Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده بهداشت با اشاره به کنفرانس توسعه پایدار سلامت گفت: این کنفرانس در روز ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که در بخش اصلی دومین همایش توسعه پایدار سلامت را به صورت ملی برگزار می‌کنیم. همچنین در این همایش از چند دهه تلاش استاد علیرضا مصداقی نیا تقدیر می‌شود. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبری ساری، رئیس دانشکده بهداشت و رئیس دومین کنفرانس توسعه پایدار سلامت در نشست خبری که ظهر امروز در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد با اشاره به کنفرانس توسعه پایدار سلامت گفت: این کنفرانس در روز ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که در بخش اصلی دومین همایش توسعه پایدار سلامت را به صورت ملی برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این همایش از چند دهه تلاش استاد علیرضا مصداقی نیا تقدیر می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس بنا شده تا جایزه‌ای تحت عنوان جایزه مصداقی نیا به افراد تاثیرگذار در ارتقای بهداشت عمومی و سلامت کشور اعطا شود که سه نفر در قالب جایزه استاد مصداقی نیا در روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه تقدیر می‌شوند.

رئیس دانشکده بهداشت افزود: در این همایش از ۱۰ نفر از اساتید پیشکسوت دانشکده بهداشت تقدیر می‌شود چرا که این دانشکده به عنوان قدیمی‌ترین دانشکده بهداشت کشور است که تاسیس آن به ۱۳۱۹ بازمی گردد و با ایجاد کرسی انگل شناسی پزشکی این دانشکده شکل گرفت و حالا که ۵۲ سال از تاسیس این دانشکده می‌گذرد ۸۰۰۰ دانش آموخته و ۱۲ گروه آموزشی داریم که ۱۲۰ عضو هیئت علمی به طور تمام وقت در این دانشکده فعال هستند و ۱۴۰۰ دانشجو نیز در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران را می‌توان به عنوان مادر تمام دانشکده‌های بهداشت کشور قلمداد کرد، گفت: بیش از ۴۰ دانشکده بهداشت در کشور وجود دارد که بسیاری از اساتید این دانشکده‌ها در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شدند همچنین طراحی شبکه بهداشت کشور یکی از افتخاراتی است که دانشکده بهداشت نقش موثری در آن داشته است.

اکبری ادامه داد: تعدادی آزمایشگاه ملی در این دانشکده داریم و ایستگاه‌های تحقیقاتی ما در بندرعباس، مشکین شهر و کازرون فعال است و ۸۰۰ مقاله علوم پزشکی با کمک اساتید در مجلات معتبر منتشر می‌شود.

وی با اشاره به جوایز دکتر مصداقی نیا توضیح داد: استاد علیرضا مصداقی نیا استاد تمام دانشکده بهداشت هستند که در گروه بهداشت محیط فعالند و پس از اخذ دکتری از کشور آمریکا از اوایل انقلاب به ایران بازگشته و مسئولیت ریاست دانشکده بهداشت به عهده ایشان بود. این شخصیت برجسته دو سال قبل توانست برنده جایزه معتبر بین المللی (دکتر لی) شود که این مسئله در مدیترانه شرقی تا به حال برای هیچ دانشمندی اتفاق نیفتاده است.

رئیس دانشکده بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: دکتر مصداقی نیا بخشی از عواید این جایزه را برای برگزیدگان سالیانه کشوری کنار گذاشته اند که برای آن در دانشکده بهداشت اساسنامه‌ای تنظیم شد و با درخواست دانشکده این جایزه به نام ایشان مزین شد.

در ادامه تکیان، معاون امور بین الملل دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از شهریور ماه ۹۴ سازمان ملل متحد اهداف توسعه پایدار را تصویب کرد و از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ اهداف بر پنج ستون مشارکت کشور‌ها با هم، مشارکت مردم، حفظ کره زمین، صلح و رفاه اجتماعی بنا شد. توسعه پایدار توسعه‌ای است که برای آن، پیشرفت‌های کشور‌ها نباید منافع و جیب آیندگان را مورد استفاده قرار دهد.

وی افزود: بر همین اساس ۱۹۴ کشور عضو سازمان ملل متحد این سند را به امضا رساندند و ما نیز متعهد شدیم که به اهداف این مهم دست یابیم. ۱۷ هدف و ۱۶۹ هدف کوچک برای آن تعیین شد که هدف شماره سه در ارتباط با سلامت است. دانشکده بهداشت به عنوان قطب بهداشت کشور در دو سال گذشته کنفرانس بین المللی توسعه پایدار را برگزار کرد که ۷۰۰ شرکت کننده و ۲۰ مهمان خارجی داشت و به پوشش همگانی سلامت و نقش بیماری‌های غیرواگیر در توسعه پایدار می‌پرداخت.

تکیان ادامه داد: امسال این همایش به صورت ملی و یک روزه برگزار می‌شود که سه محور و پنل در این همایش دیده شده روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۸:۳۰ مراسم افتتاحیه با حضور افراد عالی رتبه نظام سلامت و معاون بهداشتی وزیر بهداشت برگزار می‌شود و جایزه دکتر مصداقی نیا در مراسم افتتاحیه اهدا می‌شود.

وی با اشاره به پنل‌های این همایش توضیح داد: سه پنل پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر، بیماری‌های عفونی بازپدید و نوپدید و تغییر اقلیم و سلامت پنل‌های اصلی این همایش هستند که البته در زمینه محیط زیست اکثر کشور‌ها توسعه پایدار را انجام ندادند و کشوری مانند آمریکا که گاز‌های گلخانه‌ای زیادی را تولید کرده حق خود را برای از بین بردن مشکلات و عوارض تولید این گاز‌ها ادا نکرده است و ما نیز همچنان باید در زمینه محیط زیست توسعه پایدار فعالیت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اکبری ساری همایش توسعه پایدار استاد مصداقی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه

 

به گزارش جام جم آنلاین تهران،طی مراسمی با حضور مدیر کل دفتر امور سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران از مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در فیروزکوه تقدیر شد.

مدیر کل دفتر امور سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران ضمن گرامیداشت عملیات غرور آفرین وعده صادق  در جمع خبرنگاران گفت : خدا را شاکریم که اواخر سال گذشته اتفاق بسیار خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران  رخ داد و حضور گسترده مردم بخصوص مردم این شهرستان در انتخابات حماسه بزرگی  رقم زد.

سعید ضیایی ضمن تقدیر و تشکر ا ز دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی ستاد انتخابات شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: خوشبختانه انتخابات در فیروزکوه همانند سراسر کشور بسیار باشکوه و مقتدرانه برگزار شد و امیدواریم در بعضی از حوزه‌های انتخابیه استان تهران همانند ورامین که انتخابات به دور دوم کشیده شده است مانند دور اول پر قدرت و قوت برگزار گردد.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص بحث الکترونیکی برگزار شدن انتخابات عنوان کرد: در دوره اول انتخابات ما در استان تهران انتخابات الکترونیک کامل نداشتیم اما با توجه به سهولت و سرعت کار در شمارش آرا در دور دوم در حوزه‌های انتخابیه تهران مانند شمیرانات، پردیس و اسلام شهر انتخابات به صورت کاملاً الکترونیک برگزار خواهد شد،اما در حوزه‌های ورامین، قرچک و پیشوا انتخابات نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد و امیدواریم این تجربه ی خوبی برای برگزاری انتخابات در دوره‌های بعد و سال‌های بعد شود.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص صحت انتخابات اذعان داشت؛ در دوره اول تمام حوزه انتخابی استان تهران به تایید شورای محترم نگهبان رسید به جز حوزه انتخابی تهران که به دور دوم کشیده شده که ۳۲ نفر در حوزه انتخابی تهران برای ۱۶ کرسی  و دو نفر برای یک کرسی در ورامین با هم رقابت خواهند کرد که انشاالله پس از برگزاری صحت آن نیز توسط شورای نگهبان تایید خواهد شد.

 ضیایی در پایان در خصوص تعداد عوامل اجرایی در دوره اول انتخابات بیان داشت؛ بیش از ۷۵ هزار نفر در استان تهران زحمت کشیدند علی رقم فشارهای دشمنان داخلی و خارجی این انتخابات در صحت و سلامت کامل و بسیار باشکوه برگزار گردد.

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور