Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس محمدیان، مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه بسیج رسانه فراجناحی است و از خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشور در این مجموعه عضو هستند، اظهار کرد: مبنای تشکیل سازمان بسیج رسانه در راستای محورهای ارزشی، قرآنی و شکل‌گیری رسانه‌هایی ولایی و انقلابی در جهت مقابله با هجمه‌های رسانه‌های بیگانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در سال جدید قصد داریم  جشنواره رسانه‌ای ابوذر را با محوریت حمایت از شعار سال برگزار کنیم که از پوستر آن در خردادماه از پوستر آن رونمایی خواهیم کرد، افزود: اختتامیه این جشنواره فرهنگی در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها دارای ظرفیت بالایی در فرهنگ سازی و رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در این بخش هستند، اظهار کرد: با انتخاب کلید واژه‌هایی از سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای و ارسال آن به رسانه‌ها سعی کردیم در رسانه‌ها با تهیه گزارش و مقاله در زمینه مطالب فرهنگی، رسانه‌ها نقش بیشتری داشته باشند.
مسئول بسیج رسانه استان خراسان رضوی با ابراز تأسف از اینکه از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای پیشبرد اهداف انقلاب به خوبی استفاده نشده است، بیان کرد: تاکنون بیشتر مصرف کننده بودیم و باید قبل از ورود شبکه‌های اجتماعی در کشور فرهنگ استفاده از آن‌ها در جامعه آموزش داده می‌شد.

یکی از ضعیف‌ترین کشورها در سواد رسانه‌ای هستیم
وی با تأکید بر اینکه سواد رسانه‌ای در کشور کمتر فراگیر شده و یکی از ضعیف‌ترین کشورها در این حوزه هستیم، گفت: شبکه‌های اجتماعی بیشتر از آنکه باعث خدمت شود، باعث ضرر رساندن به فرهنگ ما شده است.
محمدیان اضافه کرد: امیدواریم با بها دادن به شبکه‌های اجتماعی داخلی و حمایت از آن‌ها در تقویت فرهنگ ایرانی-اسلامی کوشا باشیم.
وی با اشاره به اینکه در همین راستا قصد داریم در سال جدید با برگزاری کلاس‌های آموزش سواد رسانه‌ای برای اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده‌ها و معلمان نقش بیشتری داشته باشیم، ابراز کرد: امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش و نهادها و سازمان‌های فرهنگی مانند ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهضت آموزش سواد رسانه‌ای را در سال جاری فعال‌تر کنیم.


رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با اظهار اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های این مجموعه برگزاری اردوهای فرهنگی، سیاحتی، علمی و آموزشی برای اعضا هست، تصریح کرد: در اردیبهشت سال 97 با حضور سی و هشت نفر از خبرنگاران رسانه‌های مختلفی مانند ایکنا، فارس، قدس، خراسان، اطلاعات، شهرآرا و خبرگزاری دانشجویان، برای اولین بار اردوی فرهنگی و آموزشی با هدف کسب تجربه و دانش در کنار بازدید از صحن علنی مجلس شوری اسلامی و دیدار با نمایندگان مجلس، بازدید از مجموعه روزنامه اطلاعات و نحوه فعالیت بخش‌های مختلف آن از جمله نحوه انتشار روزنامه، چاپ و انتشار نشریات فرهنگی از جمله جوانان امروز و اطلاعات هفتگی، بازدید از تحریریه خبر اطلاعات و کسب تجربه از دانش خبرنگاران این روزنامه، بازدید از خبرگزاری فارس برای کسب تجربه و دانش، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس تهران، بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و سفر به برخی از اماکن زیارتی و تفریحی تهران برگزار شد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیج در عرصه خبر و هم‌افزایی فعالیت‌های رسانه‌ای، گفت: برنامه‌های بسیج با آموزش‌های مقدماتی و تخصصی ویژه با نگاه ارزشی قصد دارد باعث تقویت جبهه رسانه‌ای شود.
مسئول بسیج رسانه استان خراسان رضوی تصریح کرد: در راستای دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب سعی کرده‌ایم با ارائه برنامه‌های متعددی در راستای شعار سال و ابلاغ به رسانه‌ها در تبلیغ و فرهنگ سازی و حمایت از تولید ملی گام موثرتری برداریم.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی اجتماعی بسیج رسانه فضای مجازی اهداف انقلاب رسانه مشهد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر

ایسنا/بوشهر ۱۹ شبکه رسانه  بین‌المللی در گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر حضور خواهند داشت.

اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر افزود: رسانه‌های مهم  کشورهای ترکیه، افغانستان، روسیه، ایتالیا، لبنان، چین، عراق، امارات متحده عربی، قطر،انگلیس و آمریکا در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس در روز یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در بوشهر حضور خواهند داشت.
وی همچنین از حضور مدیران فرهنگی، نویسندگان و شاعران مطرح ایرانی و مدیران شبکه‌ها و خبرگزاری  داخلی و نیز چهره‌های رسانه‌ای و فرهنگی کشور از جمله العالم، پرس‌تی وی، خبرگزاری‌های ایسنا، مهر، دانشجو در این برنامه‌ها خبرداد.
وی اضافه کرد: روز یکشنبه بازدید از مکان‌های رویدادهای تاریخ مقاومت از کنسولگری سابق انگلیس در بوشهر آغاز و سپس عمارت امیریه، مجلسی ومسجدآل عصفور، قبرژنرال انگلیسی، گورستان انگلیسی‌ها در بوشهر، ساحل ریشهر(محل نبرداحمد خان تنگستانی با انگلیسی‌ها) و همچنین موزه ملی خلیج‌فارس (دوره عیلامیان پیش از اسلام در بوشهر) خاتمه پیدا می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر، برنامه روز دوشنبه را شامل حضور در عرشه شناور نظامی با حضور معاون رئیس جمهور، دو تن از وزیران و دو نفر از وزارت امورخارجه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: برنامه‌های دیگر  شامل شرح دفاع مقدس در خلیج‌فارس، نقش مقاومت شهید نادرمهدوی، تاریخ مقاومت و موزه تاریخ اسلام  در این دو روزه توسط چهره‌های مطرح کشور اجرا می‌شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی