Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@07:32:52 GMT

23 اردیبهشت، قرار وصال 3 شهید خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۴۷۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، شهید سید محمد خاتمی، علی پرکشت و علی داد جمعه خشک شهدایی هستند که امروز سالروز شهادتشان است.

شهید سید محمد خاتمی سال 1336 در بیرجند به دنیا آمد.
تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم  به پایان رساند.
فعالانه در مبارزات علیه رژیم شاه شرکت می کرد و یک بار نیز توسط مأموران شاه دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از پیروزی انقلاب به به عضویت سپاه درآمد و پس از مدتی برای ادامه‌ی تحصیل راهی تهران شد. در دوران تحصیل در دانشگاه در ارگان‌هایی چون جهاد سازندگی و جهاد دانشگاهی به فعالیت پرداخت.
با شروع جنگ تحمیلی، پس از گذراندن دوره‌ی آموزشی امدادگری، به جبهه اعزام شد و سرانجام در 23 اردیبهشت 1360 در منطقه دارخوین به شهادت رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهید علی پرکشت سوم دی سال 1336 در روستای تیغدر ازتوابع شهرستان قاین در دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی
را در روستا گذراند. به دلیل نبود امکانات مناسب برای ادامه تحصیل و عدم امکان تردد به شهر، مجبور به ترک تحصیل و مشغول به کشاورزی شد. خوش رفتار و مهربان بود. کارهای هنری و فنی را دوست داشت بطوری که دراین مقوله هم مهارت کسب کرد.
در احوالات او همسرش می گوید: « خیلی خوب بود، 5 سال بیشتر با او زندگی نکردم ولی دراین مدت کوتاه، اخلاق و رفتار خوبی از خود برجای گذاشت، نمازش به موقع و با جماعت بود، در خانواده با محبت رفتار می کرد، ازغیبت و دروغ و خوردن مال حرام کراهت داشت، اهل مطالعه کتابهای مذهبی بود، عشق به ولایت فقیه و امام(ره) داشت و هنگام اعزام به جبهه دارای روحیه بسیار عالی بود.»
شهید علی پرکشت درجبهه کامیاران از مناطق عملیاتی کردستان، به فیض شهادت نائل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 شهید علی داد جمعه خشک در سال 1341 در قاین به دنیا آمد و در سال 66 در منطقه بانه به شهادت رسید.
پدر این شهید خاطره ای از فرزندش نقل می کند:
"فرزندم علی داد شب قبل از اینکه به جبهه برود خواب می بیند که به جبهه رفته است و در یک درگیری عراقیها او را تعقیب می کنند ومی خواهند دستگیرش کنند همانطور که می رود یک شال عربی می بیند که روی زمین افتاده است آن را بر می دارد و به سرش می بندد تا این کار را می کند عراقیها دست از او بر میدارند و در همین موقع امام زمان (ع) را می بیند که به او می گوید علی جان تو باید در لشگر ما باشی، که در همان لحظه ازخواب بیدار می شود و صبح تصمیم می گیرد که به جبهه برود. "

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی مهرماه در بیرجند برگزار می شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شهدای خراسان جنوبی کنگره شهدا قاین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت 3 اردیبهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد پاکپور همزمان با اردیبهشت مقاومت، ایام شهادت جمعی از مدافعان حرم مازندرانی در حماسه کربلای خان طومان در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا حضور یافت و گفت: لشکر ۲۵ کربلا منشأ بسیاری از موفقیت‌ها در دوران دفاع مقدس و دوران بعد از دفاع مقدس در مناطق مختلف عملیاتی بوده است، مانند مناطق شمال غرب کشور که با تروریست‌ها و عناصر ضد انقلاب درگیر بوده‌ایم و بسیاری از پیروزی‌ها را در این منطقه مدیون این لشکر هستیم و در این راه برادران عزیزی هم به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: درخشش لشکر ۲۵ کربلا را در جبهه مقاومت هم شاهد بوده ایم و یکی از آن مناطق مهمی که همیشه برای این لشکر می‌درخشد و آن واقعه و عملیات در ذهن مردم شمال کشور باقی می‌ماند منطقه خان طومان است که در شرف سالگرد شهادت آن بزرگ مردان بنده در اینجا حضور دارم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره‌ی همه شهدا، شهدای امنیت کشور و شهدای لشکر ۲۵ کربلا که جان خودشان را در جهت ایجاد امنیت و جلوگیری از ناامنی در مرزهای کشور فدا کردند، بیان داشت: کمال احترام و قدردانی را نسبت به خانواده معظم شهدای لشکر ۲۵ کربلا مخصوصاً شهدای خان طومان که بعد از مدت‌ها پیکر مطهرشان به آغوش وطن بازگشته بود را به جا می آورم.

مازندران در اردیبهشت خان طومان ۱۶ شهید والامقام مدافع حرم تقدیم کرده است.

کد خبر 6091466

دیگر خبرها

  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه