Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس اقتصادی گفت: وظیفه دولت تنظیم بازار است و اگر دولتی نتواند بازار را تنظیم کنند و به تعادل نسبی برساند باید استعفا دهد چون توانایی اداره اقتصاد کشور را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفتگو با صبح توس؛ اظهار داشت: نوسانات بازار ارز و سایر نوسانات اقتصادی دلیل ناکارآمدی دولت در مدیریت اقتصاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: وظیفه دولت تنظیم بازار است اعم از بازار پولی بازار مالی، بازار کالاها و خدمات و بازار کار و اگر دولتی نتواند بازار را تنظیم کنند و به تعادل نسبی برساند باید استعفا دهد چون توانایی اداره اقتصاد کشور را ندارد.

 

وی افزود: مردم دولت را انتخاب می‌کنند تا معیشتشان را منظم کند و دولتی که توانایی این کار را ندارد باید کنار رود.

 

وی بابیان اینکه دولت هنوز نتوانسته سامانه نیما را عملی کنند و ارز موردنیاز متقاضیان را تأمین کند، گفت: جان گرفتن بازار آزاد دلیل بر ناکارآمدی و عدم عملیاتی شدن سامانه نیما است و به‌طور خلاصه باید گفت دولت کارش را انجام نداده است.

شیخی بیان داشت: وقتی‌که دولت لایحه بودجه را پیشنهاد داد قابل پیش‌بینی بود که منابع هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد و دولت مرتبط می‌گوید که نرخ ارز باید تک‌نرخی شود. تک‌نرخی شدن به زبان آنان، نیت افزایش نرخ ارز را به دنبال داشته است. آن‌ها اعتقاددارند که نرخ ارز بیش از این‌ها است.

 

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: در ماه گذشته دو تن از وزرا، عمداً و یا سهواً گاف دادند و گفتند نرخ ارز باید به ۱۰ هزار تومان هم برسد که به نظر من قوه قضاییه باید با این افراد برخورد کند و محاکمه‌شان کند که به چه مجوزی بازار را به تلاطم می‌کشانند و با این صحبت‌های خود باعث شدند سوداگران و دلالان، بازار ارز را تخلیه کنند و ارزها را جمع کنند.

 

وی تأکید کرد: بازی با قدرت خرید مردم یعنی دست کردن در جیب آن‌ها و سرقت اموال آن‌ها و باید بازخواست شوند و ازلحاظ شرعی نیز پاید پاسخ‌گو باشند.

 

وی بیان کرد: پنج سال پیش، این افراد باید نشان می‌دادند که یک استراتژی ویژه‌ای برای خروج سلطه ارز از بازار دارند و اما در عمل نشان دادند که توان این کار را ندارند.

 

شیخی بابیان اینکه دولتی‌های رفاه‌زده کاخ‌نشین به فکر رهایی از سلطه دلار نیستند، گفت: باید می‌رفتند مذاکره‌های پولی دوجانبه را راه می‌انداختند و با مبادلات پولی دو و چندجانبه ما را از سلطه دلار و یورو خارج می‌کردند و با این کار ما تحریم‌ها را دور می‌زدیم و تحریم‌ها یک مضحکه‌ای برای ما می‌شد و ما آمریکا را به بازی می‌گرفتیم نه این‌که آن‌ها ما را به بازی بگیرند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۶۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟

امروز نرخ دلار در محدوده چهارراه استانبول و منوچهری تهران در ادامه روند نزولی روزهای گذشته به دامنه ۵۰ هزار تومان برگشت؛ دلالان می‌گویند روند دلار همچنان کاهشی خواهد بود و حتی ریزش،تا چند کانال پایین‌تر هم دور از انتظار نیست.

دریافت 16 MB

                                          

دیگر خبرها

  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز