Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- گروه موسیقی لیان درحالی نخستین اجرای زنده خود در سال جدید را در تالار وحدت روی صحنه برد که حضور نویسنده سرشناس معاصر و خالق رُمان کلیدر «محمود دولت‌آبادی» از همان ابتدا مورد توجه دوستداران موسیقی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این کنسرت، محسن شریفیان سرپرست این گروه موسیقی با توضیح ترانه‌ای از دوران فئودالیسم در بوشهر، اجرای این اثر را به این مهمان ویژه تقدیم کرد و گفت: خوشحالم که بالاخره فرصت دست داد تا من امشب شاهد حضور استاد دولت آبادی در کنسرت لیان باشم و این برای ما و همینطور مخاطبان ما افتخار بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گروه دومین اجرای زنده خود را دوشنبه شب روی صحنه برد و قطعات شاد بوشهری و حضور پیشکسوتی از حوزه جنوب برای انجام رقص آئینی جنوب و «خیام خوانی» را برای حاضران اجرا کرد.
در انتهای این برنامه و درحالی که اعضای لیان همگی برای تشکر از حاضران در سالن به مقابل سن آمده و در حال کف زدن به سبک و سیاق خود بودند، به یک باره محمود دولت‌آبادی از صندلی خود برخاست و با اجرای حرکات رقص آئینی جنوب صحنه‌های جالب توجهی را خلق کرد که با استقبال حاضران رو به رو شد و همه به صورت ایستاده به تشویق این نویسنده سرشناس پرداختند.
محمود دولت‌آبادی دقایقی پس این اجرا درباره حضور خود در این کنسرت گفت: متاسفم که قبلا به کنسرت لیان نیامده بودم. دل‌پسند بود و بسیار پرهیجان. زمان اجرای آواز دشتستانی گریه هم کردم. دشتستانی همیشه اشک من را در می‌آورد. بیشتر هیجان و افروخته شدن جان پنهان بود که دست داد و به قول رفقا حالی افتاد و وقت خوش شد.
خالق کلیدر درباره موسیقی مورد علاقه خود نیز گفت: هر هنرمندی که با دلش روی صحنه حرکت کند، با صدا و سازش به دل من می‌نشیند. هرآن‌چه که مصنوع باشد و از دلی برنخیزد و جایی را تکان ندهد، طبعا من را هم نمی‌تواند تکان دهد.
وی افزود: محسن شریفیان درباره ادبیات موسیقی صحبت کرد و اشاره‌هایش نشان می‌داد که موسیقی بدون ادبیات و ادبیات بدون موسیقی موردی ندارد. من در ادبیات هم در زبان و هم در بیان با موسیقی کار دارم. همه‌ شعر ما موسیقی است و البته در نثر هم پیش از من بوده‌اند کسانی که موسیقیایی کار می‌کرده اند و من به خصوص بیشتر موسیقیایی کار می‌کنم. اگرکه این قصه‌ها نباشد زندگی بیش از این کسل‌کننده می‌شود.
دولت آبادی ادامه داد: هر شعری به نحوی بیان یک قصه است و من بسیار خرسندم که امشب اینجا بودم و ممکن بود دیگر پیش نیاید. همسرم در انتهای برنامه دست‌های مرا محکم فشرد و گفت بسیار متشکرم که امشب مرا به این‌جا آوردی و فکر می‌کنم همین برای محسن و گروهش کافی است.
اوکلو فرامرزی، آکا صفوی، امین سلیمیان، مرتضی پالیزدان، حمید اکبری، حسین کاوه خو، حمزه مقدم، مرتی عزیززاده و... نوازنده‌های گروه لیان را به سرپرستی محسن شریفیان در این کنسرت تشکیل می‌دادند.
فراهنگ**9012** 1701

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موسيقي بوشهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امین سالمی رهبر ارکستر «نوای آفتاب» در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی گفت: نخستین اجرای ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳، سی و یکم خرداد و با اجرای یک کنسرت موسیقی بدون کلام همراه خواهد شد.

وی درباره علت اجرای کنسرتی بدون حضور خواننده توضیح داد: از سال ۱۳۸۷ که اجرا با ارکسترهای مختلفی را آغاز کردم. همیشه دغدغه‌مان این بود که در کنار خواننده‌ای که همراه ارکستر اجرا می‌کند، ‌توانایی‌های خود ارکستر و اعضای ارکستر نیز دیده شود چراکه عموما توانایی ارکسترها به دلیل حضور یک خواننده تحت‌الشعاع محبوبیت یا عدم محبوبیت خواننده قرار می‌گیرند و آن طور که باید و شاید به چشم نمی‌آیند.

سالمی یادآور شد: ارکستر «نوای آفتاب» در سال ۱۴۰۲ در ۲ مجموعه اجرا با خواننده همراه بود اما برای سال جدید با مشورت دوستان و همکارانم در ارکستر و موسسه «نوای آفتاب مهر» تصمیم بر آن شد که کنسرتی بدون کلام با ارکستری ۴۰ نفره داشته باشیم.

به گفته سالمی قطعات اجرا تنظیم و آماده شده و تمرینات ارکستر «نوای آفتاب» از دهم اردیبهشت آغاز می‌شود و پس از اخذ مجوز از دفتر موسیقی درباره نحوه بلیت‌فروشی، سالن اجرای کنسرت و قطعات اجرایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 6087407 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • حمایت نمازگزاران خرم آبادی از اجرای طرح نورفراجا
  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود