Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:18:18 GMT

ماده ای قدرتمندتر از تار عنکبوت ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۲۹۳۸

ماده ای قدرتمندتر از تار عنکبوت ساخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز،  مواد طبیعی مانند چوب و تارعنکبوت بسیار قدرتمند هستند. اما هیچ کدام از آنها به قدرت ماده سلولزی جدیدی نیستند که محققان موسسه فناوری رویال KTH سوئد ساخته اند. این ماده جدید از تمام مواد طبیعی قدرتمندتر است و دانشمندان ادعا می کنند قدرتمندترین ماده ای است که تا به حال از مواد طبیعی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرایند ساخت این ماده سلولزی شامل معلق کردن ذرات نانو فیبر در کانال هایی بسیار باریک است که در آن آب یونیزه نشده با pHپایین جریان دارد. این روند کمک می کند فیبرهای سلولزی ساختار خود را به شکل یک بسته بسیار مستحکم دربیاورند. ماده حاصل بسیار قدرتمند و سخت اما سبک است.

این ماده همراه تار عنکبوت از هر نوع فلز، آلیاژ و سرامیکی قدرتمندتر است.

با توجه به همخوانی این ماده با بدن انسان می توان آن را برای مصارف پزشکی به کار برد. همچنین می توان از آن برای ساخت هرچیزی از خودرو گرفته تا هواپیما و مبلمان استفاده کرد. از آنجا که این ماده طبیعی است، در محیط زیست نیز تجزیه می شود.

کد خبر 4294181 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی سوئد صنايع سلولزي نوآوری کشف عنکبوت تحقیقات علمی نوآوری امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو محمد جواد آذری جهرمی گوگل فیس بوک هوشمندسازی رگولاتوری صنعت خودروسازی هوش مصنوعی شبکه اجتماعی تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پورتو: اینتر با طارمی قدرتمند‌تر می‌شود

­    به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  به نقل از آبولا؛ سرخیو کونسیسائو در مورد دیدار شب گذشته پورتو مقابل چاوز و درخشش مهدی طارمی در این بازی گفت: مهدی طارمی یک بازیکن کاملا حرفه ای است و احمقانه است که او را در ترکیب تیم قرار ندهم، من به آمادگی بازیکنان و فداکاری آنها نگاه می‌کنم.   سرمربی پورتو در مورد پایان قرارداد طارمی با باشگاه پورتو گفت: ­قرار داد بازیکنان برای من در ترکیب اصلی معنایی ندارد، این اولین بازیکن نیست و آخرین هم نخواهد بود، بازیکنان در تیم‌های مختلف جابجا می‌شوند و طارمی هم در پایان فصل از ما جدا می‌شود، اما هر بازیکنی آماده باشد در ترکیب تیم قرار می‌گیرد.   وی ادامه داد: با حضور طارمی در اینتر این تیم قدرتمند‌تر خواهد شد، طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است.   همچنین او در مورد حضور بازیکنان در ترکیب اصلی تیم گفت: من به کسی جایزه نمی‌دهم، بازیکن باید آماده باشد تا در‌ ترکیب تیم قرار بگیرد و گونسالو سوزا نیز در بازی شب گذشته حضور داشت و ما نیاز دیدیم این بازیکن جوان در ترکیب تیم قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • برخورد یک شراره خورشیدی به زمین چقدر خطرناک است؟
  • تیم ما مقابل تیم‌های قدرتمند سربلند است
  • ایران قدرتمند و منسجم در سایه‌سار معلمین قوی شکل می‌گیرد
  • سرمربی پورتو: اینتر با طارمی قدرتمند‌تر می‌شود
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟