Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@14:00:57 GMT

آتش زدن برجام بتوهین به پارلمان است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۲۰۷۶

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت عدم التزام کافی از طرف های دیگر ۱+۵ در دو هفته آینده، قانون «اقدام متقابل و متناسب» اجرا می‌شود.


به گزارش صدای ایران، منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نقض برجام با خروج آمریکا از آن اظهارداشت: آمریکایی ها از روز اول نیز مطابق منویات برجام عمل نکرده اند و تحریم ها را در حوزه های حقوق بشر و نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتفاقی که اخیرا افتاد، این بود که شاهد خروج یک جانور موذی از مجموعه ۱+۵ بودیم و در خصوص ضرب‌الاجل دو هفته ای هم که ایران درباره آینده برجام ارائه کرده، کشورهای اروپایی و روسیه و چین باید این اطمینان و التزام را بدهند که آیا به تعهداتشان عمل می کنند یا خیر. اگر التزام کافی را ندهند و بانک ها و شرکت هایشان از تهدیدات آمریکا بترسند و منافع ما را تامین نکنند، ما نیز طبق قانون سال ۹۴ (قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام) برای خروج از برجام آماده‌ایم و الزامات آن را هم تامین می کنیم.

حقیقت پور در عین حال تاکید کرد: البته این مسئله از لحاظ حقوقی باید بررسی شود که آیا با خروج یک عضو، برجام لغو شده است یا خیر، ولی مسئله اینجاست که برجام مصوبه شورای امنیت سازمان ملل را در پشت سر خود دارد.

وی اظهارداشت: هر چند اتحادیه اروپا اعلام پایبندی کرده است، ولی باید پایبندی آنها را در عمل ببینیم؛ قطعا اروپایی ها و چینی ها ممکن است مواضع خود را جابجا کنند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این دو هفته باید التزام کافی از طرف های دیگر ۱+۵ دریافت شود، تصریح کرد: در غیر اینصورت، بر پایه منافع ملی تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: برجام آمریکا مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است

مدیرکل آژانس انرژی اتمی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج نشده و آمریکا از برجام خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده است و اجازه نداده سه کشور اروپایی دیگر نیز به تعهدات خود عمل کنند.

کد خبر 751447

دیگر خبرها

  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • خروج معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • خروج شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده 141 قانون تجارت
  • خروج ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳