Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@21:54:19 GMT

قم| صنایع قم رغبتی برای خرید پساب در شهرک پردیسان ندارند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۹۸۳۳

قم| صنایع قم رغبتی برای خرید پساب در شهرک پردیسان ندارند

در چهل و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم از عدم تمایل صنایع موجود در قم برای خرید پساب فاضلاب در شهرک پردیسان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در این زمینه یاد شد. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، چهل و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار، سید حسن رضوی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه قم و  احمد حاجی‌زاده معاون اجرایی مسجد مقدس در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، عضو شورای شهر قم با انتقاد از وضعیت زننده و نامناسب ورودی‌های شهر قم اظهار داشت: ورودی‌های شهر قم به‌هیچ‌وجه شایسته و زیبنده قم نیست و باید اصلاح شود.

حسن مالکی نژاد مشکل عوارضی‌های قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: برخی عوارضی شهر قم وضعیت مناسبی ندارد و باید تصمیم‌هایی در این زمینه گرفته شود که شایسته شهر انقلابی و مذهبی مانند قم باشد.

وی با تأکید بر ضرورت اختصاص ردیف بودجه ثابت برای مسجد مقدس جمکران در بودجه‌ریزی عمومی کشور خاطرنشان کرد: مسجد مقدس جمکران صرفاً مختص به قم نیست بلکه ظرفیت و گستره ملی داشته و باید بودجه‌های ملی برای آن در نظر گرفته شود چراکه این مسجد مقدس در طول سال همواره پذیرای مسافران و زائران مختلف است.

مشکلات کنونی پردیسان حاصل تصمیم‌گیری‌های اشتباه دولت است

عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از وضعیت نامطلوب شهرک پردیسان در حوزه‌های مختلف تأکید کرد: اتفاقاتی که در شهر پردیسان رخ‌داده تماماً به دلیل تصمیم‌گیری‌های اشتباه دولتی رخ‌داده بنابراین برای حل مشکلات پردیسان نیز چاره‌ای جز همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های استانی نیست.

روح‌الله امراللهی با اشاره به مجوز استفاده از قانون تبصره سه در احداث تصفیه‌خانه پردیسان عنوان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا افزایش قیمت آب‌ها در پردیسان صرفاً در شهر قم باقی‌مانده و روانه خزانه‌های دولتی و وزارت نیرو نشود.

وی تأمین زیرساخت‌های لازم را شرط تأثیرگذاری و گره‌گشایی تصفیه‌خانه پردیسان دانست و ابراز کرد: اگر مسئله جانمایی و زیرساخت‌های لازم برای احداث تصفیه‌خانه پردیسان فراهم نشود ممکن سبب سرایت آلودگی‌های زیست‌محیطی به تمام مناطق شهر شود.

امراللهی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته باید تصفیه‌خانه پردیسان در یک بازده زمانی سه‌ساله تکمیل و راه‌اندازی شود، دوسوم هزینه‌های این پروژه از طریق اعتبارات دولتی و یک‌سوم نیز از طریق افزایش عوارض خدمات آب تأمین می‌شود.

احداث فاضلاب مطالبه نخست مردم پردیسان است

نائب رئیس شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به وضعیت بحرانی فاضلاب شهرک پردیسان تصریح کرد: وضعیت پردیسان در مبحث دفع فاضلاب به‌شدت بحرانی و نامطلوب است که در آینده بحران‌های متعدد زیست‌محیطی و بهداشتی را ایجاد خواهد کرد.

حسن بختیاری فاضلاب را مطالبه اصلی مردم پردیسان دانست و گفت: از مطالبه‌های اصلی مردم پردیسان مسئله دفع و تصفیه فاضلاب بوده که باید دولت نیز کمک‌های لازم در این زمینه را اختصاص دهد.

وی تأکید کرد: متأسفانه به دلیل عدم وجود جذابیت‌های لازم در زمینهٔ مصرف و خرید پساب  فاضلاب پردیسان به دلیل عدم وجود صنایع موردنظر چاره‌ای جز افزایش یک‌ریالی در قیمت آب‌بهای مصرفی مشترکان نیست.

نائب رئیس شورای شهر قم ابراز کرد: بار اصلی مراسم نیمه شعبان بر دوش شهرداری بوده و مسئولان مسجد مقدس جمکران نیز در این مسیر همکاری‌های لازم را داشته است.

همچنین در چهل و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم سید حسن رضوی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه قم و احمد حاجی‌زاده معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گزارشی از آخرین عملکرد استان در حوزه‌های مختلف ارائه کردند.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ فرشاد مقیمی مدیر عامل این سازمان در بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) در گفتگو با صنعتگران، کارآفرینان و نمایندگان واحد‌های صنعتی برای رفع برخی از موانع در زمینه صنایع کوچک و متوسط قول پیگیری داد. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین در دیدار با هیئت‌های تجاری کشور‌های مختلف مهمترین محور‌های ارتقای همکاری با این کشور‌ها را پیگیری کرد. در روز نخست این رویداد؛ رئیس اتاق بازرگانی عراق، رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران بین المللی کشور گرجستان، هیئت تجاری کشور روسیه و رئیس اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان با حضور در غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار و گفتگو کردند. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو۲۰۲۴) با هدف نمایش ظرفیت‌های صادراتی ایران و بستر‌های اصلی تجارت خارجی با سایر کشور‌ها تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد