Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال ‌‌احمر گیلان گفت:‌ تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال‌ احمر در تمام شهرهای بالای ۱۰۰ هزار خانوار گیلان مستقر شدند. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ مهدی ولی‌پور عصر امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ در حال حاضر تیم‌های واکنش سریع در تمام شعب جمعیت هلال ‌احمر گیلان در سراسر استان فعالیت مستمر دارند و آموزش‌های لازم هم به آن‌ها ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر گیلان عنوان کرد:‌ استان گیلان به لحاظ قابلیت حادثه‌خیزی و با توجه به شناسایی بیش از 30 حادثه طبیعی در آن نظیر وقوع سیل،‌ زلزله،‌ رانش و مواردی دیگر از جمله پرحادثه‌خیزترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

ولی‌پور وظایف جمعیت هلال احمر را برشمرد و افزود:‌ هلال احمر به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور طبق قانون مدیریت بحران کشور به عنوان مسئول عملیات امداد و نجات و جمع‌آوری‌ و توزیع کمک‌های مردمی است.

وی از تقویت زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد و گفت:‌ در سال‌های اخیر با حمایت‌های مسئولان استان گیلان و ستاد جمعیت هلال احمر برای تقویت زیر‌ساخت‌های جمعیت هلال احمر در ابعاد و حوزه‌های مختلف آن قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر گیلان به مجموع عملیات‌های انجام شده سال 96 اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در سال گذشته حدود هزار و 460 عملیات امداد و نجات در سطح استان گیلان انجام داد که از لحاظ کمی نسبت به سال 95 کاهش پیدا کرده است.

ولی‌پور توان عملیاتی جمعیت هلال احمر گیلان را در سطح قابل قبولی دانست و عنوان کرد: ‌جمعیت هلال احمر استان گیلان در حوادثی نظیر زلزله کرمانشاه جزء استان‌های برتر و فعال کشور بود به طوری‌که مسئولیت ستاد پشتیبانی عملیات به گیلان سپرده شد.

وی سطح آمادگی‌،‌ تجهیزات و نیروهای آموزش دیده جمعیت هلال احمر گیلان را نیز برشمرد و بیان داشت:‌ با توجه به آمادگی بالا و امکانات قابل قبولی که در اختیار است جمعیت هلال احمر گیلان توانایی پوشش دادن عملیات‌های مختلف را در سطح استان دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان به دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود:‌ بر اساس این برنامه تیم‌های واکنش سریع باید در تمام شهرهای بالای 100 هزار نفر مستقر شوند که جمعیت هلال احمر گیلان توانست این مأموریت را به‌خوبی به‌ انجام برساند.

ولی‌پور با بیان اینکه در تمام شعب جمعیت هلال احمر گیلان تیم‌های واکنش سریع تشکیل شدند تصریح کرد:‌ ترکیب این تیم‌های ویژه بین 5 تا 10 نفره است که در حوادث مختلف، وظیفه اطلاع‌رسانی،‌ ارزیابی اولیه و عملیات جستجو را بر عهده دارد.

وی تجهیزات جمعیت هلال احمر کشور را در سطح بین‌المللی مطلوب ارزیابی کرد و گفت:‌ بر اساس اذعان کارشناسان جهانی، تجهیزات جمعیت هلال احمر کشورمان در سطح رضایت‌بخشی قرار دارد اما باید از لحاظ کمی نسبت به تقویت آن تلاش کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان به وضعیت تجهیزات این جمعیت در سطح استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ برای افزایش تجهیزات، استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی را در دستور کار قرار دادیم تا به‌روزرسانی‌های لازم را به نحو مطلوب انجام دهیم.

ولی‌پور تعداد پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان را برشمرد و عنوان کرد: ‌در حال حاضر تعداد 16 شعبه جمعیت هلال احمر گیلان در 16 شهرستان فعال هستند که هم در بخش اداری و سازمانی و هم در حوزه امدادی خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان پایگاه‌های امدادی استان را نیز 14 پایگاه اعلام کرد و افزود:‌ تمام این پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال احمر گیلان با تجهیزات لازم و به‌طور شبانه‌روزی برای انجام مأموریت‌های محوله از سطح آمادگی خوبی برخوردار هستند.

ولی‌پور از تشکیل 3 پایگاه موقت جمعیت هلال احمر گیلان در سال گذشته خبر داد و بیان داشت:‌ با حمایت‌های‌ مسئولان این پایگاه‌های موقت در منطقه آزاد انزلی،‌ کپورچال و سراوان راه‌اندازی شده‌اند و برای سایر نقاط نیز برنامه 5 ساله مشخصی تدوین شده است.

انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۷۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی