Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تيم ملي فوتبال ايران در گروه مرگ جام جهاني 2018 روسيه به دنبال شگفتي سازي است.
به گزارش خبرگزاري فارس، سي روز مانده به مسابقات جام جهاني 2018 روسيه رسيديم به يوزهاي ايران که همه ايران منتظر شگفتي آفريني و رقابت با غول هاي بزرگ دنيا در مستطيل سبز هستند. تيم ملي کشورمان به اعتراف تمامي ها فوتبال دوستان و کارشناسان فوتبال داخلي و خارجي در گروهي موسوم به گروه «مرگ» قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

*يوزها به دنبال شگفتي(5 دوره حضور در جام جهاني)
همه چيز از سال 2011 شروع شد. مربي نام آشنايي که سکان هدايت تيم ملي پرتغال و باشگاه پرافتخار رئال مادريد را در کارنامه خود داشت، وارد ايران شد. کارلوس کي روش، سرمربي پرتغالي با ويژه گي هاي خاص خودش بود. او شروع به ساخت تيمي قدرتمند کرد و اولين اقدامش اين بود که بازيکن هاي ايراني الاصل يا دو رگه در خارج از کشور را به تيم ملي ايران دعوت کند تا تيم قدرت مضاعفي بگيرد. اولين افتخار آفريني کي روش با تيم ملي ايران در سال 2014 رقم خورد که موفق شد در يک بازي تاريخي مقابل کره جنوبي يوزهاي ايران را بعد از 8 سال راهي جام جهاني کند. در جام جهاني برزيل نيز اين تيم هماهنگ و منظم موفق شد در مقابل ابرتيمي مانند آرژانتين خوش بدرخشد حتي در يک قدمي تساوي و حتي برد بود ولي لئوي جادوگر کار خودش را در دقايق پاياني بازي انجام داد و آلبي سلسته را پيروز ميدان کرد. اگرچه شاگردان کي روش از دور گروهي نتوانستند صعود کنند ولي با بازي هاي خوبي که انجام دادند ملت ايران را براي دوره بعدي جام جهاني اميدوار کردند.
*ماموريت غيرممکن کي روش و يوزها در گروه مرگ
رقباي ايران در گروه B جام جهاني پرتغال، اسپانيا و مراکش است. در نگاه اول حضور پرتغال و کريستيانو رونالدو، ابرستاره پرتغالي رئال مادريد در گروه ايران توجه ها را جلب مي کند. کي روش بايد اولين کاري که کند حرکات انفجاري کريس را مهار کند تا به راحتي قاعده بازي را نبازد. پرتغال عنوان قهرماني يورو 2016 را به همراه خود يدک مي کشد و تيمي بسيار آماده است. اسپانيا با ستاره هاي جوان خود پا به عرصه ميدان خواهد گذاشت تا دوباره بتواند قهرماني 2010 آفريقاي جنوبي را تکرار کند. لاروخاي کنوني ترکيبي از ستاره هاي با تجربه مثل پيکه و راموس با ستاره جوان مثل موراتا و ايسکو است تا بتواند در اين جام جهاني به عنوان قهرماني برسد. بدون شک در اين گروه اسپانيا شانس اول صعود است و روي کاغذ پرتغال شانس دوم است. رقابت تنگاتنگي ميان ايران و مراکش ايجاد خواهد شد. اگرچه مراکش نيز رقيب آساني براي ايران نيست ولي در حالت کلي تعبير از گروه مرگ از اين گروه بهترين است. شاگردان کي روش براي صعود از مرحله گروهي بايد از غول هاي بزرگ فوتبال بگذرند که به نوعي عملياتي غيرممکن است.

*رکودهاي بي‌نظير ايران در مقدماتي جام جهاني 2018
سرمربي 63 ساله پرتغالي با وجود اينکه براي خودش يک نوع امپراطوري در ايران درست کرده است اما نتايجي که اين چند سال گذشته گرفته است باعث شده که منتقدانش سکوت کنند. تيم ملي ايران به عنوان دومين تيم دنيا با اقتدار به جام جهاني صعود کرد تا رکوردي بي سابقه براي ايران و کي روش ثبت شود. يوزهاي ايران در مقدماتي جام جهاني 2018 بدون هيچ شکستي به جام جهاني راه پيدا کردند و حتي تا آخرين هفته از اين رقابت ها هيچ گلي نيز دريافت کردند و اين رکوردهاي بي نظير نشان دهنده قدرت دفاعي بالاي تيم کي روش است و ملت ايران را بيش از پيش اميدوار مي کند.
*مهره‌هاي کليدي کي روش
*عليرضا جهانبخش(مهاجم آلکمار-آقاي گل ليگ هلند)
بدون شک ستاره درخشان اين روزهاي فوتبال ايران، آسيا عليرضا جهانبخش است. وينگر طراح و ريزنقش آلکمار در اين فصل از ليگ برتر هلند آقايي کرد و نام فوتبال ايران را در قاره کهن و اروپا به قله افتخار رساند. عليرضا در اين فصل براي تيمش 21 گل زد و 12 پاس گل داد تا به عنوان آقاي گلي فصل 2017-2108 هلند برسد. البته اين تنها دست آورد وينگر خوش اخلاق و باهوش ايراني نبود. او به اولين آسيايي تبديل شد که در يکي از ليگ هاي معتبر دنيا عنوان آقاي گلي را از آن خود مي کند. با تمام اين اوصاف بدون شک عليرضا يکي از مهره هاي کليدي مرد پرتغالي مقابل رقبا نام آشناي خود در جام جهاني خواهد بود. البته نبايد فراموش کرد که باشگاه هاي بزرگي مثل ناپولي خواهان جذب جهانبخش شدند ولي او اين موضوع را به بعد از جام جهاني موکول کرده است. در نتيجه جام جهاني مي تواند ويتريني عالي براي عليرضا باشد تا تيم آينده اش را به بهترين شکل انتخاب کند و به يکي از ليگ هاي معتبر دنيا ترانسفر شود.

*سردار آزمون(مهاجم روبين کازان-ستاره گلزن هميشگي يوزها)
ستاره کم سن و سال گنبدي که هميشه با حواشي خاصي همراه است ولي همچنان مهاجم اول تيم ملي ايران است و هر موقع که کي روش به او اعتماد کرده او دست خالي برنگشته است. سردار پس از درخشش هاي زيادي که در فصل گذشته به همراه روستوف داشت و در ليگ قهرمانان اروپا به تيم هاي بزرگي مانند بايرن مونيخ و اتيلکو مادريد گلزني کرد بيش از پيش زير ذره بين باشگاه هاي بزرگ اروپايي قرار گرفت. مسي ايران با گلزني هاي زيادش در تيم ملي ايران خيلي ها را وادار کرد تا او را جانشين علي دايي، اسطوره تيم ملي کشورمان و آقاي گل فوتبال جهان بدانند. اگرچه سردار در فصل جاري به همراه روبين کازان درخشش فصل هاي گذشته خودش را در ليگ روسيه نداشت اما کماکان يک مهاجم شش دانگ و زهردار است که مي تواند به تيمي گل بزند. 
*کريم انصاري فرد(مهاجم المپياکوس-دومين گلزن برتر يونان)
در خط حمله تيم ملي ايران آنقدر مهره هاي کليدي وجود دارد و کي روش در اين خط آنقدر بازيکنان آماده دارد که نمي توان از حضور انصاري فرد، مهاجم المپياکوس چشم پوشي کرد. کريم هم مثل جهانبخش در آستانه عنوان تاريخي آقاي گلي سوپر ليگ يونان بود ولي در پايان ناکام ماند و با زدن 17 گل در جايگاه دوم برترين گلزنان سوپر ليگ يونان قرار گرفت. انصاري فرد در چند سال گذشته خيلي خوب خودش را با فوتبال يونان تطبيق داد و پس از دو فصل حضور در پانيونيوس راهي المپياکوس پرافتخارترين باشگاه يوناني شد. او اگرچه در اين باشگاه بزرگ در ابتدا نيمکت نشين بود و مشکلاتي را با سرمربي وقت المپپياکو پيدا کرد ولي دست بردار نبود و تلاش زيادي مي کرد تا به ترکيب اصلي تيم برسد. او موفق شد خودش را به ترکيب اصلي اين باشگاه پرافتخار يوناني برساند و به يکي از مهره هاي کليدي تيم تبديل شود. او براي تيمش 17 گل در اين فصل زد تا توجه باشگاه هاي بزرگ را به طرف خودش جلب کند. جام جهاني براي کريم نيز مثل ديگر لژيونرها بهترين فرصت است تا به يک باشگاه بزرگ اروپايي برود.
*کاوه رضايي(شارلروا بلژيک-شانس اول آقاي گلي بلژيک)
کاوه رضايي تازه ترين اسم در ميان مهاجم ثابت و قدر تيم ملي ايران است. رضايي فصل گذشته از استقلال جدا شد و عازم بلژيک شد تا فوتبالش را در اروپا پيگيري کند. کاوه خيلي زود خودش را با تيم هماهنگ کرد و به مهاجم اصلي تيمش تبديل شد. مهاجم 26 ساله در آروزي درخشش در جام جهاني است البته اگر فرصتي براي بازي پيدا کند. کاوه در اين فصل 16 گل زده است و در صدر جدول گلزنان برتر ليگ بلژيک قرار دارد. کي روش در خط حمله ايران با وجود اين مهاجمان آماده کار سختي دارد.

*اشکان دژاگه(ناتنيگهام فارست انگليس-کاپيتان دوم تيم ملي)
دژاگه علي رغم اينکه بد شانسي آورد و به محض پيوستن به تيم ناتينگهام فارست انگليس مصدوم شد ولي در تلاش است تا خودش را به دوران آمادگي کامل برساند تا مثل گذشته مهره کليدي کي روش شود. بازي هاي عالي او در دوره قبل جام جهاني از ياد فوتبال دوستان فراموش نمي شود. او يکي از بهترين هاي ايران در دوره قبل بود و مي تواند با تجربه اش کمک زيادي را به ديگر بازيکنان جوان کند.
*مرتضي پورعلي گنجي(مدافع مطمئن و نفوذناپذير)
صخره و ديوار پولادي لقبي است که رسانه هاي قطر به مرتضي دادند. پورعلي گنجي در دو فصل گذشته براي السد قطر بازي کرده و آمار خيلي خوب را از خود به جاي گذشته است تا جايي که السد در دو فصل اخير عنوان بهترين خط دفاعي ليگ ستارگان را از آن خود کرده است. بدون شک مرتضي مهره کليدي و اصلي کي روش در مرکز خط دفاعي است تا جلوي ستاره هايي مانند رونالدو، ايسکو و موراتا را متوقف کند.
*سيستم بازي ايران
کي روش در اين چند سال گذشته که هدايت تيم ملي ايران را برعهده گرفته است غالبا با سبکي دفاعي بازي کرده است و به نوعي به فوتبال دفاعي شهرت پيدا کرد. مرد 63 سال پرتغالي هميشه از دو هافبک دفاعي استفاده مي کند و نشان دهنده اين واقعيت است. سيستم بازي کي روش غالبا به شکل 4-2-3-1 است و سيستم تک مهاجمي او مشهور است.
*نقاط قوت و ضعف
با نگاه موشکافانه به خطوط سه گانه تيم ملي ايران متوجه مي شويد که قدرتمندترين خطوط، خط حمله تيم ملي است. ترافيک بازيکنان گلزن و آماده اي مثل سردار آزمون، عليرضا جهانبخش، رضا قوچان نژاد، مسعود شجاعي، کاوه رضايي و کريم انصاري فرد نشان دهنده اين واقعيت است. خط مياني يوزها نيز با وجود هافبک هايي مثل سعيد عزت اللهي، اميد ابراهيمي و سامان قدوس ضعيف نيست ولي نسبت به خط حمله قدرت کمتري دارد. با بررسي خط دفاعي با حضور سيد جلال حسيني، مرتضي پورعلي گنجي، ووريا غفوري و ميلاد محمدي مي توان گفت که اين خط نيز در وضعيت خوبي به سر مي برد. در چارچوب دروازه اما به نظر مي رسد هنوز چيزي مشخص نيست. البته در بازي هاي اخير تيم ملي عليرضا بيرانوند نفر اول بوده و قاعدتا کي روش او را گلر شماره يک خود مي داند اما شايد هم کي روش مثل جام جهاني گذشته براي دروازه تيم ملي سوپرايز داشته باشد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!

تیم ملی فوتسال افغانستان فردا در صورت پیروزی برابر قرقیزستان در پلی‌آف جام ملت‌های آسیا به عنوان نماینده پنجم قاره کهن به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد.

به گزارش ورزش سه، سال ۱۴۰۲ مترادف با آغاز رنسانس جدیدی در فوتسال افغانستان بود. راهیابی به جام ملت‌های آسیا برای اولین بار در تاریخ. حکایتی آمیخته به پیروزی‌های بزرگ، بلندپروازی و رویاپردازی. آنچه که این قصه را باورنکردنی و حیرت‌آور می‌کند، صعود به جام جهانی خواهد بود. تیم ملی فوتسال افغانستان با رهبری مجید مرتضایی مربی ایرانی تبار خود تنها یک قدم با صعود به جام جهانی فاصله دارند و در جام ملت‌های آسیا 2024 نمایش شگفت‌انگیزی را در تایلند داشتند. آن‌ها پس با پیروزی برابر عراق، قدرت خود را به رخ کشیدند و برای مصاف با قرقیزستان لحظه شماری می‌کنند تا روزی تاریخی را برای کشور افغانستان رقم بزنند.

پسران جنگجو و خوش قریحه مرتضایی، جام را با شکست مقابل غول آسیا ( ایران ) آغاز کردند و در ادامه به تساوی و تک امتیاز مقابل کویت قناعت کردند تا معادلات راهیابی به مرحله حذفی به نبرد پایانی کشیده شود. آن‌ها تیم‌ملی بحرین را از پیش‌روی خود برداشتند و به یکی از رویاهای خود رنگ و بوی حقیقت بخشیدند.

تیم ملی افغانستان به‌رغم به بند کشیدن تاجیکستان و نمایش ستودنی با بداقبالی روبه‌رو شدند و از صعود به جمع چهار تیم پایانی بازماندند. از آنجایی که آن‌ها در مسیر درستی قدم برداشته بودند و در طی این سال‌ها با برنامه‌ریزی، سِیر صعودی را پیموده بودند، یک شانس دیگر به روی آن‌ها لبخند زد و با راه یافتن ازبکستان ( میزبان جام‌جهانی ) به نیمه نهایی، فرصت دیگری برای پرواز به جام جهانی بدست آوردند.

تیم ملی فوتسال افغانستان در پلی‌آف نخست برابر تیم ملی عراق به یک پیروزی چشمگیر دست یافت و آن‌ها را با مربی مطرح برزیلی‌شان از گردونه رقابت‌ها حذف کرد و برای کسب جواز آخرین بخت قاره آسیا به جام جهانی، فردا به مصاف قرقیزستان خواهد رفت. آن‌ها می‌خواهند ماموریت غیرممکن را ممکن کنند.

دیدار تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان، فردا ( یک‌شنبه ) و از ساعت 8:30 برابر همدیگر صف‌آرایی خواهند کرد و تیم پیروز این دیدار به عنوان آخرین تیم راه یافته به جام جهانی شناخته می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • AFC: ایران پادشاه فوتسال آسیاست/ ادامه سلطه یوزها در قاره‌کهن
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • افغانستان راهی جام‌جهانی شد/ شاگردان مرتضایی شگفتی‌ساز شدند
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • مس ۱ (۳) - چادرملو ۱ (۵): شگفتی‌ساز حذفی اینجا است
  • مس 1(4)- چادرملو1(5): شگفتی‌ساز حذفی اینجا است
  • استقلال ملاثانی به دنبال شگفتی‌سازی دیگری در جام حذفی
  • شاگردان شمسایی به دنبال اثبات قدرت/ نبرد ۴ تیم برای جام جهانی