Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@03:55:57 GMT

سازمان ملل: نیروی هوایی افغانستان ۳۰ کودک را کشته است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۳۰۸۶

رویداد۲۴-سازمان ملل متحد اعلام کرد نیروی هوایی افغانستان در ماه آوریل گذشته با موشک و مسلسل به جشنی مذهبی حمله کرده و باعث کشته شدن ۳۰ کودک شده است. سازمان ملل می‌گوید که افغانستان به اصول مقرر در باره جنگ اهمیت نمی‌دهد.

به گفته سازمان ملل متحد، حمله هوایی ارتش افغانستان به جشنی مذهبی در ولایت کندوز باعث کشته شدن ۳۰ کودک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش تحقیقاتی "هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان" (یوناما) آمده است که حمله یاد شده در تاریخ ۲ آوریل توسط بالگرد و در منطقه "دشت ارچی" صورت گرفته است که از کانون‌های طالبان به شمار می‌آید.

سازمان ملل متحد در گزارش خود به گفته‌های شاهدان عینی، کادر پزشکی، نمایندگان دولت و نیروهای امنیتی افغانستان استناد کرده است.

دولت افغانستان: هدف حمله طالبان بودند

محمد رامنش، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، در روز واقعه گفته بود که بر اثر حمله هوایی بیش از ۳۰ تن از طالبان کشته شده‌اند و افراد غیر نظامی در میان کشته شدگان نبوده‌اند.

یک روز بعد از آن نعمت‌الله تیموری، سخنگوی والی کندوز، اعلام کرده بود که قربانیان حمله هوایی ۵ غیرنظامی و ۳۵ تن از طالبان بوده‌اند.

طبق اعلام دولت افغانستان یکی از سرکردگان "شورای کویته"، مهم‌ترین تشکل طالبان در پاکستان، به نام مولوی بریان نیز در پی حمله هوایی ارتش افغانستان کشته شده است.

بر خلاف آنچه دولت افغانستان اعلام کرده، نمایندگان نیروهای امنیتی و شاهدان عینی گفته‌اند که حمله هوایی زمانی صورت گرفته که در نزدیکی یک مکتب قرآن جشنی به مناسبت پایان کلاس‌های درس بر پا بوده است.

بازرسان سازمان ملل تایید یا تکذیب نکرده‌اند که آیا همه قربانیان حمله نیروی هوایی افغانستان غیر نظامی بوده‌اند یا از نیروهای طالبان هم کسی در میان آنان بوده است.

اما سازمان ملل بر این نکته تاکید کرده است که شمار بالای کودکان کشته شده نشان می‌دهد که دولت افغانستان وقعی به اصولی نمی‌نهد که برای جنگ مقرر شده است.

در گزارش سازمان ملل آمده است که حتی اگر ارتش هدف نظامی مشروعی را مورد نظر داشته است، روشن نیست که آیا "گام‌هایی مشخص برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان" برداشته است یا خیر.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آنروا: روزانه ۳۷ کودک در غزه مادر خود را از دست می‌دهند
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت