Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فعلا باید مذاکره با سایر طرف‌های برجام در مدت معین انجام شود تا بعد تصمیم دیگری بگیریم اما در وضعیت امروز برجام، سیاستی که دولت در پیش گرفته، سیاست خوبی است.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد جریان‌های تندرو سیاسی پس از خروج آمریکا از برجام در فکر انتقام از دولت هستند، گفت: فعلا که همه، صحبت از وحدت و همدلی می‌کنند و اوضاع خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید صبر کرد و دید چه می شود.
نماینده مردم تهران آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی امروز مجلس را رفتاری «بد» توصیف کرد و افزود:‌ این اقدام کار درستی نبود. در گزارشی که شب گذشته منتشر شد اعلام شد دو سوم مردم آمریکا با این اقدام ترامپ Trump مخالف هستند. بعد ما با آتش زدن پرچم در مجلس در حقیقت مردم آمریکا را در برابر خودمان قرار می‌دهیم.
نایب رییس مجلس ابراز تاسف کرد: این اقدام ناگهانی برخی نمایندگان مجلس کار عاقلانه‌ای نبود و نمی‌شد هیچ واکنشی به این رفتار ناگهانی نشان داد.
مطهری در ادامه پاره کردن برجام را هم کار خوبی ندانست و افزود: هر چند که کاغذی تحت عنوان برجام در مجلس پاره شد اما مهم‌تر از آن آتش زدن پرچم آمریکا بود که کار خوبی نبود.
وی سیاست‌های جدید جمهوری اسلامی ایران در قبال سایر طرف‌های برجام را نوعی اتمام حجت دانست و افزود: باید ظرف زمانی دو هفته تا یک ماه تعیین شود تا طی این مدت سایر طرف‌های برجام به ایران ضمانت دهند در برابر فشارها،‌ تحریم‌ها و جریمه‌های آمریکا چه خواهند کرد،‌ در صورت مقاومت آنها در برابر تصمیمات جدید آمریکا مطمئن می‌شویم که به برجام پایبند خواهند ماند. فعلا باید مذاکره با سایر طرف‌ها در مدت معین انجام شود تا بعد تصمیمات لازم اتخاذ کنیم.
وی ادامه داد: اگر احساس کنیم که آنها نیز دو سه سال ایران را بازی خواهند داد، ‌باید مسیر دیگری از جمله خروج از برجام را دنبال کنیم البته به اروپایی ها نیز چندان خوش‌بین نیستیم. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم به آنها مهلت دهیم تا قصد و نیت آنها برایمان مشخص شود.
مطهری با اشاره به کاهش تاثیرگذاری آمریکا بر هم‌پیمانانش گفت: آمریکا دیگر نمی‌تواند اجماعی که در گذشته در دنیا به وجود می‌آورد ایجاد کند. تحریم‌ها نمی‌تواند به شدت گذشته باشد چرا که اروپایی‌ها قطعا مقاومت‌هایی خواهند کرد. شرایط ایران در حال حاضر با ابتدای آغاز تحریم‌ها که آنها با هم متحدتر بودند تفاوت دارد.
مطهری در پاسخ به این پرسش که موافقت با رفع حصر یا سایر آزادی‌های اجتماعی در شرایط فعلی چقدر بر کاهش ناامیدی‌هایی که پس از خروج آمریکا از برجام ایجاد کرده است، تاثیر می‌گذارد، گفت: آزادی‌ها باید همیشه باشد و ارتباطی به شرایط اقتصادی قبل و بعد از برجام و قبل و بعد از شرایط پس از خروج آمریکا از آن ندارد. این مساله از اصول قانون Law اساسی است که همیشه باید رعایت شود نه اینکه چون در شرایط سخت قرار گرفتیم آزادی‌ها را کم و زیاد کنیم.
وی در پایان گفت: همین که سیاسیون و مسئولان با هم درگیر نشوند یا از هر وسیله‌ای برای رقابت‌های سیاسی استفاده نکنند تا برای بیرون راندن حریف از میدان موفق شوند، یا یکصدا و یک هدف در برابر آمریکا قرار بگیرند خود موجب اتحاد و انسجام داخلی می‌شود.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت سیاسی ترامپ Trump اقتصادی قانون Law دولت صحن علنی مجلس مجلس شورای اسلامی نایب رئیس مجلس شورای آتش زدن عکس دختر قتل مرد جوان پدر زن حوادث فیلم خودکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه میشیگان/ پلیس آمریکا به دانشگاه ویرجینیا یورش برد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، پلیس آمریکا در تازه‌ترین واکنش خشونت‌آمیز به تحصن دانشجویان معترض به جنگ غزه، دست‌کم ۲۵ تن از آنها را بازداشت کرد و چادر‌های دانشجویانی را که در محوطه دانشگاه ویرجینیا تحصن کرده بودند، برچید.

جالب آنکه به اذعان رسانه‌ها، تحصن تا زمانی که پلیس ضد شورش به سمت محوطه چمن پردیس دانشگاه یورش برد، کاملاً مسالمت‌آمیز و به‌دوراز هرگونه تنش بود.

هم‌زمان، خبر‌ها حاکی از آن است که دانشجویان معترض، با تکان دادن پرچم فلسطین، پوشیدن چفیه و سردادن شعار‌های ضد اسرائیلی، مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاه میشیگان را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند.

دانشجویان دانشگاه‌های معتبر آمریکا برای دومین هفته متوالی در اعتراض به سیاست مصالحه‌جویانه دولت واشینگتن در قبال جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود؛ دست به تحصن می‌زنند یا تجمعات اعتراضی برگزار می‌کنند.

آنها همچنین خواستار انصراف دانشگاه از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تجاری حامی رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه میشیگان/ پلیس آمریکا به دانشگاه ویرجینیا یورش برد
  • تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • پرچم فلسطین در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان آمریکا + فیلم
  • گفت و شنود/ گاوش کو؟!
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا