Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی که ۲۳ اردیبهشت‌ماه در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد، از محمد اسلامی راد، جهانگیر رزمی و عباس ملکی سه پیشکسوت عکاسی تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی، همزمان با برگزاری دومین مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، در بخش تقدیرهای ویژه از سه پیشکسوت عکاسی تقدیر به عمل خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیمته‌ای ویژه متشکل از از جمعی از عکاسان پیشکسوت و شناخته شده شامل محمد صیاد، سیدعباس میرهاشمی، محسن شاندیز، محمد نوروزی و فرهاد سلیمانی انتخاب عکاسان را برای تقدیر در این بخش به عهده داشته‌اند که در نهایت سه عکاس پیشکسوت محمد اسلامی راد، جهانگیر رزمی و عباس ملکی انتخاب شدند.

محمد اسلامی راد متولد ۱۳۳۰، عکاس خودآموخته و فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی از دانشگاه شیراز است. اوفعالیت عکاسیش را از سال ۵۴، از سال ۶۱ همکاری خود را به صورت حرفه‌ای در سازمان صداوسیما آغاز کرد. همکاری با آژانس عکس گاما در فرانسه از سال ۶۴، چاپ عکس‌های خبری و گزارش‌های مصور در مطبوعات جهان، برنده جایزه نقدی مؤسسه غیرانتفاعی مادرجونز امریکا به خاطر مجموعه عکس‌های سیمای درحال تغییر کشور من ۱۳۶۷، عکاس ممتاز چهارمین نمایشگاه دوسالانه عکس موزه هنرهای معاصر به خاطر مجموعه عکس‌های انسان و کار در سال ۷۰، داور چندین جشنواره و مسابقه عکس از جمله مواردی است که در سابقه کاری او درج شده است.

عباس ملکی نیز متولد ۱۳۲۶ ساوه است. او عکاسی را با شروع کار در فتومتروپل­ لاله ­زار در سال ۱۳۴۰ آغاز کرد. او از سال ۱۳۴۳ به استخدام روزنامه کیهان درآمد و سال ۱۳۶۸ بازنشسته شد. عمده‌ترین فعالیت ملکی در نشریات به هفته‌نامه سینما مربوط است که در کنار عکاسی به امور دیگر هم پرداخت. عکاسی از درگیری‌های انقلاب با شروع حکومت نظامی در اصفهان تا پیروزی انقلاب و عکس های ۱۷ شهریور از جمله کارهای اوست. پیش از آغاز جنگ نیز برای ثبت اولین تحرکات در منطقه جنگی حضور داشت و عکس‌هایی را ثبت کرد و در عملیات‌های متعدد شرکت داشت. ملکی در دو واقعه بزرگ و خبرساز ایران (انقلاب و جنگ) به عکاسی پرداخته و آثار ماندگاری را ثبت کرده است.

جهانگیر رزمی متولد ۱۳۲۶ در اراک و تنها برنده جایزه پولیتزر در ایران است. او عکاسی را از سن ۱۲، ۱۳ سالگی و با دوربین لوبیتل از مراسم‌های خانوادگی آغاز کرده است. رزمی نزدیک به ۲۶ سال تنها برنده ناشناس جایزه پولیتزر در تاریخ ۹۰ ساله این جایزه بود، تا آنکه سرانجام در سال ۲۰۰۶ میلادی نام رزمی به عنوان عکاس تصویر «جوخه آتش» برای همگان آشکار شد.

همچنین از اسماعیل عباسی به پاس تلاش ارزشمند و مستمر ایشان در زمینه تدریس، پژوهش، ترجمه و تالیف در زمینه عکاسی تقدیر به عمل خواهد آمد.

در جریان مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، ۱۰ نشان در بخش‌های مختلف به برگزیدگان اهدا خواهد شد. همراه با افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده، عکس یادگاری از گردهمایی عکاسان مطبوعاتی نیز ثبت خواهد شد.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران دومین دوره اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران را با هدف ایجاد انگیزه و پویایی در جامعه عکاسی از طریق ایجاد یک رقابت حرفه‌ای برگزار کرده است. به این ترتیب، امسال جوایز مجموعه عکس و تک عکس در پنج بخش عکس خبری، عکس مستند اجتماعی، عکس ورزشی، عکس محیط زیست و عکس پرتره به علاوه بخش مجزایی برای مالتی مدیا اهدا خواهد شد.

در هر کدام از بخش‌های پنج‌گانه عکس و بخش مالتی مدیا، سه نامزد برای دریافت نشان مجموعه عکس و تک عکس انتخاب شده‌اند که در نهایت از میان این نامزدها، در هر بخش یک مجموعه عکس مطبوعاتی سال و یک تک عکس مطبوعاتی به عنوان برگزیده معرفی می‌شود و دوربین طلایی به آن‌ها اهدا خواهد شد و یک اثر نیز در بخش مالتی مدیا نشان را دریافت خواهد کرد.

داوری آثار را امسال محمود کلاری، سیف الله صمدیان، نادر داوودی، پیمان هوشمندزاده، رضا معطریان بر عهده داشته‌اند.

نمایشگاه آثار برگزیده نیز همزمان با این مراسم افتتاح می‌شود که به مدت یک هفته در گالری تابستان خانه هنرمندان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران تقدیر از پیشکسوت عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن

روزنامه نیویورک پست به نقل از منابع آگاه نوشت: برخی دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاییز ۲۰۲۳ در حال تدارک یک «کودتا در کاخ سفید «بودند. آنها قصد داشتند کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت او را برکنار کنند.

این نشریه تاکید می‌کند که ژان پیر اولین سخنگوی مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی است. 

به گفته یک منبع، آنیتا دان، همسر باب بائر، وکیل شخصی بایدن، که روزنامه او را «سرکرده کودتا»‌ی بخش ارتباطات کاخ سفید می‌نامد، با نمایندگان برجسته حزب دموکرات تماس گرفت تا ژان پیر را متقاعد کند که «زمان آن فرا رسیده است که برود.»

با این حال به نوشته نیویورک پست کاخ سفید در تلاش است تا "راهی زیبا" برای کارین بیابد تا از احتمال اخراج بر خلاف میل او جلوگیری کند.

به گفته وی، افشای اطلاعات مربوط به تدارک «کودتای نافرجام» احتمالاً وضعیت ناخوشایندی را ایجاد می‌کند، اما بعید است که منجر به خروج ژان پیر شود که می‌خواهد «در هر صورت» بماند.

کارین ژان پیر نه تنها اولین مقام بلندپایه دولتی با تبار هائیتی، بلکه اولین دبیر مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید و در عین حال اولین مقام کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی در چنین مقام بالایی شد.

ژان پیر، ۴۵ ساله، بیش از دو دهه است که با دموکرات‌ها همکاری می‌کند. او پیش از این در دولت اوباما پست پایینی داشت و بایدن ژان پیر را از دفتر کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرد.

قبل از آن، جن ساکی در سمت خود بود. بسیاری امیدوار بودند که کارین ژان پیر، که جایگزین جنیفر ساکی به عنوان سخنگوی کاخ سفید شد، به نحوی وضعیت را اصلاح کند. اما او انتظارات کسی را برآورده نکرد؛ و او توانست به عنوان "متخصصی که پاسخ سوالات را روی یک تکه کاغذ می‌خواند" شهرت پیدا کند. ژان پیر همچنین دوست دارد به سؤالاتی که به طور خاص توسط روزنامه نگاران مطرح می‌شود پاسخ دهد، چیزی مانند: "من چیزی در این مورد نشنیده ام. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • مراسم اهدای جام و جشن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت های آسیا 2024 / فیلم
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول