Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@19:57:49 GMT

مرغ یکساله ۲۰ درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۲۴۰۰

در گزارش بانک مرکزی در مورد هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت ماه، قیمت ۹ گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش هفتگی متوسط قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی را در هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت ماه اعلام کرد که طی آن قیمت ۹ گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش نشان می‌دهد  بر اساس گزارش بانک مرکزی، قیمت خُرده فروشی لبنیات در هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت ماه نسبت به هفته مشابه سال قبل ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد، تخم مرغ ۷۳ درصد، برنج ۱.۱ درصد، گوشت قرمز ۱۸ درصد، گوشت مرغ ۱۹.۲ درصد، چای ۲۱.۲ درصد و روغن نباتی ۲ درصد رشد داشته‌اند. همچنین قیمت خُرده فروشی گروه حبوب ۲.۱ درصد، میوه‌های تازه ۱۳.۵ درصد، سبزی های تازه ۱۱.۱ درصد و قند و شکر ۴.۳ درصد کاهش یافته‌اند.

بر همین اساس نرخ لبنیات ۱.۱ درصد، تخم مرغ ۵.۲ درصد، برنج ۰.۱ درصد، حبوب ۳ درصد، میوه‌های تازه ۱.۸ درصد، سبزی‌های تازه ۰.۱ درصد، قند و شکر ۰.۲ درصد، چای ۱.۹ درصد، روغن نباتی ۰.۱ درصد افزایش و گوشت مرغ ۲.۳ درصد کاهش یافت، قیمت گوشت قرمز نیز نسبت به هفته گذشته ثابت ماند.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت پنیر پاستوریزه معادل ۰.۳ درصد کاهش ولی بهای پنیر غیرپاستوریزه ۰.۳ درصد و شیر پاستوریزه ۴.۸ درصد افزایش داشت. قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل ۵.۲ درصد افزایش یافت و شانه‌ای ۱۲۶ هزار تا ۱۸۰ هزار ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل ۰.۱ درصد و ۰.۲ درصد افزایش داشت. در گروه حبوب بهای لوبیا چشم بلبلی معادل ۱.۳ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۴ درصد تا ۶.۶ درصد افزایش یافت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری نارنگی، خربزه و موز عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سـبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای لیموشیرین معادل ۳.۶ درصد، طالبی ۳.۹ درصد و کیوی ۰.۲ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۲ درصد تا ۷.۹ درصد افزایش داشت. در گروه سبزی‌های تازه بهای گوجه‌فرنگی معادل ۳.۹ درصد، بادنجان ۵.۴ درصد، پیاز ۴.۴ درصد و سـبزی‌های برگی یک درصـد افزایش ولی قیمت سایر اقلام بین ۱.۷ درصد تا ۵ درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت تازه گاو و گوساله معادل ۰.۶ درصد افزایش ولی قیمت گوشت گوسفند ۰.۲ درصد و گوشت مرغ ۲.۳ درصد کاهش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل ۰.۱ درصد، شکر ۰.۲ درصد، چای خارجی ۱.۹ درصد و روغن نباتی مایع ۰.۲ درصد افزایش یافت. قیمت روغن نباتی جامد ثابت بود

منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد