Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@17:23:37 GMT

روند تولید خودروهای ملی تسریع شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۷۴۳۳

روند تولید خودروهای ملی تسریع شود

به گزارش جهان نيوز، آرش محبی‌نژاد  اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال‌ اخیر به موازات همکاری با خودروسازان مطرح جهان، موضوع طراحی و تولید پلت‌فرم‌های ملی نیز از سوی صنعت خودرو پیگیری شده است.
  وی با بیان اینکه دو خودروساز بزرگ هم‌اکنون مشغول طراحی و توسعه پلت‌فرم‌های ملی خود هستند، خاطرنشان کرد: در این شرایط با توجه به‌ آنکه آمریکا از برجام خارج شده خودروسازان باید این موضوع را به فرصتی برای تسریع در روند طراحی و تولید خودروهای ملی تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: البته با توجه به تاکیدات و مواضع کشورهای اروپایی به همراه چین و روسیه در زمینه لزوم حفظ برجام، تحریم‌های احتمالی آمریکا در آینده مشکل خاصی برای صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد زیرا کشورهای اروپایی، روسیه و چین به این تحریم‌ها نمی‌پیوندند.

وی افزود: از آن سو نیز صنعت خودروی ما ارتباطی با صنعت خودروی آمریکا نداشته است که بخواهد از تحریم‌های احتمالی آمریکا متاثر شود بنابراین نگرانی از این جنبه برای صنعت خودرو وجود ندارد.

محبی‌نژاد با بیان اینکه با این حال مواضع آمریکا ضرورت خودکفا شدن صنعت خودرو را مجددا به ما یادآوری کرد، تصریح کرد: در این شرایط از دو خودروساز بزرگ انتظار می‌رود در کنار ادامه همکاری با خودروسازان مطرح جهان، طراحی و تولید پلت‌فرم‌ها و خودروهای ملی را با سرعت بیشتری پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با اقدام خودروسازان در یکی دو سال ‌آینده شاهد عرضه خودروهای جدید ملی به بازار باشیم. در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با ارائه مشوق‌های لازم از جمله تخصیص ۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات وعده داده شده برای نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی، شرایط را برای ارتقای صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی فراهم کند.

منبع:ایسنا پیام رسان سروش پیام رسان ایتا پیام رسان بله اینستاگرام

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروها گفت: اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی از عصر امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۴ محصول ایران خودرو گران شد

وی تاکید کرد: این چهار خودروی وارد شده شامل دو خودروی برقی، یک هیبریدی و یک بنزینی صرفاً برای متقاضیان دور اول ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١ عرضه خواهد شد.

کد خبر: 1229549 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • تسریع در اتمام پروژه آزاد راه ارومیه _تبریز در دستور کار قرار دارد
  • رولزرویس کولینان ۲۰۲۵ سری ۲، لوکس‌تر و خشن‌تر از قبل / عکس
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • چطور باتری های لیتیومی صنعت خودرو را دگرگون کردند
  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق