Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:05:19 GMT

شرکت‌های دانش‌بنیان نمونه موفق کارآفرینی هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۶۴۳۴

شرکت‌های دانش‌بنیان نمونه موفق کارآفرینی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر از  خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز (سه شنبه، 25 اردیبهشت ماه) برگزار شد، گفت: سیستم دیوانی کشور زمینه گردش اداری را ساده نکرده است که در برخی نقاط نیاز به اصلاح دارد.

ضرورت ساماندهی مدل‌های موفق کارآفرین

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ایرادی ندارد برخی مشاغل از استثناء برای به‌کارگیری مجدد بازنشستگان دربیاید تا زمینه حضور جوانان فراهم شود، اظهار داشت: با این حال این موضوع نمی تواند مشکل اشتغال را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازم است برای اشتغال جوانان در نقاط دیگر ساماندهی صورت گیرد و روی مدل های موفق کارآفرینی کار شود تا اشتغال زایی صورت بگیرد.

شرکت‌های دانش‌بنیان که اکثرا توسط جوانان اداره می‌شود، نمونه موفقی از استفاده از ظرفیت جوانان است

دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه اکثر شرکت های دانش بنیان را جوانان اداره می کنند که موفق هم هستند، عنوان کرد: به این شرکت ها تسهیلات ارزان قیمت داده می شود که می توان این مدل را تسری داد و بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کرد چنانچه رشد 19 درصدی نیز برای این بخش در نظر گرفته شد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه به سایر مؤسسات نیز می توان تسهیلات داد تا بستر اشتغال جوانان فراهم آید، گفت: لازم است زمینه های کارآفرینی تشخیص داده شده و تقویت شود؛ قاطبه جوانان نیز از فراکسیون جوانان این را می خواهند که اقدامات به صورت ملموس صورت گیرد.

جوانان اولویت اعطای تسهیلات برای اشتغال زایی باشند

 وی در ادامه با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس نیز می تواند درباره نحوه اشتغال برای جوانان کمک کند، یادآور شد: برای مثال در حوزه کشاورزی شیوه های نوین کشاورزی گلخانه ای وجود دارد که جوانان می توانند در آن حضور پیدا کرده و با دریافت تسهیلات، کارآفرینی برای 4 فصل سال داشته باشند لذا باید در تسهیلاتی که برای روستائیان در نظر گرفته می شود، جوانان را اولویت داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین می توان با استفاده از تجربه سایر کشورها در این زمینه استفاده کرد برای مثال بانکی را در نظر گرفت که جوانان پول های خرد خود را در آنجا قرار دهند تا در نهایت برای اعطای تسهیلات به خودشان استفاده شود.

موسوی: تلاش فراکسیون جوانان برای جلوگیری از به‌کارگیری مجدد بازنشستگان در سطوح مدیریتی

سیدفرید موسوی رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه این فراکسیون از ابتدای مجلس دهم آغاز به کار کرد، گفت: شهریور سال گذشته 30 تن از اعضای فراکسیون جوانان مجلس طی جلسات متعددی که با دانشگاهیان و سمن های جوان داشتند، از نزدیک به مشکلات این حوزه روبرو شده و مسائل مربوطه مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز تأسف از عدم استفاده از ظرفیت جوانان و پتانسیل آنها اظهار داشت: سال 95 استفساریه ای درباره به کارگیری مجدد بازنشستگان مطرح کردیم چرا که هنوز افرادی هستند که اصرار دارند در برخی پست ها باقی بمانند از این رو نیاز به اصلاح قوانین در برخی نقاط به چشم می خورد.

وی در ادامه با بیان اینکه جانشین پروری معنای خود را از دست داده است، یادآور شد: لازم است چابکی که در ادارات از بین رفته است مجددا بازگردد.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه بازنشستگانی هستند که فضا را برای حضور جوانان خالی نمی کنند تا آنها نیز بتوانند ظرفیت خود را نشان دهند.

به گزارش خانه ملت، در ادامه جلسه سایر اعضای فراکسیون جوانان نیز به بیان نظرات و راهکارهای خود برای استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان در سطوح مدیریتی و ایجاد اشتغال برای آنها پرداختند./

پایان پیام

کد خبر 4297724 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی برجام ایران حسن روحانی ایالات متحده آمریکا وزارت امور خارجه ایران محمد جواد ظریف علی لاریجانی دونالد ترامپ فلسطین ارتش جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور اسلامی ایران ستاد کل نیروهای مسلح سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا

به دنبال تعیین اعضای هیات ۹ نفره اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم، امروز اولین جلسه این هیات تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته جلسه هم‌اندیشی جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد؛ در این جلسه اکثریت اعضاء به تشکیل فراکسیون واحد رای دادند و مقرر شد تا تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعالیت کند.

در اولین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم مقرر شد که یک هیات اجرایی موقت تا زمان انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون تشکیل شود. وظیفه این هیات اجرایی موقت تهیه پیش‌نویس اساسنامه، مرام‌نامه و آیین‌نامه و تهیه فهرست منتخبان برای دعوت در فراکسیون و تهیه پیش‌نویس فرم عضویت و جدول زمانبندی تا انتخابات هیات رئیسه فراکسیون و تدارک برگزاری مجمع عمومی است.

روز گذشته در دومین جلسه هیات موسس، با برگزاری انتخاباتی ۹ نفر برای عضویت در هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی انتخاب شدند وامروز اولین جلسه هیات اجرایی موقت برگزار شد.

۹ نفر هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی به ترتیب حروف الفبا، نصرالله پژمانفر، رضا تقی‌پور، علی خضریان، حمید رسایی ، محسن زنگنه، مالک شریعتی، جلیل میرمحمدی، محمدتقی نقدعلی و مجتبی یوسفی هستند.

هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مقدمات تشکیل اولیه جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی را برنامه ریزی می‌کند و بعد از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده، اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود.

این‌که نام فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با عنوان «فراکسیون انقلاب اسلامی» باقی بماند یا خیر بستگی به نظر اکثریت مجمع عمومی این فراکسیون دارد که آن هم در اولین جلسه بعد از انتخابات دور دوم دوازدهم مشخص می‌شود.

قرار است در فراکسیون انقلاب اسلامی از تمامی منتخبان جریان انقلاب با تمام سلایق سیاسی اصولگرا حضور پیدا کنند تا در نهایت اصولگرایان مجلس دوازدهم در یک فراکسیون جمع شده تا مجلس آینده تعدد فراکسیون‌های سیاسی نداشته باشد.

از بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم برای حضور در جلسه اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی دعوت شده بود که از این تعداد حدود ۴۰ نفر از منتخبان حضور پیدا کردند که این افراد در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت