Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@01:53:05 GMT

فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری ضریب آسیب‌ها را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۰۶۵۸۴

فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری ضریب آسیب‌ها را کاهش می‌دهد

معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه گفت: توسعه آموزشهای عمومی و چهره به چهره بعنوان مهمترین عوامل ارتقای آمادگی در برابر حوادث و بلایا است و ضریب آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ رضا مومن زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طی چند سال گذشته تمام دستگاههای اجرایی، امدادی و غیر امدادی رقم27 هزار کشته در تصادفات را به17 هزار رساندند و چند سالی است که رقم همچنان به قوت خود باقیست که این تعداد کشته در سال همچنان فاجعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی یکی از مهمترین عوامل پیشگیری در حوزه حوادث و بلایا را آموزش و بالا بردن سطح آمادگی عمومی جامعه عنوان کرد و از رسانه ها و نشریات خواست تا درطول سال در این جریان سازی بعنوان بازوان جمعیت هلال احمر در ارتقای سطح آمادگی تلاش کنند.

 

معاون مدیر عامل و رییس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه با بیان اینکه ضریب خانوارهای تربت حیدریه در مواجهه با حوادث 8.3 است در عین حال از جریان سازی رسانه ای و فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری و همچنین توسعه آموزشهای عمومی و چهره به چهره بعنوان مهمترین عوامل ارتقای آمادگی در برابر حوادث و بلایا یاد کرد.

 

وی افزود: این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم با اجرای طرح دارت وزارت بهداشت(طرح علمی، پژوهشی) این میزان آمادگی در تمام کشور به 9.3 رسیده و این بدان معناست تا رسیدن به حداقل ایده ال برای مواجهه با مخاطرات راه طولانی در پیش داریم.

 

مومن زاده گفت: این آمار در نقاط مختلف شهرستان و کشور متغیر است و ممکن است در برخی مناطق سطح آمادگی 12 و در برخی مناطق دیگر بخصوص نقاط آسیب پذیر حاشیه شهر و روستاها حتی بین 5 تا 6 باشد.

 

اجرای طرح خادم، خانواده آماده در مخاطرات در تربت حیدریه

رییس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه بیان داشت: در همین راستا و برای ارتقای آمادگی خانواده ها در مواجهه با بلایا طرح خادم، خانواده آماده در برابر مخاطرات از سال گذشته در سراسر کشور کلید خورد و توانستیم حدود 6 هزار نفر در قالب 1200 خانوار را در 12 جلسه توسط 60 کارشناس آموزش چهره به چهره ارائه کنیم.

 

مومن زاده از آگاهی نفاط آسیب پذیر منازل، نقشه خطر پذیری، چگونگی مواجه در لحظه حادثه، قرار گرفتن در یک محل بعد از حادثه، آموزش کمک های اولیه بعنوان بخشی از مولفه های این آموزش در طرح خادم یاد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: امسال بنا داریم تا در ادامه اجرای این طرح بالغ بر 20 هزار نفر در قالب چهار هزار خانوار این آموزش همگانی و چهره به چهره را اجرا کنیم تا ضمن آشنایی بخشی دیگر از شهروندان برای مواجهه با خطرات و بلایا، آسیب ها در این زمینه نیز کاهش یابد.

 

آموزش 25 هزار نفر در دوره های عمومی و تخصصی در سال96

رییس حمعیت هلال احمر نربت حیدریه از آموزش 25 هزار نفر در سال گذشته خبر داد و افزود: این افراد در فصول مختلف سال در 20 دوره داوطلبانه، 38 دوره عمومی، تخصصی و همچنین 45 دوره 22 ساعته کمک های اولیه آموزش های لازم را سپری و گواهینامه نیز دریافت کردند.

 

مردم تربت حیدریه شایسته تقدیرند

رییس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه با بیان اینکه مردم نوع دوست این شهرستان برای مردم زلزله زده کرمانشاه بالغ بر 5 میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی کردند این میزان کمک را نسبت به سایر شهرهای استان فراتر عنوان کرد و در عین حال مردم این دیار را در مشارکت های اینچنینی را شایسته تقدیر دانست.

 

وی گفت: مردم این دیار 400 میلیون ریال بصورت نقدی صندوق (علاوه بر واریزی ها به99999) برای زلزله زدگان کمک کردند و در ادامه 67 هزار قلم کمک غیر نقدی در قالب پوشاک و البسه، لوازم بهداشتی، مواد غذایی و همچنین پتو که توسط ایستگاههای هلال احمر، بسیج، شهرداری و مساجد و محلات جمع آوری شده بود را توسط فرزندان همین دیار در اختیار مردم زلزله زده سرپل ذهاب قرار دادند.

 

420 نجاتگر آموزش دیده آماده ارائه خدمات امدادی در پایگاههای جاده ای

رییس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه اظهار داشت: در حوزه امداد و نجات چهار پایگاه امدادی در کامه، گرماب، زاوه و همچنین تربت حیدریه با 420 نجاتگر در حوزه ترافیکی و در صورت لزوم در حوزه درمان به آسیب دیدگان خدمات ارائه می کنند.

 

مومن زاده ادامه داد: نجاتگران هلال احمر پارسال و بر اساس تلفن 112 در حوزه حوادث ترافیکی به181 نفر، در حوزه سیلاب، 840 نفر، کوهستان 7 نفر و حوادث متفرقه به81 نفر خدمات امدادی ارایه کردند.

 

توسعه آموزش های عمومی و همگانی مهمترین اولویت سال 97

رییس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه در بخشی دیگر مهمترین اولویت سازمان مطبوعش درسالجاری را توسعه آموزش عمومی و همگانی عنوان کرد و گفت: این اقدام از طریق اجرای طرح خادم، خانواده آماده در مخاطرات و همچنین راه اندازی و فعالیت کانونهای هلال روستایی انجام می شود.

 

وی افزود: با توجه به پوشش 192 روستا در جمعیت هلال احمر تربت حیدریه چنانچه حادثه ای رخ دهد نمی توان به همه این نقاط خدمات ارایه کرد، لذا تشکیل کانونهای هلال روستایی با هدف آموزش و سازماندهی تیم های امداد و نجات روستا برای قرار گرفتن در خط مقدم مواجهه با حوادث از اولویت های امسال هلال احمر بشمار می رود‌.

 

رییس جمعیت هلال احمر تربت خیدریه گفت: در حال حاضر بالغ بر 4500 نفر در 82 کانون غنچه های هلال، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و هلال روستایی آموزش و سازماندهی شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است