Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال برپایی تجمعات صنفی کارگران تراورس در نقاط مختلف کشور، صبح امروز گروهی از کارگران خطوط ابنیه راه‌آهن (تراورس) مشهد در اعتراض به آنچه بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌های صنفی‌شان  می‌خوانند، در محل کار خود دست به تجمع زدند.

کارگران تراورس مشهد که امروز اجتماع صنفی خود را مقابل ساختمان ایستگاه راه‌آهن مشهد برپا کردند، می‌گویند: چندین سال است که وضعیت شغلی و پرداخت مطالباتمان مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگران می‌گویند: دو ماه و نیم دستمزد عقب افتاده به همراه بیمه طلب داریم در این حال وضعیت بیمه تکمیلی‌مان مشخص نیست.

این کارگران دلیل به تعویق افتادن مطالبات مزدی خود را که به صورت حداقلی پرداخت می‌شود، تامین نشدن منابع مالی ازسوی کارفرما عنوان می‌کنند.

طبق اظهارات کارگران معترض، یکی دیگر از مشکلات صنفی آنها نداشتن امنیت شغلی به سبب داشتن قراردادهای کوتاه‌مدت یک‌ماهه است که آنهم برای کارگرانی که بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارند، هر ماه به صورت آزمایشی منعقد می‌شود.

این کارگران می‌گویند: شرکت تراورس در نواحی ریلی کشور حدود ۷ هزار کارگر دارد که مجموع این کارگران از شرایط موجود نگران هستند.

از قرار معلوم، همزمان با کارگران تراورس مشهد، کارگران نواحی لرستان، زاگرس، رباط کریم، اسلامشهر، زنجان و ... از ابتدای هفته جاری در اعتراض صنفی به سر می‌برند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رباط کریم کارگران تراورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۰۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند

معاون امور بین‌الملل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی افراد که دلال و واسطه‌گر هستند، تلاش می‌کنند ماده ۲۷ قانون کار (حق سنوات کارگران) را حذف کرده و امنیت شغلی کارگران را به خطر بیندازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد حمزه‌ای عصر امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم روز جهانی کارگر اظهار کرد: نظام سرمایه‌داری رحم و مروت ندارد و در همین کشورهای غربی مانند شهر لوس‌آنجلس بیش از ۶ هزار بی‌خانمان داریم و کسی آن را مطرح نمی‌کند.

وی اضافه کرد: انقلاب ما ارزشی است و اگر از کارگران و اقشار کم درآمد فاصله بگیریم دچار مشکل می شویم. به نظر می رسد کسانی که به افزایش دستمزد کارگران اشکال می‌گیرند، نگاه تخصصی ندارند و اینکه حداقل دستمزد باید با حفظ کرامت انسانی بتواند یک خانواده چهار نفره را اداره کند، کمترین خواسته است.

معاون خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته که به موضوع کارگری توجه کردند، امروز هم اقتصاد و هم اشتغال پایداری دارند، گفت: ما هم باید در این مسئله جدی باشیم و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند کارگران باید امنیت شغلی و معیشت مناسب داشته باشند، این وضعیت را بهبود بخشیم.

حمزه‌ای ادامه داد: برخی افرادی که دلال و واسطه‌گر هستند، تلاش می‌کنند ماده ۲۷ قانون کار (حق سنوات کارگران) را حذف کنند و امنیت شغلی کارگران را به خطر بیندازند که باید اذعان کرد بی‌توجهی به دستمزدها امنیت شغلی کارگران را زیر سؤال می‌برد.

وی گفت: حذف ارز ترجیهی با تصویب مجلس منجر به فقر بیشتر کارگران شده است و امروز شاهد گرانی بی‌رویه اجناس و اقلام اساسی هستیم که این وضعیت را ما پیش‌بینی کرده بودیم و به مجلس هم گفتیم، اما نمایندگان بدون نگاه کارشناسی موضوع را تصویب کردند و سن بازنشستگان را بالا بردند و به کارگران آسیب زدند.

معاون دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: در همه دنیا یک مجلس سه‌جانبه کارگری، کارفرمایی و دولتی برای حل مسائل کارگری مذاکره می‌کند، اما در ایران فقط بخش دولتی تصمیم‌گیرنده و تعیین‌کننده است.

حمزه‌ای با یادآوری اینکه کارگران عاشق ولایت و کشورند اما مشکلات جدی دارند، تصریح کرد: با این حال درخواست می‌کنیم همین قانون کار حفظ شده و ماده ۲۷ آن اجرای شود و اگر زمزمه حذف این ماده صحت داشته باشد، باید منتظر تازیانه‌ای دیگر بر پیکر کارگران مظلوم باشیم.

کد خبر 749501

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر دستگیر شدند
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • دلیل حذف خبر ۲ میلیارد تومانی استقلال مشخص شد!
  • حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ