Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:33:43 GMT

مشکلات زیست محیطی در آینده پردیسان را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۹۵۵۸

مشکلات زیست محیطی در آینده پردیسان را تهدید می کند

قم - ایرنا - نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: وضعیت پردیسان در بحث فاضلاب به شدت نامناسب است که اگر تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ نشود، در آینده با مشکلات عدیده بهداشتی و زیست محیطی مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، حسن بختیاری عصر دوشنبه در چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: اجرای شبکه فاضلاب در بخش های مختلف پردیسان باید صورت بگیرد، چراکه این موضوع جزو مطالبه های اصلی مردمی است و کمک های دولتی را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای کمک به رفع بحران زیست محیطی در آینده منطقه پردیسان، باید با مشارکت مردم و بخش دولتی اقدام به ساخت تصفیه خانه نمود.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی با اشاره به این که باید راهکار بلند مدت برای حل مشکل وضعیت فاضلاب منطقه پردیسان اندیشیده شود، گفت: راهکارهای موقت جوابگوی نیاز مردم این منطقه نبوده و در نهایت باید ساخت تصفیه خانه در دستور کار قرار گیرد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای ساخت این تصفیه خانه به مدت سه سال، یک سوم هزینه ها توسط مردم پرداخت می شود، بدین صورت که اگر هر خانوار 20 مترمکعب مصرف داشته باشد ماهیانه به صورت میانگین 20 هزار ریال به عنوان بخش فاضلاب در قبض آب لحاظ می شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر سهم دولتی و منابع استانی است که باید برای ساخت تصفیه خانه پرداخت شود و این موضوع توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شرکت آب و فاضلاب در حال پیگیری است.
بختیاری با اشاره به این که استفاده از پساب در قم جذابیتی برای بخش های مختلف ندارد گفت: در شهرهای دیگر از پساب در بخش صنعت و کشاورزی استفاده می شود این در حالی است که در این استان رغبتی در این حوزه دیده نمی شود.
وی اضافه کرد: در همین راستا سرمایه گذاران نیز برای سرمایه گذاری در ساخت تصفیه خانه استقبال نمی کنند.
8138/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مشكلات زيست محيطي پرديسان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان

 اقبال حمیدی در آخرین روز از هفته زمین پاک در نشستی تخصصی با شهردار سنندج و مدیرکل امور شهری استانداری کردستان بیان کرد: تفکیک از مبدا زباله باید در اولویت مدیریت پسماند شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهر‌های کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله‌تر و خشک با یکدیگر دفع شده است که موجب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله پرداختند و جلوتر از ما هستند و کمتر درگیر مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری سنندج هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

شهردار سنندج نیز در این نشست با ارائه آمار و عملکرد کاری شهرداری در این مدت؛ خاطرنشان کرد: امور زیست محیطی شهری از اولویت کاری ماست.

انور رشیدی گفت: گسترش فضای سبز، پویش سنندج سبز، غرض ۴۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر در سال ۱۴۰۲ و ایجاد زیر ساخت‌های زیست محیطی از مهمترین برنامه‌های شهرداری سنندج بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم