Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:03:23 GMT

اقامتگاه‌های بوم گردی که دوستدار محیط زیستند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۲۳۹۰

اقامتگاه‌های بوم گردی که دوستدار محیط زیستند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی هیچ منافاتی با محیط زیست ندارد.

به گزارش ایسنا، جلیل جباری در نشست دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان بر راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی تاکید کرد با بیان این که راه‌اندازی اقامتگاه های بوم گردی هیچ منافاتی با محیط زیست ندارد، گفت: استاندار استان تاکید ویژه‌ای به راه‌اندازی این اقامتگاه ها داشته و نگاه فراتری نسبت به وضع موجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حال حاضر از محل طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی و با استفاده از منابع صندوق ملی، می‌توان برای طرحهای گردشگری و صنایع دستی کمک کرده و به همین منظور از همه بخشداران و دهیاران می‌خواهیم تا افراد علاقه مند و توانمند را در روستاها به راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاها تشویق کنیم.

جباری به نقش دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید سعی دارد جریان مهاجرت از روستاها به شهرها را از طریق ایجاد فرصت های شغلی معکوس نماید و حمایت از توسعه اقامتگاه های بوم گردی نیز در این راستاست.

وی اشاره کرد: طرحهای خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی برای اشتغال در روستاها ارائه شده و در این زمینه بودجه های خوبی در نظر گرفته شده است.

جباری توضیح داد: هر فردی که در روستاهای هدف گردشگری ساکن بوده و فضایی برای پذیرایی از مهمانان و مسافرین داشته باشد می تواند با ثبت نام در سامانه مربوطه و یا مراجعه به کارشناسان ما با یک برنامه ریزی ساده و هماهنگی با دستگاههای مرتبط اقدام به تبدیل محل سکونت خود به واحد اقامتگاه بوم گردی نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: ما آماده ایم تا پروسه پاسخ به استعلامات را کوتاه کرده و دهیاران محترم نیز بایستی ضمن معرفی روستا و متقاضیان منطقه باید دقت کنند که درحوزه گردشگری در منطقه ایشان چه کارهایی می توان انجام داد.

جباری ادامه داد: با راه اندازی اقامتگاه ها ی بوم گردی درآمد منطقه افزایش یافته و می توان برای ایجاد و بهبود زیرساختهای گردشگری برنامه ریزی کرد و باید بدانیم که نه تنها ایجاد این اماکن نه تنها به محیط زیست ضرری نداشته بلکه بعنوان صنعتی سبز ، علاقه مندان به طبیعت را نیز اسکان خواهد داد.

وی در انتها خطاب به دهیاران گفت: با توجه به پتانسیل های بالقوه مناطق و روستاهای هدف گردشگری استان انتظار می رود دهیاران در بحث معرفی جاذبه های گردشگری با اجرای برنامه های جشنواره های فرهنگی اقدام به معرفی آداب و سنن روستا و منطقه خود کنند و ما نیز در این زمینه به آنها کمک خواهیم کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت ورج، این خبر کمی گیج‌کننده و دور از انتظار به نظر می‌رسد؛ چراکه شبکه اجتماعی فعال در حوزه کسب‌وکار و کاریابی، چرا باید پا به دنیای بازی بگذارد، ولی این مهم اخیرا شکل گرفته است و کاربران لینکدین می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایل یا دسکتاپ خود، ۳ بازی گوناگون را انجام دهند.

هرکدام از این ۳ بازی جدید لینکدین را تنها یک بار در روز می‌توانید امتحان کنید. پس از تمام‌شدن نوبت روزانه، کاربر می‌تواند آمار مربوط به عملکردش در بازی را مشاهده کند.

همچنین اطلاعاتی درباره دیگر کاربران و نفرات برتر، همراه با افرادی که در شبکه دوستی شما اقدام به امتحان بازی مشابه کرده‌اند، نمایش داده‌ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود

به نظر می‌رسد، اینگونه دامنه دنبال‌کردن و متصل‌شدن کاربران به یکدیگر نیز تقویت شود.

کد خبر 849112 برچسب‌ها بازی شبکه‌ اجتماعی اینترنت بازی آنلاین و کامپیوتری

دیگر خبرها

  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است