Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی در جلسه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری که با حضور رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و همچنین نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد، با اشاره به اصلاحیه قانون دیوان عدالت اداری که تقدیم ریاست قوه قضائیه شده است اظهار امیدواری کرد که پس از اعلام نظر آیت‌الله آملی لاریجانی درباره این اصلاحیه، با تقدیم آن به کمیسیون قضایی مجلس و با اهتمام اعضای این کمیسیون شاهد بررسی و تصویب هر چه سریعتر آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس را پرکارترین کمیسیون دانست و گفت: در سال‌های طولانی که بنده به کمیسیون قضایی رفت و آمد داشتم، در تقدیم لوایح بسیاری از قوه قضائیه به کمیسیون قضایی، با این کمیسیون مرتبط و از نزدیک شاهد نگاه تخصصی و مساعدت و تعامل اعضای کمیسیون برای بررسی لوایح دستگاه قضایی بودم.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه با ذکر آماری از عملکرد دیوان در سال گذشته، ضمن تشریح دقیق افزایش تعداد پرونده‌های ورودی به شعب بدوی و تجدید نظر دیوان طی سال ۹۶، رشد پرونده‌های مختومه دیوان را در این سال نیز مورد اشاره قرار داد.

وی تصریح کرد: رشد پرونده‌های مختومه دادگاه‌های بدوی دیوان عدالت اداری در سال ۹۶ معادل ۲۶ درصد بیش از سال قبل از آن بوده، این در حالی است که پرونده‌های ورودی به شعب تجدید نظر نیز در سال ۹۶ از رشدی معادل ۲۲ درصد برخوردار بوده است.
بهرامی، آمار پرونده‌های مختومه شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری در سال ۹۵ را ۵۳ هزار و۲۳۷ پرونده ذکر کرد که این تعداد در سال ۹۶ با ۴۱ درصد رشد به ۷۵ هزار و ۳۸۲ پرونده رسید.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمد وحیدی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان شمالی، اظهار داشت: اجرای رتبه‌بندی معلمان، 60 هزار میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون برتر مجلس یازدهم انتخاب شده است، افزود: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان علی‌رغم کاستی‌هایی که داشت، 60 همت اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

وی ادامه داد: قانون  جهش تولید دانش‌بنیان با پشتیبانی از 10 هزار شرکت  دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از قوانین مهم مجلس یازدهم بوده است که 50 همت در بودجه سالانه به سمت شرکت‌های دانش‌‌بنیان سوق پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه آموزش و پرورش باید به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی توجه داشته باشد، افزود: در 3 سال 300 درصد رشد پذیرش دانشجو در این دو دانشگاه اتقاق افتاده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ترویج نگاه الگوسازی در مدارس، گفت: در حال حاضر 107 میلیارد تومان پروژه از محل اعتبارات سفر رهبری اجرا می‌شود که در 4 سال این عدد به 230 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند