Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@00:22:16 GMT

اجرای طرح سایه‌بان در اراضی کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۵۴۸۲

اجرای طرح سایه‌بان در اراضی کشاورزی

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور گفت: با اجرای طرح سایه‌بان در مزارع و باغات فضای باز حداقل ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

ایران آنلاین / ولی الله بنی عامری با اشاره به اینکه سایه‌بان‌ها قابلیت نصب برای همه نوع محصول دارد افزود : باغداران و صیفی کاران برای استفاده و نصب سایه بان از تسهیلات ویژه گلخانه ها بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به اجرای طرح سایه بان و گلخانه ها وجود ندارد .

مجری طرح توسعه گلخانه های کشور افزود : سایه بان سازه ای فلزی بسیار ساده تر از گلخانه است و پوشش توری مانند رنگی که سایه ایجاد می کند روی سازه نصب می شود با اجرای این سازه شاهد کاهش خسارات برف ، باران و تگرگ در مزارع و باغات فضای باز خواهم بود .

بنی عامری گفت: سایه بان ها از تبخیر قابل توجه آب و آفتاب سوختگی محصولات نیز جلوگیری می کند. وی افزود : متقاضیان تسهیلات بانکی با ثبت نام در سامانه کارا می توانند برای دریافت تسهیلات درخواست بدهند.

مجری طرح توسعه گلخانه های کشور گفت : تسهیلات با دو نرخ سود ارائه می شود نرخ سود تسهیلات برای مناطق مرزی و محروم ۴ درصد و در مناطق روستایی با سود ۶ درصد پرداخت می شود.

بنی عامری از ثبت ۱۸۰۰ تقاضا برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد و افزود : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده متقاضیان دریافت تسهیلات در سامانه کارا پرداخت وام خود را پس از ۳ سال آغاز می کند و در مدت زمان ۶ سال پرداخت خواهند کرد .

وی گفت : در مدل دیگر دریافت کنندگان وام بازپرداخت تسهیلات را پس از یکسال مشارکت و در مدت ۵ سال پرداخت می کنند.

مجری طرح توسعه گلخانه های کشور سطح زیر کشت سبزی صیفی را ۶۰۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است ۳۰۰ هزار هکتار از این اراضی به فضای گلخانه منتقل شود .

بنی عامری گفت : تاکنون ۲۵۰۰ هکتار عملیات احداث گلخانه آغاز شده و در مجموع ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه در کشور فعال است.

وی افزود: ۶۵ درصد مساحت گلخانه ها به کشت سبزی و صیفی و ۳۵ درصد آن نیز به کشت توت فرنگی اختصاص دارد.

مجری طرح توسعه گلخانه های کشور میزان صرفه جویی آب را در گلخانه ها ۹۰ درصد اعلام کرد .

بنی عامری گفت: به ازای یک کیلوگرم محصول گوجه یا خیار در فضای باز ۴۰۰ لیتر آب مصرف می شود در حالی که این میزان در گلخانه به ۴ لیتر کاهش می یابد.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی

دبیر جشنواره «زیر سایه خورشید» استان کرمان گفت: هم‌زمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا (ع)، استان کرمان میزبان کاروان رضوی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حسن محمدی‌پور، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از حضور کاروان رضوی و برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» در استان کرمان برای هفدهمین سال متوالی خبر داد و اظهار کرد: دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان (ع) فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره «زیر سایه خورشید» به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل‌های عضو شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در استان کرمان با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» برنامه‌ریزی می‌شود.

دبیر جشنواره «زیر سایه خورشید» استان کرمان شعار برنامه‌های سال‌جاری جشنواره را «با شما سربلندیم» اعلام کرد و گفت: استان کرمان از جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت تا دوشنبه سی‌ویکم اردیبهشت به مدت ۱۱ روز میزبان چهار کاروان متشکل از خادمین حرم امام رضا (ع) برای برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی است.

وی با بیان اینکه این کاروان‌ها به منظور شرکت در ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به ۱۰۰ شهرستان، شهر بخش و روستای استان سفر می‌کنند، بیان کرد: جشن «زیر سایه خورشید» در شهرستان کرمان با حضور کاروان رضوی و کرسی تلاوت قرآن توسط استاد حاج‌احمد ابوالقاسمی، سخنرانی حجت‌الاسلام فرحزاد، شعرخوانی صابر خراسانی و مولودی‌خوانی حاج‌سیدمهدی میرداماد بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

محمدی‌پور برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا (ع) را از دیگر برنامه‌های این جشنواره دانست و گفت: در جشن «زیر سایه خورشید» به شرکت‌کنندگان به قید قرعه جوایزی ارزنده از جمله کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا می‌شود.

وی دیدار با ائمه جمعه، علما و مسئولان استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، دیدار با کارکنان ادارات، دیدار با صنعتگران، دیدار با اصناف و بازاریان، دیدار و عیادت از جانبازان، بیماران و سالمندان، دیدار با ایتام و کودکان بی‌سرپرست، غبارروبی مزار شهدا، شرکت در دعای ندبه و نماز جمعه، حضور در جشن «شکوفه‌های نور» ویژه دختران، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان‌ها، حضور در مراکز آموزشی نیروهای مسلح و حضور در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های کاروان رضوی در استان کرمان برشمرد.

کد خبر 751332

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد