Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مهدی زاده در همایش شوراهای اسلامی بخش الموت غربی که عصر یکشنبه در مجتمع شهر رازمیان برگزار شد اظهارداشت: شوراها بازوان توانمند دولت هستند و اگر این جایگاه تقویت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: وقتی شوراها در پیگیری مسائل شهری و روستایی مناطق خود جدی انتظار داریم مسئولان دولتی حمایت لازم را انجام دهند تا این نهاد با جدیت به رسالت خود عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی بخش الموت غربی تصریح کرد: هر چند در این بخش کارهای زیادی صورت گرفته اما مشکلات متعددی هم داریم که تامین آب، آسفالت راههای روستایی، تکمیل جاده رحیم آباد به کلاچای، مسیر بهرام آباد، رجایی دشت و فلار و جاده دستجرد تا قزوین از مهمترین آنهاست.

مهدی زاده گفت: سرمازدگی به کشاورزان منطقه آسیب جدی وارد کرده که انتظار حمایت جدی از سوی دولت را داریم و تسریع در گازرسانی و استفاده از ظرفیت گردشگری از دیگر خواسته های مردم منطقه است.

مدیران به شوراها اعتماد کنند

علی حیدری رئیس شورای اسلامی شهر رازمیان هم گفت: بی اعتمادی به شوراها از سوی برخی مدیران نگران کننده است و امیدواریم این نگاه اصلاح شود.

در ادامه حجت الاسلام غیبی پور مسئول تبلیغات اسلامی الموت غربی گفت: تقدیم ۱۵۰ شهید والا مقام از سوی مردم الموت غربی رسالت مسئولان را برای رسیدگی به مشکلات مردم بیشتر می کند.

وی اضافه کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان باید از ظرفیت روحانیون بخوبی استفاده کنیم تا در این ایام ترویج احکام دینی به نحو مطلوب صورت گیرد.

غیبی پور تصریح کرد: در سال گذشته روحانیون به ۸۰ روستا اعزام شدند و امسال برای اعزام روحانی به ۱۰۵ روستا برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

در ادامه طاهره پرهیزکاری کارشناس محیط زیست استان اظهارداشت: سه ضلع توسعه پایدار فرهنگ، اقتصاد و محیط زیست است و اگر هر کدام از این اضلاع نباشد نمی توانیم به رسیدن به توسعه امیدوار باشیم.

وی بیان کرد: برخی کشورهای توسعه یافته از نوع تولید زباله به وضعیت فرهنگی پی می برند مثلا اگر کاغذ بیشتر در زباله دیده شود بیانگر مطالعه تلقی می شود.

پرهیزکاری تصریح کرد: الموت از نظر زیست بوم منطقه شکننده محسوب می شود و تخریب محیط زیست نگران کننده است و شاید تنها ساکنان بومی بهترین دلسوزان و حافظان طبیعت آن باشند.

این کارشناس محیط زیست یادآورشد: با توجه به رونق گردشگری در الموت و تولید زیاد زباله ایجاد جایگاه پسماند از کارهای خوبی است که می تواند به سلامت منطقه کمک کند و باید از بخشداری و شهرداری برای این کار ارزشمند تشکر کرد.

روستاییان فرهنگ محیط زیستی بالایی دارند    
 
وی گفت: الموت منطقه بکری است که اگر به محیط زیست آن توجه نشود آینده نگران کننده ای خواهد داشت اما به نظر می رسد روستاییان از مردم شهری و گردشگران احساس مسئولیت بیشتری در نگهداری از محیط خود دارند و بر اساس نیاز طبیعت کار کرده و زندگی خود را تنظیم می کنند.

شوراها آموزش می بینند

پرهیزکاری اظهارداشت: ماندگاری هر کاری با مشارکت مردم محقق می شود و ما نیز باید در الموت فرهنگ سازی کنیم تا همه در صیانت از محیط زیست همکاری کنند و در این راستا کلاس های آموزشی برای اعضا شورا در اولویت قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4295886

منبع: مهر

کلیدواژه: شوراهای اسلامی شهر بوشهر گرگان کرمانشاه شیراز خرم آباد شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام اشتغال یاسوج کهگیلویه و بویراحمد بارش باران ماه مبارك رمضان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۹۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند

‌به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه محیط‌بانان این شهرستان برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست رصد و پایش ۲۴ ساعته دارند، اظهار کرد: طی گشت زنی در منطقه حفاظت‌شده قرچغه خودرویی در مسیر شکارگاه‌ها مورد رصد قرار گرفت که مأموران مجبور به بیتوته ۴۸ ساعته برای دستگیری در این منطقه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان تصریح کرد: نیروهای محیط‌بانی این شهرستان طی گشت زنی در این منطقه حفاظت‌شده ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند و به همراه آنان یک عدد سلاح دوربین‌دار، ۹ تیر این اسلحه و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه شکارچیان قبل از هرگونه شکار و آسیب به محیط‌زیست با دستور مقام قضائی دستگیر و تحویل شدند.

اصلاحی ادامه داد: بخشی از منطقه حفاظت‌شده قرچغه در خراسان شمالی قرارگرفته که متأسفانه هر دو پرونده اخیر دستگیری شکارچیان از روستایی در خراسان شمالی که در حاشیه این منطقه قرار دارد بوده است.

کد خبر 6092035

دیگر خبرها

  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران