Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دانیالی، معاون توسعه و پشتیبانی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از برنامه ریزی برای افزایش اعتبارات گردشگری استان ها خبر داد و افزود: در این زمینه اعتبارات گردشگری استان اردبیل نیز افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساماندهی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و منطقه باستانی شهر ئری مشگین شهر جز برنامه های میراث فرهنگی است و درصدد هستیم با جذب اعتبارات این آثارهای تاریخی اردبیل را ساماندهی کنیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ظرفیت های گردشگری استان اردبیل را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی برای پویایی بخش گردشگری و جذب گردشگر در استان اربیل انجام شده است.

دانیالی افزود: انتظار می رود امسال با اجرای برنامه های هدفمند بخش گردشگری استان اردبیل توسعه یابد تا شاهد تحول اقتصادی و اشتغال استان باشیم.

وی گفت: توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورهای مهم ایجاد اشتغال در سطح کشور بوده که باید مشوق‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران این حوزه اختصاص یابد.

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: اهمیت میراث فرهنگی در معرفی تاریخ و تمدن ایران بر هیچ‌کس پوشیده نبوده و سازمان میراث فرهنگی کشور نیز اهتمام ویژه‌ای به نگهداری و صیانت از میراث‌های تاریخی در سطح کشور دارد.

دانیالی گفت: تمامی نقاط کشور دارای ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیری بوده که گردشگرانی از اکثی نقاط جهان را جذب می‌کند و ما باید بتوانیم این پتانسیل‌های گردشگری و طبیعی خدادادی را در سطح جهان معرفی و این صنعت را در کشور رونق دهیم.

وی افزود: استان اردبیل و شهرستان سرعین دارای آبدرمانی‌های متعدد طبیعی بوده که در هیچ‌کجای دنیا چنین چیزی وجود ندارد که برای استفاده درست از این نعمت خدادادی، باید فرهنگ‌سازی جذب گردشگر در جامعه حکم‌فرا شود و بتوانیم استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها داشته باشیم.

دانیالی تصریح کرد: یکی از مواردی که باید فرهنگ‌ سازی انجام شود، اجرای طرح‌هایی برای بهره‌مندی دائمی و نه مقطعی از حضور گردشگران در کشور است که در واقع اهمیت توسعه صنعت گردشگری، در ایجاد اشتغال و تولید ثروت از این صنعت است.

وی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور به استانهای کشور در راستای اجرای برنامه‌های تدوین شده توجه ویژه‌ای داشته و خوشبختانه در اواخر سال گذشته نیز اعتبار مناسبی از طریق سازمان به ادارات کل استانها تخصیص یافت.

انتهای پیام/ح

اعتبارات گردشگری استان اردبیل افزایش می یابد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد 

او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیزاعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است