Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع معلمان نمونه کشور گفت: رفتار آمریکایی‌ها در دنیا ناامنی ایجاد می‌کند چرا که آنان به هیچ تعهدی پایبند نبوده و در صحنه بین‌الملل گسست ایجاد می‌کنند.

وی افزود: البته جمهوری اسلامی تجربه‌های زیادی دارد و این موضوع هم می‌تواند با دقت نظر ساماندهی شود و از آن عبور کرد، ولی این نقطه در روابط بین الملل باقی می‌ماند که کشوری که مدعی مدیریت جهانی است و علی القاعده باید به نظامات بین الملل بیش از دیگران پایبند باشد تا این اندازه غیرمسئولانه برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که مدعی مدیریت جهانی هستند باید بیش از دیگران به نظامات و اصول بین المللی پایبند باشند، اما اینگونه نیست و به همین دلیل آشفتگی در صحنه بین الملل قابل مشاهده است.

لاریجانی تصریح کرد: شیطنت آمریکا در توافق هسته‌ای داستانی طولانی دارد و امروز مقام معظم رهبری خیلی خوب مسیر را روشن کردند و اجمالا گذشته مسائل بین ایران با این کشور‌ها را بیان کردند و برای آینده راهبرد مشخص تبیین کردند.

وی افزود: این تجربه بسیار موثری است که غربی‌ها مخصوصا آمریکایی‌ها نگاه از بالا به پایین دارند و هر وقت احساس کنند چنین چیزی نیست بازی را به هم می‌زنند؛ این اتفاق در موضوع هسته‌ای رخ داد این در حالی بود که خود آمریکایی‌ها تقاضا و درخواست و نامه برای انجام مذاکره می‌نوشتند و با شروطی مذاکره آغاز شد و بعد از چند سال به توافق منجر شد که این توافق به تائید سازمان ملل رسید، اما اینگونه رفتار‌های آنان کاملا مخل امنیت جهانی است و اینکه هیچ تعهدی نسبت به توافق قائل نیستند بیانگر این است که کار با آن‌ها برخلاف ادعا‌های آنان، مشکل است.

رئیس مجلس تصریح کرد: باید فرزندان ایران بدانند که چه سوابق و نامه نگاری‌ها و حرف‌هایی در جریان موضوع هسته‌ای صورت گرفته و به چه اصولی کشور‌ها دست یافتند و همچنین باید بدانند که همه این اصول را آمریکایی‌ها به سادگی زیرپا گذاشته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به معلمان اظهار کرد: ابتدا از معلمان و جامعه فرهنگی این سوال را می‌پرسم که مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش را در چه می‌دانید؟ مهم‌ترین چیزی که در ذهن‌ها می‌آید این است که باید منزلت معلمان حفظ شود و آنان از مشکلات مادی فراغت داشته باشند و ذهنشان درگیر نباشد.

رئیس مجلس بیان کرد: زندگی معلمان باید قابلیت پیش بینی داشته باشد و به اندازه‌ای که زحمت می‌کشند به آنها توجه شود البته به دلیل مشکلات مالی کشور رسیدگی‌های مطلوب صورت نگرفته است شاید این موضوع مطرح شود که بودجه‌های آموزش و پرورش چند هزار میلیارد تومان افزایش یابد، اما آیا این موضوع راه حل است؟ واقعا اینگونه نیست چراکه بودجه با محدودیت‌هایی روبه رو است و بنده در این سال‌های متمادی در مجلس مشاهده کردم که نمایندگان برای رفاه فرهنگیان تلاش کرده اند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس جزو خانواده فرهنگیان هستند و در کل نمایندگان با جدیت مسائل آموزش و پرورش را پیگیری می کنند و امیدوارم تلاش های مجلس در زمینه قانونگذاری و تصویب بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش باعث ارتقاء شرایط شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی باقری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز، گفت: هم عملیات «وعده صادق» در ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اثرگذار بوده و هم این اعتراضات موجب ضریب پیدا کردن این عملیات می‌شود. امروز مشاهده می‌کنیم که با وجود اقدامات امپراتوری عظیم رسانه‌ای غرب و شرق و تلاش آنها برای زیر سوال بردن عملیات وعده صادق در دنیا، نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه عکس آن رخ داده و امروز هم این عملیات باعث ایجاد قوت قلب برای آزادی خواهان و آزادی طلبان شده و هم از طرف دیگر حرکت این آزادی خواهان باعث می‌شود عملیات ما باعزت و اقتدار بیشتری مطرح شود؛ امروز نه تنها کسی نتوانست حرکت جمهوری اسلامی ایران را محکوم کند بلکه در ادامه کار ما در دانشگاه‌های آمریکا نیز اعتراضات سراسری شکل گرفته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اعتراضات جوانان و دانشگاهیان دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی نیازی به شبکه سازی و توسعه شبکه‌ای ندارد، گفت: اعتراضاتی که در میان جوانان دنیا شکل گرفته است نشان از آن دارد که فطرت جوانان دنیا در حال مبارزه با ظلم است.

کد خبر 847521 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • «وعده صادق» خروشی در دل مؤمنان دنیا ایجاد کرد
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه