Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:53:44 GMT

ماده ای قدرتمندتر از تار عنکبوت ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۶۲۹۳۸

ماده ای قدرتمندتر از تار عنکبوت ساخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز،  مواد طبیعی مانند چوب و تارعنکبوت بسیار قدرتمند هستند. اما هیچ کدام از آنها به قدرت ماده سلولزی جدیدی نیستند که محققان موسسه فناوری رویال KTH سوئد ساخته اند. این ماده جدید از تمام مواد طبیعی قدرتمندتر است و دانشمندان ادعا می کنند قدرتمندترین ماده ای است که تا به حال از مواد طبیعی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرایند ساخت این ماده سلولزی شامل معلق کردن ذرات نانو فیبر در کانال هایی بسیار باریک است که در آن آب یونیزه نشده با pHپایین جریان دارد. این روند کمک می کند فیبرهای سلولزی ساختار خود را به شکل یک بسته بسیار مستحکم دربیاورند. ماده حاصل بسیار قدرتمند و سخت اما سبک است.

این ماده همراه تار عنکبوت از هر نوع فلز، آلیاژ و سرامیکی قدرتمندتر است.

با توجه به همخوانی این ماده با بدن انسان می توان آن را برای مصارف پزشکی به کار برد. همچنین می توان از آن برای ساخت هرچیزی از خودرو گرفته تا هواپیما و مبلمان استفاده کرد. از آنجا که این ماده طبیعی است، در محیط زیست نیز تجزیه می شود.

کد خبر 4294181 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی سوئد صنايع سلولزي نوآوری کشف عنکبوت تحقیقات علمی نوآوری امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو محمد جواد آذری جهرمی گوگل فیس بوک هوشمندسازی رگولاتوری صنعت خودروسازی هوش مصنوعی شبکه اجتماعی تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

رئیس جمهور فرانسه با اذعان به تغییر قواعد بازی در جهان به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران، نسبت به نابودی اروپا هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن تاکید کرد که اروپا در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به متغیرهای ژئواستراتژیک و تغییر قواعد بازی کشورهای جهان، اروپا با خطر افول و نابودی رو به رو است. ما خواهان تدوین راهبرد جدید برای اروپای قدرتمند بر اساس استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع مشترک، دیپلماتیک، انرژی و علوم هستیم.

ماکرون اضافه کرد: قواعد بازی به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران و روسیه تغییر کرده است.

وی در خصوص لزوم استقلال یافتن از آمریکا تاکید کرد: ما خواهان یک اروپای قدرتمند هستیم که بتواند امنیت خود را تضمین کرده و استقلال راهبردی خود را باز پس گیرد. هر تصمیمی که وجود دارد باید در شرایط کنونی و نه یک دهه آینده اتخاذ شود. ما شاهد تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی در مقایسه با چین و آمریکا هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند/ اگر باز هم خطایی سر بزند قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم/ زوایای مختلف عملیات‌ها 10 تا 20 سال بعد گفته می‌شود
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید