۵۰.۱ درصدی دارد. شرکت ملی نفت چین ۳۰ درصد و شرکت ایرانی پتروپارس ۱۹.۹ درصد سهام دارند. اگر توتال ایران را ترک کند، ایران بر اساس قرارداد، تمامی سهام این شرکت را به شرکت سی ان پی سی چین منتقل خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولی الله جعفری در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند، افزود: مهلت قانونی این شرکت‌ها تمام شده و هشت ماه قانونی پایان سال ۱۴۰۲ بوده است منتهی تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکردند .

وی اضافه کرد: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را همچنان واریز نکردند مطالباتی از کارفرماهای خود دارند تا آنجایی که ما در جریان هستیم این مطالبات را نتوانستند وصول کنند لذا سود سهام عدالت را هم پرداخت نکردند اما زمان اعلام واریزی خرداد برای مرحله سوم سود سهام عدالت سرجای خود باقی است.

اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت

جعفری اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

کد خبر 849628 برچسب‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار خبر مهم سهام عدالت سهام شرکت‌ها

دیگر خبرها

  • برنامه دولت برای واگذاری های سال ۱۴۰۳ اعلام شد/ کیش ایر در اولویت
  • کاهش ۱۴ درصدی سود خالص آرامکوی عربستان
  • عسگری: وضعیت خودرو در کشور دچار فلاکت شده است / «کروز» به دنبال صندلی سوم درهیات مدیره ایران‌خودرواست + فیلم
  • ایران ۶۲ میلیون دلار به همراه دیرکرد غرامت از هند دریافت می کند
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه