Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:29:44 GMT

وضعیت فاضلاب پردیسان قم بحرانی است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۴۵۳۴

وضعیت فاضلاب پردیسان قم بحرانی است

نایب رئیس شورای شهر قم گفت: راهکارهای موقت مشکلات زیست محیطی پردیسان را حل نمی‌کند و باید به دنبال راهکارهای اساسی و بلند مدت بود.

به گزارش ایسنا، حسن بختیاری شامگاه دوشنبه در در چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: یکی از مطالبه‌های مهم مردم منطقه پردیسان در قم احداث فاضلاب است و متاسفانه وضعیت پردیسان در دفع فاضلاب بحرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نایب رئیس شورای شهر قم افزود: راهکارهای موقت مشکلات زیست محیطی پردیسان را حل نمی‌کند و باید به دنبال راهکارهای اساسی و بلندمدت بود.

وی تصریح کرد: این مشکلات در آینده ما را گریبانگیر مسائل زیست محیطی و بهداشتی می‌کند، به همین دلیل اجرای شبکه فاضلاب در بخشهای مختلف پردیسان باید مورد توجه ویژهای قرار گیرد.

بختیاری اظهار کرد: مشارکت مردم و همراهی بخش دولتی می‌تواند در احداث تصفیه خانه موثر باشد؛ در حال حاضر احداث این طرح توسط نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: اگر مردم یک سوم هزینه‌های احداث تصفیه خانه را در پردیسان بدهند با تخصیص منابع دولتی نیز می‌توان این طرح را به سرانجام رساند.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مهم استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی است که در قم رغبتی در بهره گیری از این ظرفیت مهم وجود ندارد و در این شرایط سرمایه گذاران نیز حاضر به سرمایه گذاری در این بخش نیستند.

‌رفع مشکلات فاضلاب در پردیسان نیازمند احداث تصفیه‌خانه دائمی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم هم گفت: رفع مشکلات فاضلاب در پردیسان نیازمند احداث تصفیه‌خانه دائمی با ظرفیت بالاست.

به گزارش ‌ایسنا‌، سید حسن رضوی ‌عنوان کرد: اهالی پردیسان با مشکل فاضلاب دست به گریبان هستند و این مسئله، مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: رفع مشکلات فاضلاب در پردیسان نیازمند احداث تصفیه خانه دائمی با ظرفیت‌های بالاست.

وی تصریح کرد: در جهت ایجاد شبکه فاضلاب و خطوط اصلی و همچنین احداث تصفیه خانه به منابع دولتی و مشارکت مردمی نیاز داریم.

رضوی اظهار کرد: در حدود 40 هزار واحد مسکونی در پردیسان با مشکلات جدی در دفع فاضلاب مواجه‌اند و در این زمینه باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: پکیج تصفیه خانه محلی در پردیسان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این طرح با اعتبار 10 میلیارد ریالی در حدود 500 خانوار را تحت پوشش خدمات قرار می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: تمام تصفیه‌خانه‌ها و شبکه‌های اصلی آب و فاضلاب را با هزینه دولتی ساخته‌ایم.
 
وی عنوان کرد: تحقق طرح‌های عمرانی نیاز به تعامل شورای اسلامی شهر قم با شهرداری و دستگاه‌های اجرایی است.

رضوی بیان کرد: اعتبارات عمرانی قم سالیانه 500 میلیارد تومان است و در سال‌های اخیر با اعتبارهای دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی به 600 میلیارد تومان رسیده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های اجرای شبکه‌های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب با اشاره به عقب ماندگی خدمات فاضلاب در استان دلیل اصلی این مهم را عدم تأمین اعتبارات کافی برای انجام طرح‌های فاضلاب بیان کرد و گفت: رشد جمعیت در جهان عموماً و به خصوص در جهان سوم و محدودیت محیط و زمین برای زندگی، انسان‌ها را وادار کرده است که از طبیعت و هر آنچه در آن وجود دارد با دقت و احتیاط کامل استفاده کنند اما استفاده بی رویه از خوان گسترده طبیعت در طول سالیان متمادی، محیط زیست را با مشکل احیا مجدد روبرو ساخته و بسیاری از نعمت‌های موجود را با خطر نابودی مواجه کرده است.

وی افزود: ورود فاضلاب‌های خام انسانی از طریق چاه‌های جاذب به سفره آب‌های زیرزمینی و نیز از کانالهای روباز و سرپوشیده به آب‌های سطحی و در نهایت تخلیه به دریا و دریاچه‌ها، موجب آلوده شدن این منابع گشته و بشر را با خطر کمبود آب آشامیدنی سالم و نابودی اکوسیستم دریایی و سرانجام تخریب محیط زیست انسانی و طبیعی مواجه ساخته است.

مدیر عامل آبفا مازندران دفع غیر بهداشتی فاضلاب را علاوه بر آلودگی منابع آب، ایجاد مناظر ناخوشایند زیست محیطی و جلب حشرات ناقل موجب شیوع بیماری‌های متعدد گوارشی و سایر بیماری‌های میکروبی و انگلی خطرناک دانست.

برارزاده با اشاره به تصفیه فاضلاب از نقطه نظر اقتصادی که باعث کاهش هزینه‌های درمانی و هزینه‌های بهسازی محیط زیست خواهد شد، گفت: از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب‌ها نیز می‌توان در زمینه‌های مختلف از جمله آبیاری فضای سبز، کشاورزی و تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی بهره برد در همین راستا به دلیل کمبود نزولات جوی در کشور، استفاده از پساب برای کشاورزی می‌تواند قسمتی از نیاز آبی استان را جبران کند.

وی تصریح کرد: قرارگیری بخش عمده سرزمینی استان مازندران در نوار ساحلی بزرگترین دریاچه دنیا، اهمیت و لزوم ساماندهی فاضلاب را دوچندان کرده در همین راستا ۱۸ پروژه فاضلاب در شهرهای استان مازندران و سه پروژه جمع آوری شبکه فاضلاب در روستاهای استان در دست اجراست که پس از بهره برداری ضمن حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی و نیز حفظ سلامت جامعه می‌توان از پساب حاصله بیشترین بهره را داشت.

کد خبر 6089866

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران