Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:33:28 GMT

سمینار توسعه کسب وکارهای فضاپایه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۲۰۳۳

سمینار توسعه کسب وکارهای فضاپایه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سمینار توسعه کسب و کارهای فضاپایه با محوریت حمایت از کسب وکارهای نوپا در حوزه فناوری فضایی برگزار خواهد شد.

محورهای مورد بحث در این سمینار که روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می شود، ارتباطات ماهواره ای سنجش از دور، اقتصاد جهانی فناوری فضایی و محیط زیست و علوم محیطی است.

آشنایی با برنامه ها و سیاستهای سازمان فضایی ایران و حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فضا از جمله اهدافی است که در این سمینار از سوی مسئولان به آن پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمینار توسعه کسب و کارهای فضا پایه با حضور رئیس سازمان فضایی ایران، معاون این سازمان و اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در این دانشگاه برگزار می شود.

کد خبر 4292271 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فضایی ایران فضای کسب و کار فناوری فضایی تحقیقات علمی نوآوری امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو شبکه اجتماعی تلگرام محمد جواد آذری جهرمی فیس بوک گوگل هوشمندسازی هوش مصنوعی شرکت دانش بنیان رگولاتوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران  در همايش نقشه برداری گفت: سازمان فضایی کشور از دهه ۸۰ با توسعه سنجش از دور و موارد دیگر فعالیت خود را آغاز کرد که خوشبختانه در ساخت ماهواره و پرتاب‌گر در مسیر درستی قرار گرفته است.

او افزود: همچنين اقدامات خوبی در حوزه قضایی برداشته شده است به طوری که حوزه فضایی امکان دسترسی به بازده نقشه های زمینی را در مدت کوتاه تر در اختیار قرار می دهد،ماهواره خیام در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته اطلاعات نقشه ای را به صورت کامل در اختیار قرار داد.

سالاریه  اظهار کرد: تصاویر ماهواره‌ای قابل ارائه شامل تصاویر ماهواره خیام با قدرت تفکیک مکانی یک متر به منظور تولید و به‌روزرسانی نقشه‌های پوششی کشور و نیز سایر داده‌های ماهواره‌ای مورد نیاز سازمان نقشه‌برداری کشور است که در ایستگاه‌های زمینی سازمان فضایی ایران دریافت می‌شود.

رئیس سازمان فضایی کشور  با بیان اینکه  سال گذشته با برخی از مجموعه های کشور تفاهم نامه ای منعقد شد به طوری که از تصاویر نقشه های فضایی می توان به راحتی استفاده کرد گفت: ماهواره‌ای دیکر در سازمان فضایی در حال تکمیل و آماده پرتاب است،در کنار ماهواره خیام ماهواره‌ای دیگر اعم از پارس یک است و همچنین امسال دو پرتاب ماهواره دیگر را داریم.

وی افزود: محموله‌های تصویربرداری ماهواره پارس ۱ می‌تواند در کمتر از ۱۰۰ روز ۹۵ درصد از اراضی کشور را تصویربرداری کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد