Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل خشکسالی سازمان هواشناسی کل کشور گفت:باید مردم نسبت به بحث‌های مرتبط به اقلیم و چالش‌های زیست‌محیطی مطالبه گرانه تر با مسئولان برخورد کرده تا قوانین موجود در کتاب‌ها سریع‌تر به عرصه اجرا درآید. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، صادق ضیائیان ظهر امروز در سلسله نشست‌های عش آل محمد(ص)، با موضوع مسئله اقلیم در نظام شهرسازی که در سالن همایش‌های اداره کل اقتصاد و دارایی استان قم برگزار شد، با اشاره به تعریف صحیح توان اقلیمی اظهار داشت: مسئله اقلیم و هوا موضوع جدی است که امروز در جامعه باید به آن پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عدم ورود دروس دانشگاهی با موضوع اقلیم  را به عرصه اجرا چالش جدی دانست و  افزود: استان قم امروز درگیر چالش مهمی به نام عدم توانایی اقلیمی بوده که باید در حوزه ساختمان‌سازی به‌صورت جدی به آن پرداخته شود.

مدیرکل خشکسالی سازمان هواشناسی کل کشور با توجه به اقلیم استان قم تصریح کرد: باید سازمان هواشناسی به‌عنوان یک مرجع نظارتی وارد میدان شده و برساخت  و سازهای استان نظارت کامل داشته باشد تا قوانین موجود در حوزه اقلیم در ساخت‌وسازها به مرحله اجرا درآید.

وی نخستین قدم در حل بحران هوا و آب در استان قم را توجه به قوانین موجود دانست و خاطرنشان کرد: نیازمند تصویب قوانین جدید در این حوزه نیستیم و با اجرای قوانین موجود و تکیه‌بر توان داخلی استان می‌توانیم گام‌های خوبی در جهت حل این بحران برداریم.

ضیائیان با دعوت مدیران برای تجدیدنظر در تصمیم‌گیری‌های خود با توجه به اقلیم و توان شهر گفت: ورود سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه در کنار عزم جدی  مدیران می‌تواند حرکت به سمت بهبود شرایط را تسریع کرده و منجر به ارائه راهکارهای عملی در این حوزه شود.

وی ایجاد روحیه مطالبه گری در مردم را یکی دیگر از وظایف سمن‌ها برای حل این معضل معرفی کرد و ادامه داد: باید مردم نسبت به بحث‌های مرتبط به اقلیم و چالش‌های زیست‌محیطی مطالبه گرانه تر با مسئولان برخورد کرده تا قوانین مجود در کتاب‌ها سریع نر به عرصه اجرا درآید.

سپس محمد حیدری  با اشاره به ماهیت حقیقی جهاد دانشگاهی در ارتباط بین دانشگاه و تجارت اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با توجه به ماهیت حقیقی خود باید در تبدیل دانش به صنعت وارد میدان شود.

وی با ابراز تأسف از عدم تبدیل دانش به ثروت افزود: متأسفانه دانشجویان مابعد از گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی نمی‌توانند به‌راحتی دانش خود را به ثروت تبدیل کرده و از دانش خود در صنعت استفاده کنند که با ورود ترجمان‌هایی مانند جهاد دانشگاهی می‌توانیم این معضل را به‌صورت علمی برطرف کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از زمان تأسیس خود توانست این رسالت خود را با ورود به صنعت نظامی کشور و ساخت تجهیزات پزشکی و ماهواره‌ای و همچنین صنعت کشاورزی به‌خوبی ایفا کرده و بدون وابستگی دولتی گام‌های مؤثری را در تولید ثروت کشور بردارد.

وی با بررسی اهمیت اقلیم در کیفیت زندگی افراد جامعه خاطرنشان کرد: امروز نمی‌توانیم به مسئله اقلیم و تأثیر آن در کیفیت زندگی افراد جامعه بی‌توجه باشیم، امروز نیازمند نگاهی علمی و اجرایی به مسئله توان اقلیمی هر شهر برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب هستیم.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۵۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست

فرماندار گرگان گفت: سرمایه‌گذار در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه سنجیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، اسماعیل نادری با بیان اینکه شورای ششم به موضوعات فرهنگی و اجتماعی که در دوره‌های پیشین مغفول مانده بود، توجه ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: انتظار است، مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات شوراهای پیشین به شورای فعلی تکلیف شده است، افزود: شاید دوره ششم پارلمان شهری به برخی موضوعات و پروژه‌هایی که اکنون درگیر آن است، ورود نمی‌کرد و در حال حاضر منتفی کردن برخی پروژه‌ها مانند شهربازی مدرن سبب هدر رفت بیت‌المال خواهد شد.

فرماندار گرگان گفت: انتظار است مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده است در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: شهرداری ۸۰ درصد اعتبارات را صرف امور جاری می‌کند و چه انتظاری وجود دارد که با ۲۰ درصد اعتبار باقیمانده پروژه‌های کلان انجام دهد.

نادری ادامه داد: فرمانداری ۹۹ درصد مصوباتی ارسالی به کمیته انطباق را با دید باز و مثبت بررسی می‌کند.

وی گفت: توان هر شهر با سایر شهرها متفاوت است، توان گرگان قابل مقایسه با کلان‌شهرهایی مانند تبریز نیست و شاید حداکثر بتواند دو پروژه را مدیریت کند.

فرماندار گرگان با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری شهری در گرگان گفت: سرمایه‌گذار سعی دارد صفر تا ۱۰۰ پروژه‌ای را به عهده بگیرد و در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه در نظر گرفته شود.

کد خبر 748331

دیگر خبرها

  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال